Fru Fomle Skrevet 28. desember 2005 #1 Skrevet 28. desember 2005 Vi skal pusse opp to soverom + en gang/liten tv-stue. Det er to gutter på 7 og 4 år som skal bo der, de leker mye på gulvet og det må derfor tåle en trøkk. Tenkte i utgangspunktet på parkett, men det tåler vel ikke så mye? Laminat er ikke særlig aktuelt, synes det blir for kaldt. Hvilket gulv ville du valgt?
Gjest lilletroll Skrevet 28. desember 2005 #2 Skrevet 28. desember 2005 Når vi skal ta rommet til lillegull nå blir det laminat med varmekabler under.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #3 Skrevet 28. desember 2005 Ikke parkett! Det er kaldt og hardt og gir mye støy i rommet. Da ville jeg heller lagt tregulv men det ville fått kjørt seg litt, så kanskje er nytt fancy laminat bedre, eller klikk-vinylfliser. Fåes i mange kule farger og er lett å legge.
Fru Fomle Skrevet 28. desember 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2005 Når vi skal ta rommet til lillegull nå blir det laminat med varmekabler under. ← Ikke parkett! Det er kaldt og hardt og gir mye støy i rommet. Da ville jeg heller lagt tregulv men det ville fått kjørt seg litt, så kanskje er nytt fancy laminat bedre, eller klikk-vinylfliser. Fåes i mange kule farger og er lett å legge. ← Laminat med gulvvarme var ikke så dumt. Skal sjekke opp det og klikk-vinylfliser. Takk for tips begge to!
Gjest vimse Skrevet 28. desember 2005 #5 Skrevet 28. desember 2005 Eik i parkett tåler jo en del, koster litt ekstra men. Hvorfor egentlig varmekabler på et soverom? Ikke noe nedlatende om det, men jeg skjønner ikke hensikten? Ser hvis barnet skal leke på rommet sitt, men da er det vel i de fleste tilfeller aktuelt med tepper? Eller er det for temperaturen sin del?
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #6 Skrevet 28. desember 2005 Se eksempler på vinylgulv: http://www.tarkett-floors.com/floors/site/...931/product.asp
Gjest Lea Skrevet 28. desember 2005 #7 Skrevet 28. desember 2005 Jeg ville nok lagt laminatgulv (evt. med varmekabel/varmefolie) under på et barnerom der det skulle lekes. Hadde valgt et middels dyrt gulv og lagt på noen korthårede, løse tepper (a la sånne med veier på). Jeg ville i alle fall ikke valgt teppe eller dyr parkett. Laminat er rimelig, tåler mye og er lett å holde rent. Dessuten finnes det i mange farger og mønstre.
*Heidi* Skrevet 28. desember 2005 #8 Skrevet 28. desember 2005 men jeg har hørt at det er så mye stråling osv av varmekabler, noen som vet noe om dette?
Shea Skrevet 28. desember 2005 #9 Skrevet 28. desember 2005 Vi har laminatgulv på soverom. Skulle jeg valgt igjen ville det IKKE blitt laminat. Utorlig kaldt gulv og et uttakknemmelig gulv å holde rent. Har Eike parkett i stua og det tåler enormt mye "juling" I kjeller og ganger har vi vinylbelegg som er 25 år gammelt. Til og med det er bedre enn laminatgulv. Jeg er fristet til å prøve det nye kork gulvet. Har hørt at det skal være kjempebra eller så har jeg kommet til å valgt heltregulv i bjørk for det tåler masse og er ganske lunt og godt. Brodern hadde det i sitt forrige hus.
Gjest Hilde Skrevet 29. desember 2005 #10 Skrevet 29. desember 2005 Jeg har eikeparkett i hele huset og synes det er helt glimrende - både holdbart og pent. Hvis jeg ikke skulle ha parkett på barnerommet så hadde jeg valgt vinyl. Det er så mange tøffe vinylbelegg å få tak i.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #11 Skrevet 29. desember 2005 Jeg hadde valgt alt annet enn laminat. Vi har hatt laminat en gang, og aldri igjen; hardt, kaldt, og alt som datt ned på gulvet lagde et fryktelig bråk. I tillegg blir det stygge merker hvis bildet i laminaten blir ødelagt, og selv om noen mener at laminat tåler "alt", så er min erfaring noe annet... Vi har nå parkett på barnerom og vinylbelegg på gangen utenfor. Vi er fornøyde med begge deler, men vinylen virker litt mykere på en måte. Angrer litt på at vi ikke la vinyl på barnerommene også.
:-) anna Skrevet 30. desember 2005 #12 Skrevet 30. desember 2005 Jeg er skeptisk til vinyl jeg da. Fordi, spesielt gamle vinylgulv kan avgi allergifremkallende stoffer. Om økonomien ikke stoppet meg tror jeg at jeg hadde valgt kork på et barnerom. Det er varmt, godt å gå på og 100 prosent naturlig.
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #13 Skrevet 30. desember 2005 Jeg tror at vi kommer til å legge laminatgulv med varme på barnerommet, både fordi det er lettvindt å legge og fordi jeg syns det må være godt med gulvvarme på barnerommet.
Grooo Skrevet 30. desember 2005 #14 Skrevet 30. desember 2005 Synes gulvvarme er et must for små barn som skal sitte og leke mye på gulvet... Nå er vel disse guttene 4 og 7 men tror allikevel at gulvvarme blir satt pris på
Fru Fomle Skrevet 30. desember 2005 Forfatter #15 Skrevet 30. desember 2005 Jeg er skeptisk til vinyl jeg da. Fordi, spesielt gamle vinylgulv kan avgi allergifremkallende stoffer. Om økonomien ikke stoppet meg tror jeg at jeg hadde valgt kork på et barnerom. Det er varmt, godt å gå på og 100 prosent naturlig. ← Noen som vet hva kork koster sånn ca? Blir ikke lett å velge dette her. Fomlemannen har satt foten ned for varmekabler, så vi får se hva det blir til.. Blir noen turer til interiørbutikker framover, får høre hva de anbefaler også. Vi kan jo kanskje bare beholde teppet som ligger på rommene i dag.
Gjest Turi Skrevet 30. desember 2005 #16 Skrevet 30. desember 2005 Vi har lagt kork på gulvet til Vesla. KJEMPEFORNØYD Det er lunt og holder varmen godt. Det tåler en trøkk, og om det blir et hakk, syns det ikke pga strukturen. Det koster omtrent det samme som parkett, tror vi betalte 350-400 kroner kvadraten. Klikk - enkelt å legge. Pent å se på er det også. Hadde jeg visst det jeg vet nå, skulle jeg lagt mer kork i huset!!
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #17 Skrevet 30. desember 2005 Nye vinylgulv avgir ikke gasser slik gamle typer gjør/gjorde. Mye fint og stilig å få tak i som er like lett å legge som laminatgulv pga. de er i fliser og ikke helgulv som må sveises i skjøtene og sånt. Kan også legge varme under vinyl og det blir både mykt og lyddempende på et barnerom.
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2005 #18 Skrevet 31. desember 2005 Fiiine teppet, Fru Fomle! Godt det er flere som har 70-tallsrester i huset!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #19 Skrevet 31. desember 2005 Ville også holdt meg unna lamintat. Vi har det blandt annet på barnerom med varmefolie under. Er ikke fornøyd. Det er kjempehardt, ikke godt for barn å sitte på. Dessuten er det supersyntetisk å suger til seg skitt, vanskelig å holde rent, og sokker ol. slites fort ut. Aldri mere laminat! Skal bytte ut alt laminatgulv!
Gjest LoisLane Skrevet 31. desember 2005 #20 Skrevet 31. desember 2005 VI har tregulv på barnrommene. Det får kjørt seg, men vi har lagt på noen leketepper som tar unna for det verste. Når ungene blir eldre, sliper vi ned gulvet. Vi er fornøyde, og savner ikke gulvvarme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå