AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Hvor lang tid tar det fra man blir henvist til man får time til utredning på dps? og hvor lang tid tar det fra man har blitt utredet til man får time til behandling? skjønner at det varierer, men sånn ca. Anonymkode: b11b5...112
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 For min del tok det ca. 6 måneder. Det kommer an på alvorlighetsgrad og kapasitet. Aner ikke om det at jeg nesten hele de 6 mnd var innlagt likevel gjorde at det tok kortere eller lenger tid før jeg fikk første time. Anonymkode: 84920...054
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor lang tid tar det fra man blir henvist til man får time til utredning på dps? og hvor lang tid tar det fra man har blitt utredet til man får time til behandling? skjønner at det varierer, men sånn ca. Anonymkode: b11b5...112 Dette er jo svært individuelt og varierende ☺️. Jeg fikk innkalling 6 dager etter henvisningen ble sendt, og fikk time etter 3 uker. Det sto da i innkallingen at jeg skulle få utredning, men det var jo feil for jeg har allerede to diagnoser som er fastsatt. Så psykologen var enig i dette og vi gikk rett over i behandling, siden hun mente utredning ikke var hensiktsmessig pga historikken og diagnosene mine. Anonymkode: 00bac...c4e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Det kommer an på kapasitet til dps og hvor alvorlig det er. Jeg fikk time etter 6 uker, men det var i min situasjon. Andre kan få raskere eller må vente lenger. Anonymkode: df86f...979
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Avhenger helt av kapasitet og alvorlighetsgrad ja. Jeg har alltid fått time innen 4 uker de gangene jeg har blitt henvist, og jeg har vært der flere runder. Anonymkode: 05faa...7fd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor lang tid tar det fra man blir henvist til man får time til utredning på dps? og hvor lang tid tar det fra man har blitt utredet til man får time til behandling? skjønner at det varierer, men sånn ca. Anonymkode: b11b5...112 Alt avhenger av kapasitet og alvorlighetsgrad som flere nevner,men det er også viktig å ha i bakhodet at 1: Det er ikke alle som blir henvist som får tilbud om plass. 2:Man kan også risikere å få tilbud om utredning,men så få avslag på ytterlige behandling Anonymkode: da0da...4ec 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Hos meg tok det ca. 1 mnd før jeg fikk time hos DPS. Slet veldig med selvmordstanker på den tiden, så legen skrev det som en hastesak. Anonymkode: a08b4...40c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Alt avhenger av kapasitet og alvorlighetsgrad som flere nevner,men det er også viktig å ha i bakhodet at 1: Det er ikke alle som blir henvist som får tilbud om plass. 2:Man kan også risikere å få tilbud om utredning,men så få avslag på ytterlige behandling Anonymkode: da0da...4ec Dette. Særlig kapasitet. Min oppfatning er at det enkelte steder kan være svært, svært vanskelig å få behandling ved DPS. Anonymkode: c1817...650 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 Jeg er 21 år og det tok vel ca 3 uker fra henvisning ble sendt. De går ut i fra en prioriteringsveileder, hvor alder blant har betydning. Selvmordsfare og eventuelt funksjonsfall også. Fare for å dette ut av studier eller jobb blant annet. Anonymkode: 9d0b8...a26 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Kapasiteten var helt sprengt her jeg bor så jeg fikk time til utredning etter 6 måneder og så måtte jeg vente i 3 måneder før jeg fikk time hos behandler. Så det gikk nesten 1 år fra henvisning til jeg kunne begynne i behandling. Anonymkode: e45cb...690
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 Elleve uker fra henvisningen ble mottar til jeg fikk time for behandling, har allerede en diagnose, Anonymkode: 109bf...db4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå