Gå til innhold

Tips til mat/ måltider?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du i løpet av en dag? 🤗 trenger tips. Jeg klarer ikke å dekke dagsbehovet for mat i løpet av en dag og har ikke lyst på så mye for tiden. Spiser ikke kjøtt. Trenger tips til frokost, lunsj og mellommåltider osv. Gjerne kom med tips eller del hva dere spiser og hvordan dere klarer å få i dere nok mat i løpet av dagen😅🙈🥰

- jente 26 

Anonymkode: 465a6...bfe

AnonymBruker
Skrevet

Har dilla på ris med egg. 
Egg stekt på lav varme, kun på en side.

Ris i en skål, to stekte egg oppå. En ss soyasaus, en ss sesamolje, strø på litt rista sesamfrø. Miks, spis. 
Yam yam 🤩 

du kan selvsagt også toppe med andre saker etter eget ønske 

Anonymkode: 47016...052

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Frokost: Havregrøt kokt på mandelmelk toppet med banan,hjemmelaget nøttersmør og hakket valnøtter. 

Lunsj: 2 grove skiver med hjemmelaget melkefritt margarin,linsepostei/bønnepostei/kikertpostei/levepostei(http://www.veganmisjonen.com/2016/03/besk-i-kjkkenstudio-vi-lager-bonderups.html?m=1) og tomat og agurk. Pluss en boks med rå grønnsaker

Mellommåltid: 1 frukt og noen paranøtter 

Midddager kan f.eks være

•Linsegryte med villris 
•Chili sin carne med bulgur 
•Chana masala med villris 
•Grønnsakslapskaus med hvite bønner og quionoa 
•Linsebolognes med enten linsepasta eller fullkornspasta  
•Pitabrød med hummus,ovnsbakte grønnsaker og falafler
•Gulrot,ingefær og linsesuppe med byggryn og grovt brød
•Tomatsuppe og linsepannekaker  
•Tahini og sitronkremet fullkornpasta

Middagene topper jeg som oftes med gresskarkjerner og sesamfrø

Kveldsmat: Smoothiebowl lagd med banan,bær,kokosmelk,chiafrø og 1 ss hvite bønner(du merker ikke smaken). Så topper jeg den med hjemmelaget granola,nøttesmør og frukt/bær

Anonymkode: caedd...e0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme, og må være veldig obs. Klarer det ikke helt nå, men dette er noe av det jeg spiser ofte.

Jeg putter proteinpulver i både smoothie og havregrøt/kjøleskapsgrøt.

Denne uken har jeg yoghurt med bær og frukt til frokost, men normalt har jeg kjøleskapsgrøt med 3/5 havregryn, 1/5 proteinpulver, 1/5 chiafrø, og totalt 2-3 ganger mer plantemelk i. Trenger ikke å være så nøye, men jeg liker den på mitt vis. Tilsette nøttesmør vil øke næringsinnholdet.

Lunsj eller middag er typisk en salat. Tar i melkefri ost, og litt avocado for å få opp innholdet, men vet den er for lav. Bruker mye Like meat sine kjøtterstatninger i, enten kylling eller bbq pork. Jeg bør være flinkere til å ta bakt potet (mikroen funker til det), couscous, quinoa, eller annet i den. Salaten er stor, men jeg vet det ikke er nok, så vil virkelig anbefale å ha i nok av avocado, alternativ til kjøtt om det er bønner, egg, kjøtterstatning, du ser, og gode karbohydrater. 

Snack for meg er typisk druer, sukkererter, små tomater, tørket frukt, røkt tofu, biter av proteinbar. Jeg lager meg normalt en skål med diverse i, og prøver å passe på det er en del i den, og variert. Så tar ikke si 5 druer og kaller det for mellommåltid. Det funker ikke. Tåler du nøtter er det også bra. Banan om jeg skal være rask. Jeg har også alltid med meg noe på farten. Er så lett at timene går og jeg ikke får spist. Har alltid en liten ziplock-pose med tørket frukt og bar med meg, og vet jeg at jeg skal være lenge ute, prøver jeg å pakke med meg litt. Jeg har allergier og handler normalt ikke på farten. 

Jeg har på varsel på mobilen for å spise. 

Anonymkode: 3958d...44e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...