Hoppetaujenta Skrevet 6. mars 2023 #1 Del Skrevet 6. mars 2023 Man fukter det, grer det forover mens man står bøyd forover, retter seg opp og setter en strikk i håret foran på sitt bryst og klipper av i en passelig lengde. Jeg har så lyst på litt gratis endring, men vet ikke om dette blir et brukbart resultat, eller bare veldig ujevnt og rart. Noen som har testet dette selv? Burde bli litt gradert på sidene foran. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 6. mars 2023 #2 Del Skrevet 6. mars 2023 Jeg har gjort noe lignende dette i mange år. Du kan variere hvor du samler håret, helt foran eller lenger bak. Er ikke nødvendig med hårstrikk, men er kanskje enklere for noen. Poenget med å gjøre det slik er gradering og gradering er ujevnt.. så.. bare å klippe i vei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Del Skrevet 6. mars 2023 Jeg har brukt en metode der jeg grer alt bakover, og fester strikk nederst ved nakken, som så dras til ønsket lengde, og så klippes det. Min erfaring er at det stort sett blir greit, men at det må justeres litt for å bli ordentlig fint etterpå. (Tenker det tar omtrent like lang tid som jeg ville brukt i frisørstolen, før jeg er helt ferdig.) Anonymkode: 71910...ebe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Del Skrevet 6. mars 2023 Har ikke gjort det på den måten men deler håret i to og legger hver del foran skuldrene. Klipper på øyemål hver del på samme sted og vipps er det gjort. Blir sånn nogenlunde rett bak også Anonymkode: 7f11a...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Del Skrevet 6. mars 2023 Søk ponytail cut etter wolf cut på youtube, så ser du forskjellige teknikker å gjøre det på, og mange som tester ut hvordan det blir på dems eget hår. Men jeg vil spørre deg: hvordan hår har du? Helt rett eller bølger/krøller? Det kan ha mye å si på resultatet og hvor du bør sette strikken, om du bør bruke flere strikker, etc.. Ett annet tips er: ser "alle" anbefaler å gjøre det mens håret er vått, Mitt hår oppfører seg ikke i det hele tatt som vått, umulig å gre igjennom eller i det hele tatt bare bytte fra en side til den andre... Tørt derimot oppfører det seg som en drøm. Så for å unngå hårtap hvis håret ditt er like rart som mitt, ta heller å rett det ut (med rettetang om nødvendig) og klipp det tørt. Har gjort det selv, så minimalt med forskjell, men mitt var litt gradert fra før, så kanskje derfor jeg ikke så noe... Anonymkode: 4f595...b1f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Del Skrevet 6. mars 2023 Jeg har gjort det i flere år, har lært meg eksakt hvor jeg skal gjøre det så det blir slik jeg vil ha. Klipper alltid litt og litt, ikke for mye på en gang. Tar ut hår jeg ikke vil klippe. Jeg har ikke krøller, men helt rett hår og jeg gjør det på tørt hår. Men kjøp ordentlig saks, jeg brukte kjøkkensaks i flere år, blir mye finere med ordentlig verktøy. Det krever litt stussing osv. etterpå, det blir veldig "kantete" og stygt uten det. Anonymkode: 11ba6...60b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. mars 2023 #7 Del Skrevet 6. mars 2023 Ikke akkurat den, men en liknende. Jevnt blir det ikke 😅 Så man trenger endel jobb etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Del Skrevet 6. mars 2023 Søk på wolf cut og Brad Mondo. Han reagerer på videoer av mange som har prøvd og ikke fått det helt til, og forklarer hva de gjør feil. Anonymkode: 831ea...9be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 6. mars 2023 #9 Del Skrevet 6. mars 2023 Jeg har gjort det i snart to år, men gjør det med tørt hår da. Har bølgete hår til korsryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 6. mars 2023 #10 Del Skrevet 6. mars 2023 Aldri prøvd gradering, bare strikken bak og kuttet rett av. Hvis du søker på DIY haircut på YouTube, ligger det mye der, som ser ut til å bli fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Del Skrevet 6. mars 2023 Om du har krøller, så synes ikke ujevnhetene så mye som når du ikke har krøller. Det blir ikke akkurat pent, uansett. Anonymkode: de7c1...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Del Skrevet 6. mars 2023 Vil anbefale denne metoden litt lettere å ha kontroll enn woolfcut. Anonymkode: 831ea...9be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. mars 2023 #13 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Søk ponytail cut etter wolf cut på youtube, så ser du forskjellige teknikker å gjøre det på, og mange som tester ut hvordan det blir på dems eget hår. Men jeg vil spørre deg: hvordan hår har du? Helt rett eller bølger/krøller? Det kan ha mye å si på resultatet og hvor du bør sette strikken, om du bør bruke flere strikker, etc.. Ett annet tips er: ser "alle" anbefaler å gjøre det mens håret er vått, Mitt hår oppfører seg ikke i det hele tatt som vått, umulig å gre igjennom eller i det hele tatt bare bytte fra en side til den andre... Tørt derimot oppfører det seg som en drøm. Så for å unngå hårtap hvis håret ditt er like rart som mitt, ta heller å rett det ut (med rettetang om nødvendig) og klipp det tørt. Har gjort det selv, så minimalt med forskjell, men mitt var litt gradert fra før, så kanskje derfor jeg ikke så noe... Anonymkode: 4f595...b1f Takk for tipset, er nå nyklippet 😆 Brukte 3 strikk og tok bare litt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 7. mars 2023 #14 Del Skrevet 7. mars 2023 Hoppetaujenta skrev (15 timer siden): Man fukter det, grer det forover mens man står bøyd forover, retter seg opp og setter en strikk i håret foran på sitt bryst og klipper av i en passelig lengde. Jeg har så lyst på litt gratis endring, men vet ikke om dette blir et brukbart resultat, eller bare veldig ujevnt og rart. Noen som har testet dette selv? Burde bli litt gradert på sidene foran. Jepp, ble brukbart og faktisk😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå