Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mamajune11 skrev (32 minutter siden):

Eller økonomisk smart. Vet du hva frimerker koster? 19kr * feks 50 = 950kr. 

Økonomisk smart ja, men også lettere å få i kalenderen siden aller er tilgjengelig på telefon, og invitasjoner foravinner. Også miljøvennlig 👌🙏 dette er det eneste positive med utviklingen, at ting er gjort enkelt👏👏

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fordi mange vil ha det slik som det var før.. «alt var mye bedre i gamledager!!!». De som reagerer på sms inbydelse må være 37+. 

Anonymkode: 4c19c...d66

Helt uenig. De er 38+. Snakk om helbom!

Anonymkode: 76939...aaa

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Til sånne store anledninger er det faktisk tradisjon å sende invitasjonen med en uniformert budbringer som ankommer i limousin med fanfare når han bukker dypt og ærbødig med det parfymerte gullbeslåtte kortet servert på et sølvfat.

Anonymkode: 1c2c3...0f4

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er helt vanlig nå. Har fått innbydelse til både konfirmasjon og navnefest på Messenger de siste årene. 

Anonymkode: 6bb2b...665

AnonymBruker
Skrevet

Jammen godt sånt kommer digitalt. Jeg er i postkassa ca 1 gang i måneden. Risikerer å gå glipp av det, om det ikke blir sendt digitalt. 

Anonymkode: 2ffb3...ec7

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Til større ting som konfirmasjon, bryllup og sånne ting forventer jeg en litt mer formell invitasjon enn en sms. Det sender litt signaler om at de som inviterer tar litt lett på det - og da kan man som gjest fort komme til å gjøre det samme. 

Helt enig i dette. Syns det blir en litt kjipere og kaldere verden om denne type innbydelser også bare blir sendt på sms/messenger. Det er koselig å få skikkelig innbydelse, og gjerne noe konfirmanten har satt sitt preg på. 

Anonymkode: 28bbf...dac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jammen godt sånt kommer digitalt. Jeg er i postkassa ca 1 gang i måneden. Risikerer å gå glipp av det, om det ikke blir sendt digitalt. 

Man bør jo sende invitasjoner til konfirmasjon, bryllup og lignende litt før 1 måned før arrangementet, da😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man bør jo sende invitasjoner til konfirmasjon, bryllup og lignende litt før 1 måned før arrangementet, da😅

Mulig det :)

Jeg tror jeg skal i to konfirmasjoner i mai, har i alle fall ikke fått invitasjon enda 😛 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 12cd0...445

Nettopp fordi det er en høytidelig anledning, og da krever det noe mer enn en sms.

Anonymkode: 50b6e...870

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mulig det :)

Jeg tror jeg skal i to konfirmasjoner i mai, har i alle fall ikke fått invitasjon enda 😛 

😅 Litt kjipt om du plutselig planlegger andre ting de helgene da..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😅 Litt kjipt om du plutselig planlegger andre ting de helgene da..

Jeg har holdt de av :) 

Det er litt enkle forhold på sånt hos oss. Vi inviterer sent og kan du ikke, så kan du ikke. Vi er så himla mange, at det er egentlig greit om ikke alle kommer😅 Men vi vet jo hvilke helger det er konfirmasjon i bygda. Jeg venter nok ikke noen invitasjon før rundt 1.mai og da blir det nok lagt ut på familiegruppa på FB.

Skrevet

Vi har ringt rundt til alle og invitert. Ettersendt dato og klokkeslett på sms for de som ønsker å ha det skriftlig for sikkerhets skyld. Dette er jo vår nærmeste familie, snakker jo med dem ofte uansett.

Å invitere KUN med et FB arrangement hadde ikke gått. Den eldre garde har gjerne ikke FB, bruker det sjeldent eller forstår ikke konseptet fb-arrangement.

Min mor på 75 oppdaget at hun hadde blitt invitert til en konfirmasjon på andre kanten av landet dagen før konfirmasjonen. Hun hadde ikke fått noe som helst annen beskjed enn en invitasjon  på fb, som hun ikke hadde sett.

Skrevet

Det er litt spesielt og jeg har aldri opplevd SMS-invitasjon ved spesielle anledninger som konfirmasjon. De fleste sier i fra om datoen på forhånd og så kommer det en formell invitasjon senere. Når det er sagt er det jo ikke alle som har peiling på eller bryr seg om skikk og bruk ved slike anledninger, sånn er det bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde begge deler, så kanskje det dukker opp i postkassa di òg ;)

Anonymkode: 5c8e5...b24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...