AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Det var en som fortalte at å reise som kvinne alene er som å reise rundt med Rolex-klokke, diamantkjede og seddelbunker bulene i bukselomma midt i et slumområdet. Det tiltrekker mye oppmerksomhet. Og som regel av den negative typen. Er det virkelig så ille? Anonymkode: 55c96...bd1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Ja desverre Noen få går det bra med mens andre blir voldtatt, dopet med, kidnappet, trafficket osv. Anonymkode: 73b71...53c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Nei, men man må jo undersøke stedet man skal reise til og tenke seg nøye om hvor man reiser. Jeg har reist solo til flere europeiske land og det har vært helt uproblematisk. Det er veldig vanlig å reise solo i forhold til hvor vanlig det er å oppleve at det er problematisk som kvinne i vestlige land. Anonymkode: 23ee4...a56 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Hold deg hjemme i trollskogen du, så er du trygg. Anonymkode: 111d7...dae
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Var 14 dager alene på Mallorca. Gikk helt fint Anonymkode: 2c1a4...a60 1
Hensatt Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Er vel trygt i de fleste siviliserte land og typiske turiststeder. Er nok av eksempel på de som både har blitt voldtatt og drept, men de har da også oppsøkt steder litt utenfor de oppmerlede turiststiene. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja desverre Noen få går det bra med mens andre blir voldtatt, dopet med, kidnappet, trafficket osv. Anonymkode: 73b71...53c Så de fleste kvinner blir voldtatt, dopet med, kidnappet, trafficket på reise alene? Dette er jo rett og slett pisspreik. Det reises mye i min omgangskrets, både jobb og privat, solo eller med venner/partner. Har en venninne som har reist solo til over 60 land, blant annet flere land i Midt-østen og Nord-Afrika, og fortsatt ikke blitt voldtatt, dopet med, kidnappet og trafficket. Hun må i så fall være et statistisk mirakel? Har ikke opplevd noe ubehagelig selv heller selv om jeg reisemønsteret mitt er noe mer tradisjonelt og har heller ikke hørt om det fra andre. Skjer det ubehagelig ting med kvinner som reiser alene? Helt sikkert. Er det normalen? Absolutt ikke. Anonymkode: 399b4...a12 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 Nei. jeg har reist mye alene, over halve verden, har aldri opplevd noe kjipt. Møter mange snille kule mennesker. Anonymkode: 313ee...166 3
Andro Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Nei, det går helt fint. La aldri noen sammenligne deg med en ting. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 Aldri hatt problemer noen sted. Reiste alene 3 mnd i Midt-Østen, vært mye i Asia, Sør- Amerika mm. Anonymkode: 76153...5b5 1
Tøvftta Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 Det kommer vel helt an på hvor du reiser, hvordan du ser ut og hvordan du oppfører deg. Jeg har reist noe alene, tatt uber mye, og av og til forvillet meg til bakgater som ser utrivelige ut men aldri opplevd å være utrygg. Man oppsøker jo ikke slummen i Brasil og tror man kan være turist der. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det var en som fortalte at å reise som kvinne alene er som å reise rundt med Rolex-klokke, diamantkjede og seddelbunker bulene i bukselomma midt i et slumområdet. Det tiltrekker mye oppmerksomhet. Og som regel av den negative typen. Er det virkelig så ille? Anonymkode: 55c96...bd1 Nei. Altså - går du ute i fylla klokka 03.40 på natta så er sjansen relativt høy for at det skjer noe negativt. Men den er ikke imponerende høy. Var det kvinner som påsto dette? Eller menn? Om det var menn - en viss kategori menn har en egeninteresse av å overdrive hvor farlig samfunnet er for kvinner. Dette er fordi de da kan tilby kvinnen sin «beskyttelse» som mann. En beskyttelse som uten unntak koster kvinnen hennes frihet, lykke og selvstendighet. Sier en mann til deg at en er utrygg for deg? Da er han farlig. Kom deg unna. Som kvinne er de her situasjonene farlige for deg: å ha en kjæreste, mann, ex, far, bror eller sønn. Sørger du for å ha ingen av dem? Sjansen din for bli drept eller skadet reduseres retning null. Og du kan danse i Paris, helt alene. For en fremmed er ikke din største fare. Dine nære mannlige slektninger? De er en fare. Anonymkode: cde5f...2b8 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 Masse wannabee-alenereisere her. Som forventet. Anonymkode: 859b6...aca 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Altså - går du ute i fylla klokka 03.40 på natta så er sjansen relativt høy for at det skjer noe negativt. Men den er ikke imponerende høy. Var det kvinner som påsto dette? Eller menn? Om det var menn - en viss kategori menn har en egeninteresse av å overdrive hvor farlig samfunnet er for kvinner. Dette er fordi de da kan tilby kvinnen sin «beskyttelse» som mann. En beskyttelse som uten unntak koster kvinnen hennes frihet, lykke og selvstendighet. Sier en mann til deg at en er utrygg for deg? Da er han farlig. Kom deg unna. Som kvinne er de her situasjonene farlige for deg: å ha en kjæreste, mann, ex, far, bror eller sønn. Sørger du for å ha ingen av dem? Sjansen din for bli drept eller skadet reduseres retning null. Og du kan danse i Paris, helt alene. For en fremmed er ikke din største fare. Dine nære mannlige slektninger? De er en fare. Anonymkode: cde5f...2b8 Abortering av guttebarn er neste på agendaen, eller? Makan til svartmaling. Anonymkode: 7e437...3e0 5
Rødstrupa Skrevet 6. mars 2023 #16 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det var en som fortalte at å reise som kvinne alene er som å reise rundt med Rolex-klokke, diamantkjede og seddelbunker bulene i bukselomma midt i et slumområdet. Det tiltrekker mye oppmerksomhet. Og som regel av den negative typen. Er det virkelig så ille? Anonymkode: 55c96...bd1 Tull og tøys. Jeg har vært på mange utenlandsreiser alene. Det har aldri vært noe problem. Vær våken, realistisk, nokså edru og les deg opp om området du skal til. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #17 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det var en som fortalte at å reise som kvinne alene er som å reise rundt med Rolex-klokke, diamantkjede og seddelbunker bulene i bukselomma midt i et slumområdet. Det tiltrekker mye oppmerksomhet. Og som regel av den negative typen. Er det virkelig så ille? Anonymkode: 55c96...bd1 Nei. Det er ikke så ille. Jeg reiser alene med egen bil til sør Frankrike, aldri opplevd noe problem. Soler meg toppløs på stranda der nede også, som sagt det går helt fint 😊 Anonymkode: 6da78...cce
Skogkatten Skrevet 6. mars 2023 #18 Skrevet 6. mars 2023 Jeg har reist mye alene i både Europa og Asia, og jeg har ikke blitt hverken voldtatt, neddopet, kidnappet eller trafficket. Har ikke så mye som fått et uønsket klaps på rumpa. Om man bare er våken, bevisst på omgivelsene og ikke naiv, så går det helst bra. Folk flest vil ikke andre noe vondt, de fleste er tvert i mot hyggelige og hjelpsomme. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #19 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Masse wannabee-alenereisere her. Som forventet. Anonymkode: 859b6...aca Helt tullete ting å si. Anonymkode: 76153...5b5 5 1
RC Skrevet 6. mars 2023 #20 Skrevet 6. mars 2023 Har reist til flere titalls land over hele verden alene. Det er på ingen måter så ille som du framstiller det. Selvfølgelig er det noen som er uheldige, men i det store og hele går det helt fint så lenge man tar normale forholdsregler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå