Gjest Adobyen Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Ja, det var en svensk kommentator som uttrykte sin skuffelse over fremmøtet. Jeg vet om flere som har pleid å reise for å oppleve VM på ski. Det har blitt en fast tradisjon. Jeg vet ikke noe om hva de har gjort denne gang. Kanskje de har vært der og kanskje ikke. Pengene rekker jo ikke like langt lenger. Det ser vi ikke bare her, men også i andre land. https://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/2023/03/06/195908008/svensk-kommentator-slakter-ski-vm-i-planica-jaevlig-trist Noen flere som tenker det samme, eller var det arrangørens skyld? Jeg er lite sportsinteressert, men har alltid likt en del av vintersporten.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Naturlig at det blir litt mindre reiseing og slike sportsaktiviteter når mange opplever at økonomien er strammere. Så spørs det om arrangementet var vesentlig dyrere enn tidligere VM har vært, det har jeg ikke sjekket - men det er jo nærliggende å tro at billettprisene for inngang stiger tilsvarende når prisen på det meste også stiger for arrangørene. I sum blir det mindre attraktivt å reise dit. Anonymkode: f355c...105 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Det er jo drikjedelig med ski nå da. Sorry- De har varslet om dette i mange år nå, og hvem GIDDER å bruke penger på å dra til VM for å se Norge ta de 3-5 første plassene. "Ja, Norge vinner". Ferdig. Helt gratis. Kan like gjerne se NM liksom. Vi har faktisk blitt for gode, og ødelagt hele sporten. De eneste reelle konkurrentene viste seg å være dopa russere. Om om det er den eller den nordmannen som tar gullet, eller "sekundstriden" mellom to nordmenn, det fenger bare pensjonistene hjemme i stua som ser på av gammel vane. Så, økonomien bidrar sikkert litt, men mest antagelig at det er helt poengløst. Må nesten være i familie til en av dem for å klare å se spenningen i mesterskapet. Anonymkode: 9f8dc...4b4 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 all denne ski-gåingen er jo selvfølgelig ufattelig kjedelig da!! så at folk ikke tar seg bryet (eller alle kostnadene) med å følge med på sånne ting, det er vel mange år på overskudd allerede. Anonymkode: 95d9a...11b 1
Kjetil E Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Adobyen skrev (22 minutter siden): Ja, det var en svensk kommentator som uttrykte sin skuffelse over fremmøtet. Jeg vet om flere som har pleid å reise for å oppleve VM på ski. Det har blitt en fast tradisjon. Jeg vet ikke noe om hva de har gjort denne gang. Kanskje de har vært der og kanskje ikke. Pengene rekker jo ikke like langt lenger. Det ser vi ikke bare her, men også i andre land. https://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/2023/03/06/195908008/svensk-kommentator-slakter-ski-vm-i-planica-jaevlig-trist Noen flere som tenker det samme, eller var det arrangørens skyld? Jeg er lite sportsinteressert, men har alltid likt en del av vintersporten. Det er nok litt sammensatt, for det første langrenn og kombinert er det vel strengt tatt null niks og nada innteresse for i Slovenia. Hopp er poppis ja, men da først og fremst skiflygning. Og det var dyre billetter, noen norske som var der, og som hadde vært i Seefeld i 2019. Sa at bilettene i Planica var dobbelt så dyre som tilsvarende biletter i Seefeld for 4 år siden.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Fordi det er en svært marginal sport globalt sett. Trondheim skal arrangere neste VM. Da blir det nok mye folk, kubjelller og bål i skauen. Anonymkode: a4e25...c61
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Tror mer det skyldes valg av arrangørsted og at langrenn er veldig lite interessant for land i mellom Europa nå, er jo bare Norge og Sverige som får medaljer Anonymkode: 37bd2...959 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Nei, nye vaner og trender ble etablert undet pandemien. For mange sporter er løpet kjørt ang publikumsoppslutning for alltid. Anonymkode: c788b...d76 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo drikjedelig med ski nå da. Sorry- De har varslet om dette i mange år nå, og hvem GIDDER å bruke penger på å dra til VM for å se Norge ta de 3-5 første plassene. "Ja, Norge vinner". Ferdig. Helt gratis. Kan like gjerne se NM liksom. Vi har faktisk blitt for gode, og ødelagt hele sporten. De eneste reelle konkurrentene viste seg å være dopa russere. Om om det er den eller den nordmannen som tar gullet, eller "sekundstriden" mellom to nordmenn, det fenger bare pensjonistene hjemme i stua som ser på av gammel vane. Så, økonomien bidrar sikkert litt, men mest antagelig at det er helt poengløst. Må nesten være i familie til en av dem for å klare å se spenningen i mesterskapet. Anonymkode: 9f8dc...4b4 Enig. Hadde vært tortur for meg å måtte sitte og se på dette på TV. Håper INDERLIG at Norge taper fremover! 🤞🤞 Utøverne virker forøvrig som verdens kjedeligste folk ever. Anonymkode: e5fa8...94e 1
Daria Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Jeg var på ski-vm i Falun i 2015 og sjekket hva jeg hadde betalt for billettene da - i (norske) kroner og øre var ikke forskjellen så påfallende, men jeg ville gjette på at forskjellen i kjøpekraften til en gjennomsnittssvenske da og en gjennomsnittsslovener nå er noe større. En ting er hva tilreisende nordmenn (hvorav en del nok har høyere terskel for å reise til Slovenia enn til Sverige eller Tyskland) har råd til, men det er det lokale publikummet som er og bør være primærmålgruppen, og der virker det som om arrangøren har bommet litt.
tdm900 Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 Adobyen skrev (2 timer siden): Ja, det var en svensk kommentator som uttrykte sin skuffelse over fremmøtet. Jeg vet om flere som har pleid å reise for å oppleve VM på ski. Det har blitt en fast tradisjon. Jeg vet ikke noe om hva de har gjort denne gang. Kanskje de har vært der og kanskje ikke. Pengene rekker jo ikke like langt lenger. Det ser vi ikke bare her, men også i andre land. https://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/2023/03/06/195908008/svensk-kommentator-slakter-ski-vm-i-planica-jaevlig-trist Noen flere som tenker det samme, eller var det arrangørens skyld? Jeg er lite sportsinteressert, men har alltid likt en del av vintersporten. Artikkelen du har lagt ved er jo intetsigende. Det kosta 700,- NOK å komme inn! Og når innbyggere nærme Planica ikke har samme lønnsnivå som vi har, sier det seg selv at de ikke kommer og ser på. Det var riktignok en del flere publikumere under hopprennene, men der har de med sine lokale helter. Bare vent til de åpner billettsalget til VM 2025, da koster det neppe noe mindre å komme inn og se på. Men der er også mulighet for å se gratis, om man er villig til å gå litt på egenhånd ut i terrenget.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 Utviklingen har godt i retning shorts, reels og tictok. Ingen er interessert i slow-underholdning lengre. Før kunne vi fint sitte å se på et skirenn her hjemme, selv femmila. Eller tour de france. Nå hender det vi har et lite øye på når de nærmer seg mål, og ser de siste 3-4 minuttene. Anonymkode: f420d...aeb
Portia Catonis Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 Fordi tv-sendinger har blitt så gode at ingen gidder å stå ute i løypa og fryse lengre. De som fortsatt er interessert i skisport, da... Har man TV og streaming så har man vel kanskje oppdaget noen av de 1000 andre sportene som er mindre kjedelige å se på.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 Ski er jo dritkjedelig. Norge vinner alt. Hvem gidder? Anonymkode: 97665...6cb 2
hraff Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 Langrenn har samme interessekurve som skøyter, bare noen år senere. For forutsigbart, for kjedelig og for få nasjoner med vinnermuligheter. Er nok like død som skøyter er i dag om 20 år. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå