AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Ville du spist en baguett (ost og skinke / karri kylling) som ble laget på mandag på onsdag morgen? Anonymkode: d39a0...cc0
svartkatt Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Det går vel til nøds.. litt usikker egentlig. Kommer nok an på selve baguetten, når den ble stekt.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Jeg laget baguetter for imorgen og det viser seg at datoen ble flyttet framover. Skal jeg fortsatt servere disse på onsdag? Selv tenker jeg ville spist de, men vet ikke om 45+ mener det samme. Anonymkode: d39a0...cc0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 svartkatt skrev (Akkurat nå): Det går vel til nøds.. litt usikker egentlig. Kommer nok an på selve baguetten, når den ble stekt. ble stekt i ettermiddag Anonymkode: d39a0...cc0
svartkatt Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ble stekt i ettermiddag Anonymkode: d39a0...cc0 Da går det nok bra.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 svartkatt skrev (1 minutt siden): Da går det nok bra. Alternativ er å lage 45+ nye imorgen og servere altfor mye baguetter (de jeg har nå) på en annen lunsj tirsdag morgen. Hva tenker du er best? Anonymkode: d39a0...cc0
Gjest ti10 Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Jeg hadde nok spist den selv, men jeg ville ikke ha servert den til gjester. Det vil vises at ost og skinke ikke er ferskt, og hvis det er karrikyllingsalat, trekker den inn i baguetten og gjør den blaut og soggy. Selve baguetten kjenner man også er et stykke unna fersk.
altflyter Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 Hvis jeg skulle spise den selv, ville jeg uten problemer spist den. Hvis jeg derimot skulle servere baguetter til gjester ville jeg servert dagsferske og nysmurte. Man lager ikke baguetter dagen før.
svartkatt Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alternativ er å lage 45+ nye imorgen og servere altfor mye baguetter (de jeg har nå) på en annen lunsj tirsdag morgen. Hva tenker du er best? Anonymkode: d39a0...cc0 Baguetter er best ferskest mulig. Men når jeg først så spørsmålet tenkte jeg kanskje det var ferdiglagde med pålegg fra butikk eller lignende. Stekt i dag eller morgen betyr sikkert ikke så mye.
Gjest ti10 Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg laget baguetter for imorgen og det viser seg at datoen ble flyttet framover. Skal jeg fortsatt servere disse på onsdag? Selv tenker jeg ville spist de, men vet ikke om 45+ mener det samme. Anonymkode: d39a0...cc0 Er det gjester, eller skal du servere dette på jobb?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 Nei og hvis det er noe du har laget på bestilling til andre kan du ikke servere det. Om det er oppdragsgiver som flyttet datoen kan du ta dobbelt betalt for å lage to ganger Anonymkode: f4d37...55b 2
Gjest ti10 Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 altflyter skrev (Akkurat nå): Hvis jeg skulle spise den selv, ville jeg uten problemer spist den. Hvis jeg derimot skulle servere baguetter til gjester ville jeg servert dagsferske og nysmurte. Man lager ikke baguetter dagen før. Dette, bagetter fra dagen før er ikke veldig fristende.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 ti10 skrev (1 minutt siden): Er det gjester, eller skal du servere dette på jobb? Jobb Anonymkode: d39a0...cc0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #16 Skrevet 6. mars 2023 altflyter skrev (2 minutter siden): Hvis jeg skulle spise den selv, ville jeg uten problemer spist den. Hvis jeg derimot skulle servere baguetter til gjester ville jeg servert dagsferske og nysmurte. Man lager ikke baguetter dagen før. Må lage dagen før når de skal ut klokken 5 om morgenen Anonymkode: d39a0...cc0
Gjest ti10 Skrevet 6. mars 2023 #17 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobb Anonymkode: d39a0...cc0 Jeg vil anbefale deg å steke nye og smøre dem på onsdag, altså dagen de skal serveres. Du kommer sannsynligvis til å få klager hvis du serverer bagetter som er laget i dag eller i morgen.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #18 Skrevet 6. mars 2023 ti10 skrev (Akkurat nå): Jeg vil anbefale deg å steke nye og smøre dem på onsdag, altså dagen de skal serveres. Du kommer sannsynligvis til å få klager hvis du serverer bagetter som er laget i dag eller i morgen. Har ikke mulighet til å smøre de samme dag som de skal ut. Anonymkode: d39a0...cc0
Gjest ti10 Skrevet 6. mars 2023 #19 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må lage dagen før når de skal ut klokken 5 om morgenen Anonymkode: d39a0...cc0 Ok, da er sent i morgen bedre enn i dag. Pakk dem godt inn, legg dem på kjøl og håp på det beste.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #20 Skrevet 6. mars 2023 Nei, det hadde jeg ikke spist. Det smaker kjøleskap, og i tillegg er det kylling i. Bare nei. Anonymkode: a1899...598
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå