Gjest Warrior Skrevet 6. mars 2023 #1 Del Skrevet 6. mars 2023 (endret) Hvor mange ganger for dagen smører dere krem/solkrem på i ansiktet? Jeg bruker krem med spf om morgenen og solkrem med spf 50 når jeg går ut hele året uansett vær, men jeg vet ikke helt om det blir for lite eller for mye. Så er nysgjerrig hva dere andre gjør som bruker solkrem hele året? Jeg vet det skal smøres mer solkrem på etter man har badet eller dusjet osv, men utenom det hvor mange ganger for dagen er nok? Endret 6. mars 2023 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Del Skrevet 6. mars 2023 Du stresser mye i livet ditt. Anonymkode: 5e302...02a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Del Skrevet 6. mars 2023 Tar et kjapt påfyll etter lunsjtid, bruker en rengjort cushion foundation boks og ny puff. Anonymkode: 180b8...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Del Skrevet 6. mars 2023 Smører på nytt lag med solkrem hver gang jeg går ut, eller hver andre time. Anonymkode: 3a071...d26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 6. mars 2023 #5 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar et kjapt påfyll etter lunsjtid, bruker en rengjort cushion foundation boks og ny puff. Anonymkode: 180b8...422 Hva er disse tingene? Spør fordi jeg ikke vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Del Skrevet 6. mars 2023 Cushion: Foundation i en pudderlignende boks. Under hovedlokket ligger en påføringspuff, og under der igjen en svamp (cushion) oppå flytende foundation. Så jeg har vasket en sånn og fyller på solkrem istedet. Kjøpte nye puff'er for den som følger med er så full av foundation. Anonymkode: 180b8...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 6. mars 2023 #7 Del Skrevet 6. mars 2023 Warrior skrev (3 timer siden): Hvor mange ganger for dagen smører dere krem/solkrem på i ansiktet? Jeg bruker krem med spf om morgenen og solkrem med spf 50 når jeg går ut hele året uansett vær, men jeg vet ikke helt om det blir for lite eller for mye. Så er nysgjerrig hva dere andre gjør som bruker solkrem hele året? Jeg vet det skal smøres mer solkrem på etter man har badet eller dusjet osv, men utenom det hvor mange ganger for dagen er nok? Sommerstid når jeg er mye ute i sola,smører jeg ofte. Mange ganger om dagen. Vinterhalvåret smører jeg kun morgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Del Skrevet 6. mars 2023 Egentlig skal man påføre etter to timer for å beholde like god dekningsgrad, men jeg nøyer meg med en gang om dagen. Har som mål å bli flinkere med solkrem til sommeren Anonymkode: e92a5...a90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Cushion: Foundation i en pudderlignende boks. Under hovedlokket ligger en påføringspuff, og under der igjen en svamp (cushion) oppå flytende foundation. Så jeg har vasket en sånn og fyller på solkrem istedet. Kjøpte nye puff'er for den som følger med er så full av foundation. Anonymkode: 180b8...422 Fin tanke, men mengden solkrem skal være 1-2 teskjeer for riktig dekningsgrad. Så om du har spf 50 og bare bruker en halv teskje mengde f eks så blir det heller nærmere spf 15 i praksis. Tror ikke cushion får nok mengde produkt på seg Anonymkode: e92a5...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Del Skrevet 6. mars 2023 Bruker SPF 30 på ansiktet året rundt. Smører på ca. 10 minutter før jeg går ut. Bruker kun solkrem på kropp om sommeren hvis jeg har på shorts/t-skjorte Har mørk hud, så jeg vet ikke om jeg trenger å være supernøye med solkrem og smøre på ett tykt lag flere ganger om dagen. Anonymkode: edaba...1c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Del Skrevet 6. mars 2023 Ordentlig lag med spf 50 hver morgen. Smører ikke mer ut over dagen med mindre jeg er mye i sola. Soler meg aldri, og har altid på caps om sommern (hater sol i ansiktet). Men smører hver 2 time på kroppen om jeg er ute i sola, på stranda osv. Anonymkode: b9325...f02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fin tanke, men mengden solkrem skal være 1-2 teskjeer for riktig dekningsgrad. Så om du har spf 50 og bare bruker en halv teskje mengde f eks så blir det heller nærmere spf 15 i praksis. Tror ikke cushion får nok mengde produkt på seg Anonymkode: e92a5...a90 Joda, ingen grunn til bekymring; det er ikke noe problem å legge i lag så det blir tilstrekkelig mengde Anonymkode: 180b8...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 6. mars 2023 #13 Del Skrevet 6. mars 2023 Bruker vanlig ansiktskrem med spf 20 på vinteren. Spf 30 på våren når jeg begynner være ute i sola, og går ned til spf 20 i juli. Smører en gang pr dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 6. mars 2023 #14 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du stresser mye i livet ditt. Anonymkode: 5e302...02a ? Det er ikke stress å bruke solkrem AnonymBruker skrev (1 time siden): Egentlig skal man påføre etter to timer for å beholde like god dekningsgrad, men jeg nøyer meg med en gang om dagen. Har som mål å bli flinkere med solkrem til sommeren Anonymkode: e92a5...a90 Så det er hver andre time altså man egentlig skal smøre seg? Det har ikke jeg heller gjort. Smører meg med solkrem før jeg går ut, utenom kvelden i vinterhalvåret når det er mørkt selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 6. mars 2023 #15 Del Skrevet 6. mars 2023 (endret) Ja, ca hver andre time er en grei regel når man oppholder seg ute på sommerstid. Solkremen brytes ned over tid (svette, sol, varme, etc). Men det finnes gode sunscreen sticks nå som er lette å ha i veska og som kan være gode supplement i løpet av dagen, kan være lettere hvis man ikke lett kan ha rene hender og vil påføre nytt lag. Endret 6. mars 2023 av Scherbatsky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 7. mars 2023 #16 Del Skrevet 7. mars 2023 Tar på faktor 50 ein gong om dagen. Burde nok tatt eit lag til i løpet av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 7. mars 2023 #17 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Cushion: Foundation i en pudderlignende boks. Under hovedlokket ligger en påføringspuff, og under der igjen en svamp (cushion) oppå flytende foundation. Så jeg har vasket en sånn og fyller på solkrem istedet. Kjøpte nye puff'er for den som følger med er så full av foundation. Anonymkode: 180b8...422 Det var jo smart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 7. mars 2023 #18 Del Skrevet 7. mars 2023 Jet foretrekker mist gjennom dagen, da er det lettere å ta på over sminke + at jeg ikke trenger speil. Da tenker jeg på fjellturer, kanoturer osv. ☺️ Ellers bruker jeg spf 50 fra Cliniderm. Den er god, trekker lett inn og gjør meg ikke blank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #19 Del Skrevet 7. mars 2023 Bruker ansiktsserum med solfaktor 50, smører på hver morgen. Anonymkode: b037b...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #20 Del Skrevet 7. mars 2023 Taluno skrev (15 timer siden): Bruker vanlig ansiktskrem med spf 20 på vinteren. Spf 30 på våren når jeg begynner være ute i sola, og går ned til spf 20 i juli. Smører en gang pr dag. Du går altså ned i spf når sola er på sitt aller sterkeste? Bevis på at man ikke bør innhente tips på kvinneguiden… Anonymkode: 81955...0a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå