Gå til innhold

Flytoget eller Vy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva bruker du til flyplassen? Jeg bruker Vy på grunn av prisen, men regner med den skyter i været hvis/når Flytoget forsvinner. Jeg ser ingen vesensforskjell på selve togturen, har opplevd stappfulle flytog også. Det som Vy først og fremst må forbedre, spesielt hvis de tar helt over for Flytoget, er hyppigere avganger, samt tidligere tog på morgenen og senere på natten. Frykter man ender opp med drosje som eneste mulighet om man skal tidlig avgårde eller kommer sent hjem. 

Leste denne saken om at Rødt ikke uventet er begeistret for å kvele konkurransen. Men det ender nok dessverre bare med dårligere tilbud og høyere priser. Hvis Vy faktisk tok over dagens tog og ruter fra Flytoget og beholdt sine nåværende priser, hadde det jo vært greit nok. Men det skjer vel aldri? Blir som å tro at SAS ville blitt bedre og billigere hvis Norwegian gikk konkurs. 

Anonymkode: 9ae63...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid brukt flytoget.

 

Men om vy kan tilby ruter på østlander (hønefoss-vikersund-hokksund-drammen-oslo linje) hadde det vært flott

Anonymkode: e3671...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Vy. Billigere, og mye mer praktisk for meg. ☺️

Som togpendler i Oslo ønsker jeg Flytoget en snarlig død. Glad for at noen politiske partier endelig har tatt til fornuften, man må bruke den kapasiteten som er på klok måte.

Anonymkode: 8ab2a...e16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytoget. Men jeg bruker ikke tog til vanlig, så har ikke månedskort der. Jobben betaler og reisen. Jeg opplever oftere at flytoget er i rute, det er og mer behagelig å reise med.

Anonymkode: b076d...cb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytoget.

De går på sekundet hvert 10.minutt. Stille og rolig, behagelige seter. Wifi. Og stort sett kun profesjonelle reisende. 

Anonymkode: ae6a4...792

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo idiotisk å kjøre nesten tomme flytog samtidig som det er sild i tønne hos Vy.

Anonymkode: 2ed2d...1af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flytoget.

De går på sekundet hvert 10.minutt. Stille og rolig, behagelige seter. Wifi. Og stort sett kun profesjonelle reisende. 

Anonymkode: ae6a4...792

Enig.

Anonymkode: b076d...cb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytoget. Vy eller hva svarte de kaller seg dette året er mestere i forsinkelse og elendig service.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker Vy. Billigere, og mye mer praktisk for meg. ☺️

Som togpendler i Oslo ønsker jeg Flytoget en snarlig død. Glad for at noen politiske partier endelig har tatt til fornuften, man må bruke den kapasiteten som er på klok måte.

Anonymkode: 8ab2a...e16

Men er det klokt å kvele konkurranse? Har det noengang ført til noe godt? Som sagt, har Vy tenkt å ha like hyppige avganger og gunstige reisetider uten at prisen øker kraftig skal jeg ikke klage. 

Anonymkode: 9ae63...428

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Flytoget.

De går på sekundet hvert 10.minutt. Stille og rolig, behagelige seter. Wifi. Og stort sett kun profesjonelle reisende. 

Anonymkode: ae6a4...792

Samme her! Vel verdt de ekstra kr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid pleid å ta Flytoget, men brukte Vy sist jeg var i Oslo. Kjente den stive prisen for Flytoget absolutt ikke var verdt det. Kommer til å fortsette med Vy med mindre jeg har det veldig, veldig travelt. 

Anonymkode: 23399...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger alltid flytoget, de er alt VY ønsker å være, punktlige, gode tog og serviceinnstilte ansatte på alle plan.

Anonymkode: d3dab...3b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men er det klokt å kvele konkurranse? Har det noengang ført til noe godt? Som sagt, har Vy tenkt å ha like hyppige avganger og gunstige reisetider uten at prisen øker kraftig skal jeg ikke klage. 

Anonymkode: 9ae63...428

Jeg tror at det er relativt mange som ønsker å konkurrere med Vy om lokaltogtrafikken i Oslo.

SJ begynner jo å bli godt etablert, og det er mange utenlandske togselskaper som vil inn på det norske markedet.

Anonymkode: 8ab2a...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid tatt vy, og tviler på at prisene går så mye opp. Vy har ikke tog som går kun til flyplassen... Om de øker prisene fordi flytoget slutter, så vil de få enorme protester fra befolkningen som bor før/etter flyplassen. Hvordan skal de rettferdiggjøre at vi som reiser oslo-eidsvoll skal betale ekstra fordi ett ikke-konkurrerende tog slutter gå?

Anonymkode: 07089...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som togpendler så får jeg fnatt av å se de halvtomme flytogene inn og ut av Oslo mens vi som pendler står som sild i tønne, eller i verste fall igjen på perrongen. Kapasiteten Flytoget opptar i Oslotunnelen er helt hinsides og det er fint at dette nå tas tak i. Vy har allerede varslet at de vil kjøre hyppigere avganger til OSL som følge av at de har vunnet anbudet, men de vil legge til stasjoner også slik at togpendlerne kan få bedre forhold. Hurra! 

Når jeg reiser til Gardermoen bruker jeg forøvrig Vy allerede nå da jeg allerede har månedskort.

Anonymkode: 0fdb5...cd3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alltid tatt vy, og tviler på at prisene går så mye opp. Vy har ikke tog som går kun til flyplassen... Om de øker prisene fordi flytoget slutter, så vil de få enorme protester fra befolkningen som bor før/etter flyplassen. Hvordan skal de rettferdiggjøre at vi som reiser oslo-eidsvoll skal betale ekstra fordi ett ikke-konkurrerende tog slutter gå?

Anonymkode: 07089...474

Har det hindret noen før?

Har du sett hvordan prisene er på flyplassene som ikke har konkurranse, sett mot der flere flyr, i dette landet? Det har vært mange protester, men folk trenger/ønsker likevel å fly. Så om jeg for eksempel flyr fra Ålesund i stedet for Bergen så er prisen jevnt over det dobbelte til mange steder. 

Anonymkode: ae6a4...792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alltid brukt flytoget. Lokaltoget er for fattigfolket og de uten klasse. 

Anonymkode: a5e23...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alltid tatt vy, og tviler på at prisene går så mye opp. Vy har ikke tog som går kun til flyplassen... Om de øker prisene fordi flytoget slutter, så vil de få enorme protester fra befolkningen som bor før/etter flyplassen. Hvordan skal de rettferdiggjøre at vi som reiser oslo-eidsvoll skal betale ekstra fordi ett ikke-konkurrerende tog slutter gå?

Anonymkode: 07089...474

Protester? noen titalls dårlige reviews og sinte facebook-innlegg.

Anonymkode: d3dab...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har det hindret noen før?

Har du sett hvordan prisene er på flyplassene som ikke har konkurranse, sett mot der flere flyr, i dette landet? Det har vært mange protester, men folk trenger/ønsker likevel å fly. Så om jeg for eksempel flyr fra Ålesund i stedet for Bergen så er prisen jevnt over det dobbelte til mange steder. 

Anonymkode: ae6a4...792

Dersom du tror at Vy bare kan «finne på» priser bør du sette deg bedre inn i hvordan dette fungerer. 

Anonymkode: 8ab2a...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har det hindret noen før?

Har du sett hvordan prisene er på flyplassene som ikke har konkurranse, sett mot der flere flyr, i dette landet? Det har vært mange protester, men folk trenger/ønsker likevel å fly. Så om jeg for eksempel flyr fra Ålesund i stedet for Bergen så er prisen jevnt over det dobbelte til mange steder. 

Anonymkode: ae6a4...792

Poenget mitt er ikke tog til flyplassen, men lokaltoget som frakter alle oss andre mellom Oslo og andre steder, hvor flyplassen er ett mellomstopp. Som jeg skrev, vi som reiser mellom Oslo og Eidsvoll. 

Tror du lokaltogene kommer til å slutte stoppe på flyplassen? Eller kommer det til å bli ett gigantisk skille for togrpiser om man har vært dum nok til å bosette seg så toget må gå via flyplassen?

Anonymkode: 07089...474

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...