AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Datteren min går i klasse med en annen jente som tydeligvis har noen problemer. Hun har for en tid tilbake sagt til min datter at hvis hub ikke fikk 100kr så ville hun ikke være venner mer-så hun fikk 100kr. Dette ble ordnet opp i etterkant Nylig har hun stjålet et lipgloss-som hun sa var sin egen, men min datter gjenkjente merker på den i tillegg til at hennes var borte samtidig som denne jenta plutselig hadde en sånn I helgen ble det tatt en boks med tyggis og denne jenta tok min datters mobil og skrev stygge meldinger til andre, endret skjermbildet og gjemte den i et skap. Hva er dette for noe? Det er små ting, men hun blir jo lei seg og det er ikke greit Har helst ikke lyst til at hun er med denne jenta i det hele tatt! Noen som har opplevd liknende ting? Anonymkode: bc17a...3bd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Har du snakket med foreldrene til denne jenta? Anonymkode: 9c044...5bf 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Hvorfor syns jenta di at det er så viktig å være venn med denne jenta? Ut i fra hvordan du beskriver henne, høres det jo ikke ut som et godt vennskap? Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt en skikkelig prat med barnet ditt, og fått henne til å reflektert litt over hva hun syns om det denne venninnen gjør, hva hun mener er god venn er, hva en dårlig venn er og hva som gjør at hun så gjerne vil være venn med denne jenta (siden hun betalte penger for å fortsette å være venn med henne). Du får jo ikke gjort noe med den andre jenta uansett. Anonymkode: 437c6...ecd 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Dette er IKKE små ting. Det er urovekkende oppførsel av denne jenta som kun er 9 år. Her ville jeg kontaktet foreldrene og fortalt hva som har skjedd. Hun bør konfronteres med det hun har gjort og det bør tas en skikkelig prat rundt at slik oppførsel er helt uakseptabel. Anonymkode: c5d61...681 4 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Enig i at du bør kontakte foreldrene. Til datteren din bør du prate om vennskap, og at hun kanskje bør holde seg unna denne jenta. Anonymkode: 525ab...cda 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Dette har skjedd nylig, så ikke snakket med noen enda, men vurderer å ta det opp med klasseforstanderen Det er ikke en jente hun er med til vanlig og er heller ikke opptatt av å være ned henne, men de går i samme klasse og denne jenta er nok litt sjalu på min datter som har mange venner og «kjæreste» osv. selv er hun litt utenfor Datteren min betalte de 100kr når de var 7 år og hun ikke visste bedre Litt vanskelig med foreldrene synes jeg da de er fra et annet land/annen kultur-men dette er jo ikke greit uansett TS Anonymkode: bc17a...3bd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Dette minner meg om noe jeg har hørt om noen av jentene i klassen til jentungen. Det barnet her forteller er ganske drøyt og jeg er ganske glad for at hun ikke er noe med disse jentene. Jeg vet ikke om slik adferd er vanlig nå til dags eller om det er tilfeldigvis de samme jentene det er snakk om. Det du nevner er blitt nevnt her hjemme. Vi bor på Sunde.. Anonymkode: 8469c...ce9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette har skjedd nylig, så ikke snakket med noen enda, men vurderer å ta det opp med klasseforstanderen Det er ikke en jente hun er med til vanlig og er heller ikke opptatt av å være ned henne, men de går i samme klasse og denne jenta er nok litt sjalu på min datter som har mange venner og «kjæreste» osv. selv er hun litt utenfor Datteren min betalte de 100kr når de var 7 år og hun ikke visste bedre Litt vanskelig med foreldrene synes jeg da de er fra et annet land/annen kultur-men dette er jo ikke greit uansett TS Anonymkode: bc17a...3bd Da ville jeg tatt det opp med klasseforstander. I tillegg pratet med min egen datter om det denne jenta gjør er helt uakseptabelt. Hvis det kommer flere hendelser ville jeg konfrontert henne direkte. Husker godt slike barn fra min egen barndom og de trenger voksne som er direkte og tydelige. Slike problemer kan ikke 9-åringer løse seg imellom. Anonymkode: c5d61...681 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette har skjedd nylig, så ikke snakket med noen enda, men vurderer å ta det opp med klasseforstanderen Det er ikke en jente hun er med til vanlig og er heller ikke opptatt av å være ned henne, men de går i samme klasse og denne jenta er nok litt sjalu på min datter som har mange venner og «kjæreste» osv. selv er hun litt utenfor Datteren min betalte de 100kr når de var 7 år og hun ikke visste bedre Litt vanskelig med foreldrene synes jeg da de er fra et annet land/annen kultur-men dette er jo ikke greit uansett TS Anonymkode: bc17a...3bd Du trenger ikke gå inn i noe diskusjon med foreldrene. Bare informer dem. Lærer får ikke gjort noe med ting som ikke foregår på skolen. Eller hadde denne jenta brukt mobilen til datteren din på skolen? Greit at lærer vet så hun kan følge med på det som skjer på skolen. Men ellers er det superviktig at dere foreldre har en dialog. Anonymkode: 525ab...cda 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Da ville jeg tatt det opp med klasseforstander. I tillegg pratet med min egen datter om det denne jenta gjør er helt uakseptabelt. Hvis det kommer flere hendelser ville jeg konfrontert henne direkte. Husker godt slike barn fra min egen barndom og de trenger voksne som er direkte og tydelige. Slike problemer kan ikke 9-åringer løse seg imellom. Anonymkode: c5d61...681 Hva skal lærer gjøre med dette? Er det ikke bedre at foreldrene får vite? Anonymkode: 525ab...cda 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 Dette er ikke små ting. Det er tydelige tegn på et barn som ikke har hatt god grensesetting og korrigering, med muligens tilknytningsskade i en eller annen grad. Snakk med foreldrene men ikke bli overrasket om de er litt blåst med tanke på at de ikke har tatt tak i såpass alvorlig atferd. Anonymkode: 53283...88e 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skal lærer gjøre med dette? Er det ikke bedre at foreldrene får vite? Anonymkode: 525ab...cda Foreldrene bør absolutt få vite om dette. Mente at ts burde gå gjennom lærer detsom hun ikke vet hvem foreldrene er eller kan kontakte dem direkte. Anonymkode: c5d61...681 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 Du bør si det til foreldrene! De må jo få vite hvordan datteren er. Er jo lov å håpe at de bare er uvitende og naive, men tar ett tak nå. Anonymkode: e9d06...fe9
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 Høres ut som jenten sliter. Hvordan er foreldrene hennes?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Foreldrene bør absolutt få vite om dette. Mente at ts burde gå gjennom lærer detsom hun ikke vet hvem foreldrene er eller kan kontakte dem direkte. Anonymkode: c5d61...681 Alle foreldre i en klasse skal ha fått kontaktinfo til de andre foreldrene. Har man ikke fått en slik liste, kan man spørre lærer så klart. Men etter det kontakter man foreldrene selv. Anonymkode: 525ab...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå