Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk i dag en sms fra ei venninne. Det var innbydelse til konfirmasjonen til datter. Jeg har aldri fått en sms med innbydelse før. Er det ikke litt rart? Eller kanskje det er vanlig? 

Anonymkode: 12a0e...7be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle om det er rart?

Anonymkode: bc104...b56

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ganske vanlig, syns ingen bruker post lenger 

Anonymkode: 69f36...43f

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er VEL uformelt til en formell anledning som en konfirmasjon er jeg da . 

Anonymkode: 4f972...b1e

• Liker 11
Skrevet

Vil si det er i overkant kjipt til en konfirmasjon. Litt som å invitere til bryllup på sms. Latskap.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg overhodet ikke tenkt over engang! 

Anonymkode: 67ade...b2c

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke det er uvanlig!

Vi sendte sms med en gang vi fikk dato for seremoni, typ "hold av denne dagen", også sendte vi faktisk invitasjon pr post da det nærmet seg... Men jeg ville ikke reagert på en sms-invitasjon....

• Liker 1
Skrevet

Til større ting som konfirmasjon, bryllup og sånne ting forventer jeg en litt mer formell invitasjon enn en sms. Det sender litt signaler om at de som inviterer tar litt lett på det - og da kan man som gjest fort komme til å gjøre det samme. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er vel ganske vanlig, syns ingen bruker post lenger 

Anonymkode: 69f36...43f

Er lenge siden sist jeg fikk en invitasjon. Så det er sikkert mer vanlig nå enn før 

AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterte til dåp på sms. Alle kom bortsett fra min mormor som mente hun ikke var invitert til tross for at vi til slutt skrev en «ekte» invitasjon til henne. Har et inntrykk av at det ikke er så uvanlig å invitere via sms.

Anonymkode: 8c0ba...f31

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det viktig å få innbydelse i posten? 

Anonymkode: 27381...5ee

• Liker 1
Skrevet
altflyter skrev (3 timer siden):

Vil si det er i overkant kjipt til en konfirmasjon. Litt som å invitere til bryllup på sms. Latskap.

Eller økonomisk smart. Vet du hva frimerker koster? 19kr * feks 50 = 950kr. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fikk i dag en sms fra ei venninne. Det var innbydelse til konfirmasjonen til datter. Jeg har aldri fått en sms med innbydelse før. Er det ikke litt rart? Eller kanskje det er vanlig? 

I 2023 er det ganske vanlig. Mtp miljø og økonomi er jo det kjempe smart! Hvorfor printe 50+ papp invitasjoner, betale 1000kr i porto, for noe som stort sett går i søppla? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det viktig å få innbydelse i posten? 

Anonymkode: 27381...5ee

Fordi mange vil ha det slik som det var før.. «alt var mye bedre i gamledager!!!». De som reagerer på sms inbydelse må være 37+. 

Anonymkode: 4c19c...d66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken rolle spiller dette? De siste årene har jeg fått alle innbydelser på sms/messenger

Anonymkode: 3c2db...93b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig i min verden!

Anonymkode: 2ffb3...ec7

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å få innbydelser på sms/ messanger :)

AnonymBruker
Skrevet

Til høytidelig selskap er det best med papirinvitasjon. Hadde heller ikke invitert til bryllup på sms liksom.

Anonymkode: 50b6e...870

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Til høytidelig selskap er det best med papirinvitasjon. Hadde heller ikke invitert til bryllup på sms liksom.

Anonymkode: 50b6e...870

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 12cd0...445

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig i min omgangskrets. Ingen belaster miljøet med noe så unødvendig som invitasjoner i posten som uansett blir kastet relativt raskt. Her inviteres det enten på sms eller via Facebook arrangement. Takkekort sendes dog per post, men det inneholder jo gjerne et koselig bilde av dåpsbarnet/konfirmanten som det kan være hyggelig å ha fremme en liten stund. 

Anonymkode: 12cd0...445

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...