AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Har ett barn på 2.5år som bor hos meg og er hos faren sin annenhver helg og en dag i uken. I det siste har barnet begynt med at det sier de savner pappa, vil pappa skal hente i barnehagen eller hente hos meg. Barnet er og vanskelig å få med hjem fra barnehagen noen dager, og vil bare til pappaen sin. Lurer på om andre har vært borti lignene? Er det bare en fase? Eller tegn på at jeg gjør noe feil? Synes det selvfølgelig er positivt at barnet har ett godt forhold til den andre forelderen, samtidig som jeg kjenner at det er sårende da det ikke virker som barnet vil være hos meg. Anonymkode: d72c2...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Her må du skille mellom dine og barnets følelser. Ikke uvanlig å savne en av foreldrene når barnet ikke bor med begge. Du må bare anerkjenne følelsene til barnet. Jeg har to barn, hvor eldste ofte sier han vil til pappa om det er jeg som henter og yngste vil helst til meg. Begge barna har det bra begge steder. Eldste har litt lenger samvær hos far enn yngste, slik at de kan finne på noe sammen bare de to. Det fungerer bra. Anonymkode: 698f2...200 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Kan det være en løsning at far har litt mer samvær? Anonymkode: beaff...09e 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Begge våre barn vil helst være mest hos far. Der er det tivoli med gotteri, snacks, fri flyt på tv og spilling, ingen leggetider, pizza til frokost, ingen mas om tannpuss og lekser trenger man ikke å gjøre. Man trenger heller ikke vaske seg, rydde opp etter seg osv. Klart de vil være mest hos far Anonymkode: 5e9c0...ab1 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan det være en løsning at far har litt mer samvær? Anonymkode: beaff...09e Er du gal? Da reduseres jo barnebidraget. Anonymkode: 1a90b...ff4 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du gal? Da reduseres jo barnebidraget. Anonymkode: 1a90b...ff4 🙄 ja det blir man jo rik av. Anonymkode: 698f2...200 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Det er bare positivt at barnet savner far og har en god relasjon til han. Det betyr jo ikke at du gjør noe feil. Håper dette er en far som ønsker 50/50 på sikt. Anonymkode: c3b4b...802 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Min 2.5åring vil ha den forelderen som ikke er tilgjengelig der og da. Hun skjønner at hun utfordrer oss litt, og får en reaksjon med å ville ha noe hun ikke får. Barnet snakker sikkert om deg når hen er hos far. Vet at det kan være sårt, men bare overse det og snakk fint om pappaen. Forklar at nå er det mamma som er med hen, og gi hen masse oppmerksomhet. Anonymkode: ef268...684 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er du gal? Da reduseres jo barnebidraget. Anonymkode: 1a90b...ff4 Med det barnet koster under samværet, så hvor er gevinsten? Anonymkode: cbd6b...a67 1
Snok1 Skrevet 7. mars 2023 #10 Skrevet 7. mars 2023 Den gode nyheten er at barnet er fullstendig trygg på deg, TS, siden barnet tør å si fra om savnet etter far. Detsom du bør gjøre er vel å: 1: Anerkjenne og validere barnets følelser, og 2: Ha en åpen dialog med far om alt fra mat, klær, aktiviteter, leggetider, lesestoff og selvsagt planer og strategier for samvær og bosted i kort og langt perspektiv. Jeg dorutsetter at du og far har en god og konstruktiv dialog og samarbeider godt.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 Snok1 skrev (8 timer siden): Den gode nyheten er at barnet er fullstendig trygg på deg, TS, siden barnet tør å si fra om savnet etter far. Detsom du bør gjøre er vel å: 1: Anerkjenne og validere barnets følelser, og 2: Ha en åpen dialog med far om alt fra mat, klær, aktiviteter, leggetider, lesestoff og selvsagt planer og strategier for samvær og bosted i kort og langt perspektiv. Jeg dorutsetter at du og far har en god og konstruktiv dialog og samarbeider godt. Takk, betryggende å høre at det kan være ett trygghetstegn at barnet tårer å si dette. Jeg og far til barnet har ett ok samarbeid hvor det ikke snakkes om noe mer en strengt nødvendig pga. Tidligere da samarbeidet ikke har vært bra. Anonymkode: d72c2...3d2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 20.16): Er du gal? Da reduseres jo barnebidraget. Anonymkode: 1a90b...ff4 For her betyr mors økonomi mer enn barnets behov??🤔 Anonymkode: 146e3...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå