Gå til innhold

Diare og klesvask

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okay nå må jeg bare spørre om råd. Jeg har en i familien min som sliter med diare, dette er ikke noe som følger med etter mageknip men kan plutselig begynne å renne. Det er en voksen person.  Venter på helsehjelp men lang ventetid. I mellomtiden skjer det jo stadig uhell. Men det tøye skylles opp og så i vaskemaskinen men jeg syntes likevel at det lukter dritt av tøyet og da også klesvasken etterpå. Hva kan man gjøre?

Anonymkode: 6bc38...db1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vaske flere ganger. 

Anonymkode: 90eea...d66

AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende bør vel starte med bleier om det ikke allerede brukes. Kan sikkert få resept av fastlegen.

Vaskes det på høy nok temp? (min 60)

Anonymkode: d6252...d11

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vedkommende bør vel starte med bleier om det ikke allerede brukes. Kan sikkert få resept av fastlegen.

Vaskes det på høy nok temp? (min 60)

Anonymkode: d6252...d11

Ja det vaskes på 60-90 grader. Og hadde det vært hver dag men hun vil ikke gå med bleie siden hu enda er ung og ikke det skjer hver dag

Anonymkode: 6bc38...db1

AnonymBruker
Skrevet

Om hun ikke bruker bleie renner det vel gjennom og på møbler? Om det så hadde skjedd en gang i uka hadde jeg insistert på bleie. De synes jo ikke og kan brukes som "engangstruser".

Anonymkode: cbf15...6ad

AnonymBruker
Skrevet

Skyll opp klærne først så avføringen ikke vaskes i klesvasken. 
Vask deretter med vaskemiddel ala Sport og en klunk eddik. 

Håper vedkommende får hjelp snart, stakkars menneske!

Kanskje enkle tynne bleier kan brukes så lenge, som andre sier, de er tynne som engangsbind.

Anonymkode: c4338...dbb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...