Gå til innhold

Kan en tyrkisk mann gifte seg på ny når han er i skilsmisse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

Anonymkode: 1a31b...108

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan de tyrkiske lovene er, men kanskje google hvordan det er i Tyrkia?

AnonymBruker
Skrevet

Tyrkiske menn kan ha fire koner.

Anonymkode: d9edd...bc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser at flerkoneri er forbudt. Men, en kvinne må vente 300 dager etter skilsmisse ikke mannen?

AnonymBruker
Skrevet

I Norge må skilsmissen være gjennomført og man må kunne dokumenter at det økonomiske skifte med eksen er gjennomført. 

Anonymkode: d8961...6fa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Norge må skilsmissen være gjennomført og man må kunne dokumenter at det økonomiske skifte med eksen er gjennomført. 

Og om mannen bor i Tyrkia?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan gjennomføre nikah ekteskap selv om den borgelige skilsmissen enda ikke er sluttført

Anonymkode: f3329...d6d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og om mannen bor i Tyrkia?

Husk at UDI ser svært strengt på dette med 20-årige tyrkiske menn som gifter seg med aldrende norske kvinner og søker opphold i Norge. Hvis du er i den slik situasjon, kan du forvente avslag.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (27 minutter siden):

Husk at UDI ser svært strengt på dette med 20-årige tyrkiske menn som gifter seg med aldrende norske kvinner og søker opphold i Norge. Hvis du er i den slik situasjon, kan du forvente avslag.

Er ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle kan gifte seg på nytt etter en skilsmisse,  også tyrkere. Men i Tyrkia er det altså en 9 mnd "karanteneperiode" etter skilsmissen etter tyrkisk lov, i tilfelle dama er blitt gravid. Er paret gift i Norge, kan begge gifte seg på nytt så snart de har fått skilsmissepapirene og deretrer mottatt prøvingsattest, så realistisk sett 1 mmd etter skilsmissen. 

Anonymkode: 37684...9aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tja. Ifølge lovverket bare 1 kone. Men folk på den tyrkiske bygda gjør som de vil, og praktiserer iblant uformelt flerkoneri. Min tyrkiske eks hadde 2 bestemødre som bodde i familiehuset med bestefar, eller de hadde hver sine hus med felles hage mellom. Hun som var min eks' biologiske bestemor var formelt gift med bestefar da han døde, hun andre arvet ham også via testamente. Siden hun andre kona var yngst, lever hun fortsatt og spiser middag med familien hver dag, og min eks ser på henne som sin farmor. 

Anonymkode: 37684...9aa

Skrevet

jeg er skilt og gift på nytt i tyrkia. 

jeg husker ikke om det var 1 eller to år man må vente etter skilsmissen er fullført, men det er minst et år man må vente. 

og nei, man kan kun ha en kone her ... herregud  for et teit svar fra hvem det nå enn var som sa man kunne ha 4 ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...