Gå til innhold

Hva ser dere etter i et lokale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rom til å spise i? Eget rom for kaker/kaffe?

Vet ikke helt hva jeg skal se etter.. :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man skal ha musikk, så ser jeg etter et lokale med mulighet til å trekke seg vekk fra musikken dersom det skulle bli litt slitsomt.

Ellerså så fant jeg lokale med peis (viktig for meg, og det var bryllup om høsten), og fantastisk atmosfære.

Gjest Anonymous
Skrevet

lunt og med peis (bryllup i jan/feb)

kanskje en fjellstue?

Skrevet

Vi ville veldig gjerne ha en hage der.

Syns det er litt greit at spisesalen kan ryddes uten at gjestene føler de er midt oppi rotet og da er det viktig med flere enn et rom. Dessuten må man jo ha danseplass :)

Dessuten ville vi gjerne at lokalet var litt flott og det tror jeg vi har fått til :)

Skrevet

Størrelsen og atmosfæren må jo være viktig! Vi var opptatt av å finne et rom som var stort nok til å dekke til middag for alle gjestene uten at det var trangt. Vi ville også ha et rom som var mer "kvadratisk", da vi har vært i bryllup hvor rommet er veldig rektangulært. Vi så jo ikke brudeparet som satt metervis unna! Vi ønske også ett stort rom slik at det er plass til dansegulv, men også bord så man kan sitte i samme rom som dansen foregår.

Tror du må velge lokaler ut i fra hva slags bryllup dere skal ha, eks. hvor mange gjester, årstid (på vintern er det uinteressant med en flott hage), lokalisering (langt mellom kirke og sted?).

Gjest Anonymous
Skrevet

Saken er den at vi har ikke så god råd, så vi skal ha det i kantina på familebedriften hans. (selv om jeg alltid har drømt om et stort, vakkert lokale..snufs.. he he) Den er jo ikke så veldig fin, men vi kan jo gjøre det fint med pynt o.l, ikke sant?

Det er ett rom som har røykerom inni det og kantine.

Det blir ikke store plassen til å danse, men så er ikke vi så stor fan av det heller da! Det kan kanskje blli litt trangt, men vi har ikke råd til å leie noe, så vi får vel bare gjøre det beste ut av det. Eller hva?

Anede

Skrevet

Det synes jeg var en flott holdning, Anede. Det blir hva du gjør det til. Med fantasi kan det kjipeste lokale bli flott - likevel uten å bruke så mange penger. Prøv dere frem med plassering av bord og sånn, så dere får utnyttet plassen best og mest mulig.

Dessuten er det vanlig etter middagen å flytte bordene og lage småbord av dem, da kan folk sitte mer avslappet, det er plass til flere mennesker pr. bord, og dermed blir det alltid mye bedre gulvplass enn når dere spiser middag. Sett bordene inntil veggen. Jeg var i et bryllup hvor det omtrent ikke var mulig å bevege seg i lokalet under middagen - likevel var det god plass etterpå.

Om dere ikke vil danse, så kanskje noen andre vil. Legger dere opp til det, vil folk danse mellom bordene om så skal være.

Det er alltid noen som vil ha en røyk, så det er bra at det er muligheter for det.

Lykke til - bruk det dere har - og fokuser på det viktigste den dagen - nemlig at dere skal gifte dere, og vil feire det med familie og venner.

Skrevet

Vi valgte et grendehus til lokale. Dette har en scene - og det er jo praktisk. Selve rommet er stort så det blir plass til dansegulv og alle gjestene (sitteplass til 135 stk). Utenfor er det en stor platt man kan sitte på for det er røyking forbudt inne. Lokalet har også et stort og romslig kjøkken så "personalet" ikke kolliderer med hverandre hele tiden. Vi e veldig fornøyde med lokalet og leier det for 2500 kroner inkl leie av glass. (Det kom i tillegg)

Lykke til med letingen etter lokaler :D

Skrevet

* Eget rom for kaffe / kake. Vi ønsker ikke å bli sittende ved bordet etter middagen.

* Utemuligheter / hage. Kan man trekke seg ut for å strekke litt på seg etter middagen. Kan man ta apperitifen ute dersom det er fint vær? Finnes det sitteplasser ute dersom vi trekker kaffe / kake ut ?

* Danseplass. (Vi kan også trekke musikken ut og danse ute, dersom været tillater det) :D

* For oss betød ikke størrelsen på kjøkkenet noe, siden vi ikke skal ordne hverken mat eller drikke selv.

Vi skal være på www.ostmarkseteren.no

Skrevet

For oss er det viktig med et stort nok, men ikke for stort lokale, nærme kirken (mange gjester langveis fra)

Et bra kjøkken, et eget rom hvor barna kan leke litt, og ut på kvelden slappe av, at det i rommet skal være plass til både bord og plass til dans!

Og det tror jeg vi har fått til, vi skal ha festen i festsalen, som er i tilknytning til kirken, og tror det blir passe stort, passe intimt og det blir nok akkurat så fint som vi gjør det til!!!

også koster det ikke så mye...

Lykke til!!!

Skrevet

Det vi så etter da vi var å kikket på lokalet var først og fremst utemuligheten. Vel, nå hadde vi forsåvidt bestemt oss for lokalet, slik at vi hadde ingen kikkerunde. Men da vi var i lokalet vi kunne tenke oss kikket vi på uteplassen, muligheter for dans, muligheter for barservering. Dessuten hadde vi en opptelling av glass, bestikk og asjetter, slik at vi visste hva som var av utstyr. I tillegg målte vi opp salen der vi skulle spise, slik at vi visste hvor mange bord det var plass til og hvordan de burde plasseres.

Men som sagt var det dette med utemuligheter som var det aller viktigste, og ikke minst at det var et flott sted å feire bryllup!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...