Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 47, høflig, rolig og imøtekommende mot de fleste. Kommer nesten aldri i krangel med folk på byen.

Fra min ungdom har jeg to dårlige erfaringer med damer tilstede der jeg trakk meg unna situasjoner der jeg kanskje kunne virke feig. Altså med bøller som ville ha bråk. Det var litt vanskelig å fortelle at jeg heller ville virke feig enn å ødelegge helsen til disse bøllene.

Så var samboer og meg på julebord. Det oppsto en ubehagelig situasjon med noen gutter tidlig i tyveårene. (to av de kunne virke som bolere) Vi prøvde å komme oss vekk, men det hjalp ikke.

Det ble bråk og to av de gikk fort i bakken og ble liggende. Jeg hadde kollosalt med adrinalin og var i ferd med å ta den tredje som ville komme seg unna. Da kom jeg til meg selv. Det hele varte vel ca 20 sek.

Samboeren vet jeg er relativt sterk, men hun har aldri sett på meg som en slosskjempe. Vi har vært sammen i fem år, og hun er nå litt skremt av meg. Liksom hvordan en nærmere femti år gamling blir et monster. Hun kritiserer meg derimot ikke for at jeg forsvarte meg/oss.

Så hvordan er ståa damer. Er det negativt å vite at en mann dere er sammen med kan slåss? Og jeg sier KAN!! :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg og mannen min vært i liknende situasjon har jeg satt pris på at han kunne forsvare oss. (om ikke jeg kom i forkjøpet)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg vil tippe at det hun kanskje reagerte mest på var at hun så at du "ikke var deg selv". Å se folk du tror du kjenner skifte personlighet rett foran øynene på deg må jo være mildt sagt overraskende.

Jeg var på byen med noen venner for mange år siden og opplevde at en kar forsøkte å provosere en av vennene mine. Denne vennen var fullstendig rolig og lot seg ikke provosere. Plagånden trakk seg unna. Må si jeg fikk en enorm respekt for denne vennen som ikke lot seg trekke inn i noen konflikt, men holdt det på det verbale planet. Men jeg forstår selvfølgelig også at det kan dukke opp situasjoner der det kan bli nødvendig å forsvare seg. Nei ser det ikke som negativt at en mann KAN forsvare seg. Jeg ser det som ønskelig at alle kvinner skal kunne forsvare seg også!

Skrevet

Nei, jeg ser det ikke som negativt at en mann kan forsvare seg, ei heller en kvinne, men når det kommer til slåssing, er jeg usikker. Vil vel kanskje påstå at de aller fleste kan slåss, hva utfallet blir er jo en helt annen sak :ler:

Det er jo uansett snakk om mønster, hvorvidt slåssingen er gjentagende eller et engangstilfelle, vil nå jeg si. Jeg vet at mannen kan slåss, sånn fysisk sett, og det er betryggende å vite at han er av stor sterk type, samtidig er det også godt å vite at han foretrekker verbal bruk i stedet.

Skrevet

Hvis det blir tvingende nødvendig, håper jeg han forsvarer oss.

Skrevet

Å "vinne" en fight handler ofte om å slå først. Det er min erfaring. Derfor er du nok en type som gjerne oppsøker slåssing, tror jeg. Det er svært små sjanser for å komme i slagsmål, hvis man ikke er en liten bråkmaker selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...