MyMichelle Skrevet 11. mars 2023 #61 Del Skrevet 11. mars 2023 Scherbatsky skrev (49 minutter siden): Den er en essens, og skal egentlig på rett etter rens (det vanlige er rens - essens/toner - serum/behandling - krem - solkrem, det spørs litt på teksturen). Jeg bruker den etter en annen essens (Dr Ceuracle Kombucha) da jeg bruker det mer som et serumsteg, etterfulgt av krem. Det er ikke så mye okklusivt i Cosrx Snail Mucin Essence at det holder for de fleste, og den klarer ikke å penetrere oljene som man finner i de fleste fuktighetskremer. Essensen kommer ut tykk, men det sprer seg tynt og kan gjerne etterfølges av serum og bør etterfølges av en krem (tykkelsen på kremen avhenger av din hudtype, klima og behov) for å "låse inne" fukten. Påfør også helst på hud som er fuktig da snail mucin inneholder hyaluronsyre og det bør alltid påføres fuktig hud. Så da er det altså greit å bruke etter toner, og før nattkremen jeg bruker. Men jeg vet ikke om man bør bruke essensen én eller to ganger daglig? Kanskje begynne med én? Prøve meg fram. Skal jeg bruke om morgenen blir det da 🐌, så Truth serum og til slutt solkrem eller dagkrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #62 Del Skrevet 11. mars 2023 Er det noe bilder av disse sneglene? Kremen ser ut som sperm 🤔 Anonymkode: 92e1c...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 12. mars 2023 #63 Del Skrevet 12. mars 2023 1 hour ago, MyMichelle said: Så da er det altså greit å bruke etter toner, og før nattkremen jeg bruker. Men jeg vet ikke om man bør bruke essensen én eller to ganger daglig? Kanskje begynne med én? Prøve meg fram. Skal jeg bruke om morgenen blir det da 🐌, så Truth serum og til slutt solkrem eller dagkrem. Så absolutt. Man kan bruke den så ofte man vil, den er et fuktprodukt. Den har bitte litt glykolsyre i seg, så hvis man er sensitiv for det kan man begynne med en gang og så se hvordan det går. Snail Essence eller Truth Serum først kan du prøve deg fram, men så vidt jeg husker er OH Truth Serum tynn-middels tykkelse på, og vanligvis er regelen at C-vitamin skal først på huden (så fremt de ikke kommer i form av en olje, da skal den rett før krem). Dette fordi C-vitamin skal så nært huden som mulig. Se hva du liker best, det er argumenter for begge med tanke på at de bør være først, selv om jeg heller mot Truth Serum, så Snail Essence.. Eller du kan bruke Truth Serum på dagtid og Snail Essence natt. Det er en god mix (C-vitamin jobber godt under solkrem, og å få masse fukt på natten når huden skal repareres er kjempegodt for den). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2023 #64 Del Skrevet 12. mars 2023 Jeg takler ikke konsistensen, utrolig klissete. Hva er det meningen det skal gjøre for huden?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 12. mars 2023 #65 Del Skrevet 12. mars 2023 Djungelvrål skrev (1 time siden): Jeg takler ikke konsistensen, utrolig klissete. Hva er det meningen det skal gjøre for huden?? Blandt dens egenskaper er at det styrker hudbarrieren. Så den ikke blir så lett tørr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 12. mars 2023 #66 Del Skrevet 12. mars 2023 Djungelvrål skrev (1 time siden): Jeg takler ikke konsistensen, utrolig klissete. Hva er det meningen det skal gjøre for huden?? Her kan du lese om COSRX sin essens: https://www.cosrx.com/collections/snail-mucin/products/advanced-snail-96-mucin-power-essence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 12. mars 2023 #67 Del Skrevet 12. mars 2023 18 hours ago, Djungelvrål said: Jeg takler ikke konsistensen, utrolig klissete. Hva er det meningen det skal gjøre for huden?? Gir fukt, kan hjelpe å balansere huden, kan over tid hjelpe mot acne (sikkert fordi huden blir balansert), kan styrke hudbarrieren. Det finnes heldigvis mange ingredienser som kan gi deg det samme hvis du ikke orker konsistensen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 12. mars 2023 #68 Del Skrevet 12. mars 2023 Snegleslim ble en greie etter at snegleoppdrettere oppdaget de hadde mykere hender etter de håndterte sneglene, så det har et opphav, er ikke sånn at det er noe som tilfeldigvis ble puttet i hudpleie uten at de så det ga mening. Jeg brukte opp COSRX serumet og lurte på hvorfor i all verden huden min var så vintertørr og æsj for tiden, også la jeg to og to sammen og kjøpte den på nytt. Så jeg syns det funker. COSRX rice nattmasken må man også rive ut av de kalde, døde hendene mine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #69 Del Skrevet 20. mars 2023 https://www.cosrx.com/collections/snail-mucin/products/advanced-snail-96-mucin-power-essence Nå har jeg hatt denne et par dager, og det er helt rar følelse å påføre den i ansiktet, huden min blir så myk og fløyelsaktig å ta på, på en god måte. Vet ikke om den gjør noen mirakler, men har prøvd den litt og den er godkjent. Jeg har rosascea så det blir spennende å se om det har noe å si på det Anonymkode: d9f85...286 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 28. mars 2023 #70 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 21.55): https://www.cosrx.com/collections/snail-mucin/products/advanced-snail-96-mucin-power-essence Nå har jeg hatt denne et par dager, og det er helt rar følelse å påføre den i ansiktet, huden min blir så myk og fløyelsaktig å ta på, på en god måte. Vet ikke om den gjør noen mirakler, men har prøvd den litt og den er godkjent. Jeg har rosascea så det blir spennende å se om det har noe å si på det Anonymkode: d9f85...286 Jeg har brukt den i bortimot to uker nå, etter toner, og synes også husen blir mykere. Jeg var rød noen steder i ansiktet, men er ikke det mer. Og nå har jeg kjøpt kremen også, konsistensen er mer slimaktig enn kremaktig, men jeg liker den. Har brukt den under solkremen av samme merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #71 Del Skrevet 11. juni 2024 Kan man bruke denne som gravid/ammende? Anonymkode: 31535...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå