Gå til innhold

Hvorfor er det så mye halvveis/dårlig kvalitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av at alltid skal en siste ting fucke opp. Jeg skal ikke lage endeløs tråd nå om alt dette gjelder, hadde en lignende tråd om klær for litt siden.

Nå er det møbler. Men dette her gjelder veldig mye.

Det er få ting som oppfyller alle krav. Ser det fint ut, er det gjerne laget så det ikke er behagelig, blir fort ødelagt eller noe.

Er det behagelig, ser det ikke fint ut. 

Kjøpte nå en stol fra nett som så veldig fin ut, litt dyr men jeg tenkte at den måtte da i det minste være god å sitte i. Men gjett hva.. den ser bare veldig bra ut, men når du setter deg er det litt som å sette seg i en IKEA stol. Den har faktisk ikke noe pute på setet. Men du «henger» liksom i stoffet. Jeg ble så skuffet.

Når i pokker skal det komme noe som er både kvalitet, ser bra ut og ikke er sånn jævla dyrt?

Anonymkode: 04f14...87c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før du begynner å klage, så må du gå inn i deg selv og spørre: "ser jeg bra ut, har god psykisk/fysisk helse/personlighet og ikke for dyr i drift?".

Anonymkode: 6fd18...4c5

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper du fra nettet er det jo din egen skyld- du får ikke testet ut. Det finnes masse bra kvalitet i butikker. Gå i butikker, se på utvalget og bruk heller litt mer penger og kjøp færre ting enn billigere og flere.

Anonymkode: baae7...ffb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er så lei av at alltid skal en siste ting fucke opp. Jeg skal ikke lage endeløs tråd nå om alt dette gjelder, hadde en lignende tråd om klær for litt siden.

Nå er det møbler. Men dette her gjelder veldig mye.

Det er få ting som oppfyller alle krav. Ser det fint ut, er det gjerne laget så det ikke er behagelig, blir fort ødelagt eller noe.

Er det behagelig, ser det ikke fint ut. 

Kjøpte nå en stol fra nett som så veldig fin ut, litt dyr men jeg tenkte at den måtte da i det minste være god å sitte i. Men gjett hva.. den ser bare veldig bra ut, men når du setter deg er det litt som å sette seg i en IKEA stol. Den har faktisk ikke noe pute på setet. Men du «henger» liksom i stoffet. Jeg ble så skuffet.

Når i pokker skal det komme noe som er både kvalitet, ser bra ut og ikke er sånn jævla dyrt?

Anonymkode: 04f14...87c

Du får som regel det du betaler for. Slettvoll møbler kan anbefales, dyrt men bra kvalitet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg TS. Det e enten behagelig, eller pent, eller funksjonelt. Får ikke alle i en. Hvorfor må vi velge, kan da ikke være så vanskelig å lage "alle i en"?

For noen år siden var jeg på jakt etter sofa, var rundt å prøvde alle i de møbelbutikkene som finnes i rimelig kjøreavstand (sentrale østlandet, så hadde en del å velge i). Klagde til selger etter selger at jeg ikke fant noe som passet mitt behov. Han ene selgeren sa at sofa-trenden hadde gått fra å være behagelig, til utseende, hvor komfort ikke var så nøye fordi folk satt mindre i sofaen enn før. Assa wtf? 

Anonymkode: b89d8...acf

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Før du bruker flere tusen kroner på et møbel, må du prøve møbelet først. Å klage på komforen når du har handlet dyre møbler på nett uten prøvesittinfg først, er bare tull.

På møbelbutikker er det flust av både behagelige og fine møbler å velge i.

Anonymkode: 94c07...f90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 16.11):

Før du begynner å klage, så må du gå inn i deg selv og spørre: "ser jeg bra ut, har god psykisk/fysisk helse/personlighet og ikke for dyr i drift?".

Anonymkode: 6fd18...4c5

Hæ? 

Anonymkode: b80b9...944

AnonymBruker
Skrevet

Fordi alt i dag skal være billig og helst masseproduseres langt vekk for minst mulig kostnader. Feks er ikke en hvitevare i dag ment å vare stort lenger enn den pålagte reklamasjonstiden på 5 år og lages derfor billigst mulig med plastikk og annet billig materiale. Helst langt vekk på en fabrikk i kina av en underbetalt 7-åring. Slik har det blitt i dagens bruk og kast-samfunn.

Anonymkode: 447ff...dce

• Liker 1
Skrevet

Er ikke IKEAmøbler behagelige??? Huh?

AnonymBruker
Skrevet

Gå i butikker og se og prøvesitt. Går også an å se seg ut noe på nettet for så å oppsøke butikk. Har ikke nettstedet butikk, dropp det. Og kjøp på salg, se deg ut det du vil ha og vent på salget. Jeg skulle ha sofa, fikk alt jeg ville ha i sofaen, og til 40%. Sparte masse penger. 

Anonymkode: de119...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...