Djungelvrål Skrevet 6. mars 2023 #21 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det var en som fortalte at å reise som kvinne alene er som å reise rundt med Rolex-klokke, diamantkjede og seddelbunker bulene i bukselomma midt i et slumområdet. Det tiltrekker mye oppmerksomhet. Og som regel av den negative typen. Er det virkelig så ille? Anonymkode: 55c96...bd1 Spørs jo selvsagt hvor du reiser. Har litt å si om du ska til Afghanistan eller Sverige liksom. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #22 Skrevet 6. mars 2023 Djungelvrål skrev (2 minutter siden): Spørs jo selvsagt hvor du reiser. Har litt å si om du ska til Afghanistan eller Sverige liksom. Av alle land jeg har reist til følte jeg meg tryggest i Jordan. For en respekt de har, selv om man er blond og bommer litt på kleskoden. Men Stockholm kan du få billig av meg, og det er ikke på grunn av innvandrere. Den skandinaviske grøftefylla er det siste jeg beveger meg i nærheten av utpå kvelden. Anonymkode: 111d7...dae 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #23 Skrevet 6. mars 2023 I de fleste land er det ikke noe annerledes å gå rundt alene enn det er i Norge. Reist mye gjennom siste 30 år og aldri opplevd noe negativt. Anonymkode: ab7e4...441 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #24 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt tullete ting å si. Anonymkode: 76153...5b5 Neppe. Se på tråden. Anonymkode: 859b6...aca
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #25 Skrevet 6. mars 2023 Har blitt ranet i Thailand, dopet ned og forsøkt lurt med inn i taxi på nattklubb i Stockholm, opplevd en lang rekke situasjoner som var på vei til å bli farlig, ble blandt annet tilbudt modell og vertinnejobb i Dubai av en restauranteier i Tyrkia og fant etterhvert ut via en annen at det innebar sex så altså trafficking... Men jeg sa nei før det for jeg har lært fra opplevelser i Norge også at fremmede som kaller meg modell og tilbyr tilbud som er for gode til å være sanne har andre ugler i mosen enn en proff modelljobb. Jeg har heldigvis ikke blitt utsatt for overgrep på ferie men mange nesten-overgrep fra alt fra taxisjåfører til andre reisende på min alder jeg ble venn med og hang med i noen dager. Jeg sluttet å reise etter en tur til Bali hvor noen låste seg inn på rommet mitt på natten og sjekket skapene og løftet på sengeteppet. Altså noen med nøkkel og som prøvde seg på et eller annet inntil jeg skrek. Om det var tyveri eller overgrep som var planen aner jeg ikke men det satt en såpass støkk i meg at jeg ikke engang føler meg trygg på hotellrom i Norge alene lenger! Anonymkode: dbfd5...09f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #26 Skrevet 6. mars 2023 Det spørs vel hvor du reiser og hvordan du oppfører deg det. Anonymkode: 5ce2b...d9a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #27 Skrevet 6. mars 2023 Har Rolex og har den alltid på meg når jeg reiser. Aldri opplevd noe negativt. Men det er kanskje bare snakk om tid 😂 Anonymkode: b0267...6d6
Daisy-love Skrevet 6. mars 2023 #28 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Masse wannabee-alenereisere her. Som forventet. Anonymkode: 859b6...aca Jeg reiser minimalt selv, og enda mindre alene ut i den vide verden, men jeg vet om mange som har reist mye alene, så dette er tull. Hvor en reiser, og hvordan en oppfører seg betyr mye. Mange steder er akkurat like trygge/utrygge som her i Norge. En må bruke hodet rett og slett. 1
Amossa Skrevet 6. mars 2023 #29 Skrevet 6. mars 2023 Min første aleneferie gikk til Kypros. Jeg var 30+. Var på et utested sammen med norske, men forlot tidligere. Den lå så nært at jeg så hotellet mitt da jeg gikk ut og fulgte fortauet langs en bred og godt trafikkert gate. Så dukket plutselig tre unger gutter fram fra bushen. Den ene var spesielt pågående, og prøvde å dra meg inn i buskaset. Lykken var at en bil akkurat kom. Tror aldri jeg har løpt så fort i mitt liv som da! Det var en skremmende opplevelse. Siden har jeg reist mange ganger alene til Hellas og greske øyer, og til forskjellige steder i Spania, Italia, Portugal og Tyrkia. Har aldri hatt dårlige opplevelser på disse reisene. Opplevelsen på Kypros lærte meg at å gå alene på gater der få ferdes, er idioti. Reiser man alene bør man bo sentralt og holde seg i nærheten av folkeliv.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #30 Skrevet 7. mars 2023 Jeg har reist alene mange ganger uten å oppleve noe negativt. Jeg har vært i mange europeiske land i tillegg til sørøst Asia og sørlige Afrika. Eneste ubehagelige situasjonen var ombord på flyet til Thailand der en gammel gris av en nordmann prøvde å beføle meg når han trodde jeg sov. Anonymkode: 63070...d91 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #31 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det var en som fortalte at å reise som kvinne alene er som å reise rundt med Rolex-klokke, diamantkjede og seddelbunker bulene i bukselomma midt i et slumområdet. Det tiltrekker mye oppmerksomhet. Og som regel av den negative typen. Er det virkelig så ille? Anonymkode: 55c96...bd1 Anbefales ikke. Har reist alene på tur til Sverige og det var håpløst å sove alene i bilen, for det dukket opp menn som lusket rundt bilen. Har også reist alene i Norge og sov på et motell. Der låste eieren seg inn og prøvde seg på meg. Jeg måtte spille med ellers hadde jeg blitt voldtatt! På en campingplass ble jeg også oppsøkt av menn fordi de så jeg reiste alene, til tross for at jeg tok med ekstra campingstol så de skulle tro jeg ikke var alene. Jeg er også ganske gammel, 49 år, så trodde jeg skulle bli forskånet fra sånt, men neida. Anonymkode: 5e6ab...c62
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #32 Skrevet 7. mars 2023 Det kommer an på. Om du er typisk norsk naiv jente som liker å drikke seg drita og du i tillegg går rundt alene etter mørkets frembrudd i deler av verden hvor det ikke er normalt for jenter å gå ut alene… Forøvrig kom jeg i snakk med ei jente for endel år tilbake når jeg var på backpacking i Thailand. Hun skulle videre på loffen alene i India. Noen år etterpå kom jeg tilfeldigvis over en nyhetsartikkel om en jente som hadde blitt voldtatt og drept i India. Fikk frysninger på ryggen når jeg skjønte det var samme jenta jeg hadde pratet med den gangen i Thailand. Anonymkode: 7f6f8...c07 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #33 Skrevet 9. mars 2023 Jeg reiste litt alene da jeg var i 20-årene men bare i vest Europa. Har vært flere ganger alene i London da jeg gikk på skole i England. Shopping og museer. Gikk til hotellet før det ble mørkt og slappet av på rommet med tv, mat og en bok. Anonymkode: 35860...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #34 Skrevet 9. mars 2023 Pleier og gå helt fint som regel, men vær ekstra forsiktig i veldig fattige land, der er det en del som ikke har noe og tape om du skjønner og tar gjerne sjangsen på en flott norsk kvinne Anonymkode: d5d46...440
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #35 Skrevet 14. mars 2023 Har reist masse alene, mest i Europa og har så langt ikke blitt ranet eller opplevd noe annet ubehagelig. Anonymkode: 108aa...60d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #36 Skrevet 14. mars 2023 Jeg har vert i Italia,polen og Spania uten problemer. Rett nok er jeg ikke helt kvinne, men transe som går for å vere kvinne. Anonymkode: 02a1b...5e9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #37 Skrevet 21. mars 2023 Tja, du må jo gjerne ta noen forhåndsregler ut fra landet du reiser til. Det samme gjelder jo i Norge, det er for eksempel ikke alltid like lurt å gå hjem alene fra byen en lørdags kveld. Anonymkode: 6e5b4...502 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå