AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 ... var dette en forbigående greie? Altså varte det bare en periode, eller måtte dere venne baby av med det? Tips til å få baby til å sovne feks i vogna uten byssing? Min baby er nå 5 måneder. Anonymkode: 66e86...2ac
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Mitt tips er å gjøre det som funker! Kjør på med byssing hvis babyen sovner av det. Det er for en periode, og det går over Vi måtte ty til både byssing, vogn, bilkjøring og bæresæle i perioder da jenta vår var baby. Vi gjorde det som fungerte.Nå er hun 4 år og sovner lett som bare det Anonymkode: bbe4a...057 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Takk! Jeg synes forsåvidt byssing er greit, men jeg føler press fra utsiden fordi folk mener baby bør klare å sovne på annet vis... Anonymkode: 66e86...2ac 1
Gjest Chroma Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk! Jeg synes forsåvidt byssing er greit, men jeg føler press fra utsiden fordi folk mener baby bør klare å sovne på annet vis... Anonymkode: 66e86...2ac Ikke bry deg om hva andre mener. Babyer er like forskjellige som alle andre mennesker. Gjør det som funker for dere.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Selvsagt er det forbigående. De blir jo voksne en dag Men ja, det tok sin tid. Samtidig så er barnet en veldig trygg jente nå i tenårene Anonymkode: 5b547...e5a 1
Macro Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Det går seg til. Er det som funker for barn og foreldre som gjelder så ikke stress. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Min begynte med å måtte bysses og bæres i søvn rundt 4 mnd og må det fremdeles de fleste netter nå som hun we 1 år... Men har ikke gjort noe innsats for å avvenne, håpet det skulle gå litt mer av seg selv. Angrer egentlig litt på at jeg ikke prøvde litt mer når hun var liten og lå mer rolig for er jo slitsomt i lengden.. men følte at hun trengte nærheten.. Alltid sovnet lett i vogn da. Anonymkode: cf0c0...281
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Mi måtte bysses for hver hvil og natt en god periode. Etter hun fikk startet opp med medisiner mot refluks og vi byttet til sportsdel sovner hun raskt i vognen sin og til kveldsflaska og jeg bysser sjelden nå🥰 hun er 8 mnd Anonymkode: a6e6d...1a0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 Støtter å gjøre det som funker for dere😊 Søvn er viktig! Vi har konsekvent fra den dagen jentene våre ble født, lagt de for søvn uten noen form for stimuli, så de har aldri visst om noe annet enn det. Må innrømme det er ganske deilig. De har alltid sovnet helt selv uten noen protester hvor enn de har blitt lagt: seng, krybbe, babynest, vogn, bilstol etc. Har ingen gode tips, uten å være konsekvente om dere ønsker å avvenne byssing. Legg barnet våkent gang etter gang, så vil det tilslutt gå seg til. Vi har nok vært ganske bortskjemte med rolige barn som har vært lite krevende og fornøyde uansett hva, men jeg tror det er av betydning at de har sovnet selv fra dagen de ble født og dermed ikke visst om noe annet enn det(4 år siden første ble født) 😊 Anonymkode: 1c908...121 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Vi måtte bysse, trengte ikke avvenne da det gikk over av deg selv. Babyer er ulike, noen kan legges rett ned fra fødsel og sovner selv, andre må bysses, samsove eller annet. Det viktige er å dekke babyens behov, ikke tvinge igjennom å la den sovne på egen hånd for en hver pris😊 Anonymkode: 2fdff...501 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk! Jeg synes forsåvidt byssing er greit, men jeg føler press fra utsiden fordi folk mener baby bør klare å sovne på annet vis... Anonymkode: 66e86...2ac Sånne folk er bare å ignorere, eventuelt si det er ditt barn og ikke deres. Vi måtte bysse ganske lenge, men hun vokste det av seg etterhvert. Hun trenger fortsatt en del nærhet for å sovne, da, holde handa eller ligge på armen eller noe, nå som 3-åring, men hun vokser vel av seg det også etterhvert. Anonymkode: 00d6d...f50 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 Så glad for at babyen min sovner ganske lett i vogn. Bare sørge for at ho har spist, ren bleie og at ho er litt småtrøtt. På med sovelua og sovevottene, da begynner ho å smile for da vet ho hva som skjer😅👌 Blir litt urolig før jeg får kledd på meg og gjort klar hunden. Så før vi har kommet ned til veien så er ho som regel slokna😂 Anonymkode: 431e3...a21
Mamajune11 Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ... var dette en forbigående greie? Altså varte det bare en periode, eller måtte dere venne baby av med det? Tips til å få baby til å sovne feks i vogna uten byssing? Min baby er nå 5 måneder. Anonymkode: 66e86...2ac Bysset vår siste til hun var 10mnd. Så løsnet det av seg selv en kveld. Enten bysse for hånd eller bæresele. 1
karilue Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 Jeg har byssa min så sinnsykt mye. Han er nå 10 mnd og har ikke vært «klar» for å legges i senga si for å sovne før nå siste mnden. Følte også på mye av det du skriver om press om å slutte, men han ble hysterisk og fant ikke roa seg. En dag gikk det og da var han 9 mnd. Savner allerede nå å holde han i armene mine å se han sovne🥹 Blir jo tungt etterhvert men brukte først yogaball som avlasta mye. Siste tiden jobba vi med å få han til å godta gynging i gyngestol og da ble det mye bedre 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 Min sovnet greit i vogn så lenge den var i bevegelse. Etter hvert kunne hen sovne med bare vibrasjon fra sleepytroll. Verdt alle pengene! Anonymkode: f3199...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #16 Skrevet 6. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Støtter å gjøre det som funker for dere😊 Søvn er viktig! Vi har konsekvent fra den dagen jentene våre ble født, lagt de for søvn uten noen form for stimuli, så de har aldri visst om noe annet enn det. Må innrømme det er ganske deilig. De har alltid sovnet helt selv uten noen protester hvor enn de har blitt lagt: seng, krybbe, babynest, vogn, bilstol etc. Har ingen gode tips, uten å være konsekvente om dere ønsker å avvenne byssing. Legg barnet våkent gang etter gang, så vil det tilslutt gå seg til. Vi har nok vært ganske bortskjemte med rolige barn som har vært lite krevende og fornøyde uansett hva, men jeg tror det er av betydning at de har sovnet selv fra dagen de ble født og dermed ikke visst om noe annet enn det(4 år siden første ble født) 😊 Anonymkode: 1c908...121 Noen barn sovner uten stimuli og noen barn gjør faktisk ikke det. Jeg har to jenter. Den eldste la vi for å sove rett i sprinkelseng eller vogn og hun sovnet tvert så lenge hun var mett og fornøyd. Så da trodde vi at vi hadde en fin oppskrift på legging av barn- rett i egen seng og så lett er det. Bare å være konsekvent forelder. Men så feil kan man ta. Nummer to sovnet ikke uten konstant kroppskontakt. Hun måtte bæres, ammes, bysses og vugges. Alle forsøk på å legges alene resulterte i hylende baby. Og man lar ikke en nyfødt baby gråte seg blå i fjeset. Så da ble det byssing, bæring, amming, vugging og kos. Da hun startet i barnehagen kunne hun sove i en stillestående vogn på dagtid. Og da hun var to år var hun klar for å sove alene, i egen seng, på eget rom, gjennom hele natten. Så gjør det som funker for dere nå TS. Du har ikke gjort noe "feil" når du må bysse eller trille baby i søvn. Noen babyer trenger den ekstra tryggheten for å sovne. Du kan prøve innimellom å legge uten byssing/trilling for å se hva som skjer og på et tidspunkt er baby plutselig klar for å sove alene. Eller så er baby blitt så stor at det går an å snakke om å sove alene. Anonymkode: 43cd4...ef5 9 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #17 Skrevet 7. mars 2023 Babyen min sovner tvert på trilletur men hjemme så må jeg enten amme eller mannen gi flaske. Det er nesten klin umulig å bare legge babyen ned. Selv med amming er det ikke alltid babyen sovner. Byssing har jeg ikke gjort siden rundt 6 ukers alder. Orker ikke bære rundt. Anonymkode: 265af...24a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #18 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Babyen min sovner tvert på trilletur men hjemme så må jeg enten amme eller mannen gi flaske. Det er nesten klin umulig å bare legge babyen ned. Selv med amming er det ikke alltid babyen sovner. Byssing har jeg ikke gjort siden rundt 6 ukers alder. Orker ikke bære rundt. Anonymkode: 265af...24a For noen av oss er det faktisk ikke et alternativ å ikke orke. Når babyen hater vogna og ikke får til å sove er man bare nødt til å gjøre den ene tingen som funker. Du har alternativer (amming og vogn), det er det ikke alle som har. Anonymkode: e5c93...701 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 Her måtte vi bysse i søvn fram til hun var nesten 2, da prøvde vi enda en gang å bare legge henne i senga og gå inn etter 1 min sutring/gråt. Tok 10 minutter første kveld, så sov hun. Og har sovnet selv hver kveld siden Så når ungen er klar for å sovne selv, vil det skje. Håper det skjer tidligere hos dere enn hos oss, det er noe dritt å alltid måtte bysse, hahs! Anonymkode: 70c2e...785
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 Vi bysset i søvn en periode. Sønnen vår er fremdeles veldig glad i nærkontakt, men han trenger ikke bæres eller bysses lenger - heldigvis. Han er to år nå, og trenger mye nærhet. Det skal ha få så lenge han vil. ❤️ Anonymkode: 77fc4...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå