Gå til innhold

Dere som har airfryer, hvor ofte bruker dere den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å kjøpe airfryer. Har 2 barn som spiser ofte nuggets, pommesfrites, fiskepinner etc. Vi liker ikke å steke i olje. Noen ganger hender det at jeg må varme en hel ovn bare for 4 nuggets og litt pommesfrites. Vet at airfryer har samme funksjon som varmluft. Men kanskje fordelen er at den lager mat fortere og bruker kanskje mindre strøm også? Men jeg er også redd for at den kommer til å havne bak i skapet.

Dere som har airfryer...blir den brukt mye? Verdt å kjøpe??😊

AnonymBruker
Skrevet

Brukes 1-2 ganger i uka og vi har hatt den i et år. Har en princess XL airfryer. Steker mye forskjellig i den, også f.eks kyllingfilet osv.

Anonymkode: 830c4...70c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1-3 ganger i uka. Den er to år gammel. Og vi er to voksne som lager mat fra bunnen. 

Vi lager panert fisk, chips (fra poteter eller søtpoteter), grønnkålchips, chicken cordon bleu og kyllingvinger, crispy brokkoli, og mye mer.

I tillegg er den veldig grei for oppvarming av mat. Om vi lager pai, pizza og gratenger brukes denne fast for å varme opp en liten lunsj- eller resteporsjon, som gir raskere og bedre resultat enn ved varmluftsovn. 

Med deres bruk tror jeg den ville blitt veldig mye brukt. Men kjøp XL. Vi har normal, og det blir ofte til at vi må lage mat i to omganger når begge skal spise. 

Anonymkode: 4e0f1...413

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

1-3 ganger i uka. Den er to år gammel. Og vi er to voksne som lager mat fra bunnen. 

Vi lager panert fisk, chips (fra poteter eller søtpoteter), grønnkålchips, chicken cordon bleu og kyllingvinger, crispy brokkoli, og mye mer.

I tillegg er den veldig grei for oppvarming av mat. Om vi lager pai, pizza og gratenger brukes denne fast for å varme opp en liten lunsj- eller resteporsjon, som gir raskere og bedre resultat enn ved varmluftsovn. 

Med deres bruk tror jeg den ville blitt veldig mye brukt. Men kjøp XL. Vi har normal, og det blir ofte til at vi må lage mat i to omganger når begge skal spise. 

Takk🙂 hvilken merke har dere? Og hvordan rengjøre/vasker dere den? Vet at den bollen kan gå i oppvaskmaskinen, men er det noe mer man skal gjøre? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Ayesh skrev (2 minutter siden):

Takk🙂 hvilken merke har dere? Og hvordan rengjøre/vasker dere den? Vet at den bollen kan gå i oppvaskmaskinen, men er det noe mer man skal gjøre? 

Ts

Philips, tror jeg, og når jeg tenker meg om tror jeg den er nærmere 3 år gammel, så ville absolutt sett på hva som er på markedet i dag. 

Hiver bolla i oppvaskmaskinen. Tørker innimellom over maskinen med klut+zalospray, veldig lite stress. Tilsvarende hva du gjør med en kaffetrakter. 

Ellers ingenting, den er ganske "vedlikeholdsfri". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

https://prisguiden.no/kategorier/airfryer?f[77][]=2&f[77][]=15&f[80][]=1500&f[80][]=3000&f[10493][]=0&f[10493][]=1000&s=offer_best

Har princess , synes den er bra til prisen. 
Husk å kjøp den så stor som mulig, alle klager over den de kjøpte er for liten. Er den for liten varmer den ikke jevnt.

Anonymkode: 83bd0...a18

Vår varmer veldig jevnt og godt selv om den er liten.

Problemet er nok at man putter for mye i den, i og med at den er for liten. 

Så ja - selv om vi bare er to blir det XL neste gang, kanskje. For ønsker at den skal få plass i underskap. 

AnonymBruker
Skrevet

5-6 ganger i uka. Potetbåter, kylling, panert fisk++. Bruker den også hvis vi baker muffins og bare skal lage noen få😊 veldig fornøyd, bruker mindre olje og smør i maten enn tidligere

Anonymkode: f4be3...8d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Philips, tror jeg, og når jeg tenker meg om tror jeg den er nærmere 3 år gammel, så ville absolutt sett på hva som er på markedet i dag. 

Hiver bolla i oppvaskmaskinen. Tørker innimellom over maskinen med klut+zalospray, veldig lite stress. Tilsvarende hva du gjør med en kaffetrakter. 

Ellers ingenting, den er ganske "vedlikeholdsfri". 

😊

Anonymkode: b7cc1...8b1

Skrevet

En gang pr mnd.

Skrevet

Vi bruker den hver dag :) . Veldig greit med airfryer 😊

AnonymBruker
Skrevet

Kan airfryer egentlig gjøre microbølgeovn overflødig? 

Anonymkode: 33650...20e

AnonymBruker
Skrevet

Nesten hver dag. Har en Cosori. Steker alt kjøtt i den og det blir syyyykt saftig. Jeg har aldri spist saftigere kyllingfileter enn nå! 🤩 Biff blir nydelig, fisk, ribbe osv, osv. Jeg ser at mange baker både brød, rundstykker og kaker i den også. 

Anonymkode: c2426...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Aldri, dummeste kjøpet jeg har gjort. Hvis biffen din blir bedre i airfryer er du bare utrolig dårlig til å steke biff i utgangspunktet. 

Den har kanskje en funksjon for folk som sliter med å lage mat fra bunn på annet vis. 

Anonymkode: f735e...de4

Skrevet

Nesten daglig!

Enten til kylling mens jeg baker grønnsaker i ovnen, eller til poteter eller gresskar -fries mens resten av middagen stekes eller bakes i ovnen.

Sparer mye tid på å kunne tilberede enten kjøtt/fisk eller tilbehør i airfryeren. Da blir det bedre tid til å fikse grønnsaker og liknende ved siden. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan airfryer egentlig gjøre microbølgeovn overflødig? 

Anonymkode: 33650...20e

Det kommer jo an på hvordan du bruker micro. 

Ting som gjerne skal crispes litt, som pizzarester eller pai, blir jo ikke godt i mikro. I jula brukte jeg den også på ribberester, og svoren ble sprø igjen. 

Men vel så ofte varmer jeg jo opp supperester, wok og lignende i micro, eller lager micropopcorn. Til dette bruket fungerer ikke airfryer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Aldri, dummeste kjøpet jeg har gjort. Hvis biffen din blir bedre i airfryer er du bare utrolig dårlig til å steke biff i utgangspunktet. 

Den har kanskje en funksjon for folk som sliter med å lage mat fra bunn på annet vis. 

Anonymkode: f735e...de4

Vi kan jo diskutere hvem som kan lite om matlaging.

Jeg lager alt fra bunnen. Men ting som panert fisk, kylling cordon bleu, grønnkålchips og søtpotetchips, har jeg aldri fått like bra i varmluftsovn som i airfryer. 

Dog hadde nok resultatet blitt bedre i frityrkoker, men det vil jeg ikke ha i hus, fra et helseperspektiv. 

Biffen steker jeg imidlertid i jernpanna, så det var et dårlig eksempel. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har også en philips, og bruker den vel egentlig kun til pommes frites nå, som vi ikke spiser så ofte… kanskje fire-fem ganger i året?

Synes ikke den gir gode resultater. Har prøvd baking, grønnsaker, fiskepinner, kylling, vårruller osv, men det ble bare soggy og slapt + veldig sterk lukt. 

Dere som er fornøyd har kanskje mange funksjoner på deres? Min har bare temperaturhjul og bake/steke-innstilling. 

Anonymkode: 7be37...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Bare til pommes frites som blir veldig bra, og kanskje litt sunnere. Har en kompis som kjører alt av biffer og mat i den og synes den er helt topp. 

Anonymkode: 42b00...145

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har også en philips, og bruker den vel egentlig kun til pommes frites nå, som vi ikke spiser så ofte… kanskje fire-fem ganger i året?

Synes ikke den gir gode resultater. Har prøvd baking, grønnsaker, fiskepinner, kylling, vårruller osv, men det ble bare soggy og slapt + veldig sterk lukt. 

Dere som er fornøyd har kanskje mange funksjoner på deres? Min har bare temperaturhjul og bake/steke-innstilling. 

Anonymkode: 7be37...4fb

Det høres ut som vi har samme modell.

Det handler om mengde,og så bør du røre halvveis. Dumper du en hel pakke pommesfrites i og kjører på maks vil det bli en kombinasjon av brent og soggy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...