Gå til innhold

Snegleslim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 22.01):

Vasker dere det av om kvelden eller sover med det?

Anonymkode: d9f85...286

Ekspander  

Det brukes som enhver annen fuktighets- eller hydrerende krem; man lar den være på huden over natta.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  Centella skrev (På 10.3.2023 den 22.02):

Hvilket produkt brukte du? Merke og navn?

Ekspander  

Jeg brukte COSRX Advanced Snail 92 All in one Cream. Skal sies et jeg bare brukte det et par dager, men sluttet å bruke det ettersom huden ble så tørr. 

Anonymkode: 74c59...4d8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 22.08):

Jeg brukte COSRX Advanced Snail 92 All in one Cream. Skal sies et jeg bare brukte det et par dager, men sluttet å bruke det ettersom huden ble så tørr. 

Ekspander  

Ja, den har jeg hørt kan bli tørr og flake. Den tørker vist veldig  fort, har jeg hørt - stemmer ikke dét? Jeg anbefaler COSRX Advanced Snail 96 Mucin Power Essence i stedet. Den tørker ikke fort, men synker inn i huden. Den oppfører seg helt annerledes enn den du nevner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seriøst, kan en bruke slimet til hagesnegler?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centella skrev (På 10.3.2023 den 21.41):

Ja, det kan du. Ingenting i de produktene "kolliderer" med hverandre. 

Ekspander  

Tusen takk!

Er det lurt å bruke sneileslimet før azelaic acid og retinol, og etter c-vitamin? 

(Ikke i samme rutine selvfølgelig).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lolalot skrev (På 10.3.2023 den 22.20):

Æsj fy faen snegleslim,snegler e jo sinnsykt ekle

Ekspander  

Jepp! Det er egentlig dritekkelt. Prøver å ikke tenke på det.

Unngår munnen og vasker hendene godt etter å ha smørt huden om morgenen før jeg spiser frokost og vet at jeg kan sutte på fingertuppen hvis jeg får pålegg på fingrene når jeg holder brødskiva. 🤮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 10.3.2023 den 22.34):

Tusen takk!

Er det lurt å bruke sneileslimet før azelaic acid og retinol, og etter c-vitamin? 

(Ikke i samme rutine selvfølgelig).

Ekspander  

Du kan tenke på snegleslim som fuktighetskrem, egentlig. Bruk den gjerne som siste steg i rutinen din, etter produktene du nevner, som er aktive produkter. Snegleslim kan brukes som siste del av en rutine på kvelden, eller om nest sist steg dersom huden din også trenger fett, da bør du nok også bruke en fuktighetskrem med fett i etter snegleslimet.

Som eksempel; min sønn har tørre hender. Han bruker snegleslim først, og så en krem med fett i over snegleslimet. Det samme gjelder for ansiktet, men da selvfølgelig med produkter som er beregnet for ansiktshud.

Endret av Centella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centella skrev (På 10.3.2023 den 22.41):

Du kan tenke på snegleslim som fuktighetskrem, egentlig. Bruk den gjerne som siste steg i rutinen din, etter produktene du nevner, som er aktive produkter. Snegleslim kan brukes som siste del av en rutine på kvelden, eller om nest sist steg dersom huden din også trenger fett, da bør du nok også bruke en fuktighetskrem med fett i etter snegleslimet.

Som eksempel; min sønn har tørre hender. Han bruker snegleslim først, og så en krem med fett i over snegleslimet. Det samme gjelder for ansiktet, men da selvfølgelig med produkter som er beregnet for ansiktshud.

Ekspander  

Jeg har brukt det som fuktighetskrem, men så så jeg plutselig at en hudpleier brukte det som serum. Da ble jeg usikker. Men godt å vite at denne kan brukes som funktighetskrem, det var det jeg kjøpte det til. Takk!

Men til fet krem, kan jeg f.eks. avslutte rutinen med La Roche Cicaplast baume B5+ eller hva den heter etter snegleslimet og azelaic, retinol og c-vit?

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 22.08):

Ekspander  

92 All in one kremen bruker jeg ofte etter toner/serum/essence og før fuktmaske/nattkrem. Den holder liksom ikke på fukt helt alene, men er fantastisk hjelp til å marinere huden sammen med en fuktighetskrem.

På sommeren når huden min ikke har like stort fuktbehov, kan jeg bruke den alene som dagkrem under solkremen.

Anonymkode: dbf23...ccd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker 92 all in one- kremen! Beste jeg noensinne har brukt (og jeg har kjøpt myyyye dyrt fra salonger i 15 år). Men det passer sikkert ikke for alle. Syns ikke det er ekkelt at det er snegleslim heller, mulig jeg er rar😉

Anonymkode: 3c34e...4c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg å prøve COSRX  96. Har lest det er greit å bruke under fuktighetskrem. Så jeg kan vel bruke den om kvelden under Ole Henriksen nattkrem.

Eller kanskje om dagen, som dagkrem over Ole Henriksen Truth serum? Men når jeg skal ut i sol bruker jeg solkrem oppå serumet. Får kviser om jeg bruker både dagkremen og solkrem. Dette ble komplisert!

Jeg har et leppeprodukt fra COSRX, og liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 22.14):

Seriøst, kan en bruke slimet til hagesnegler?

Ekspander  

Det er oppdrettssnegler de bruker. Og slimet er filtrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Capazitet skrev (På 8.3.2023 den 0.23):

Har bestilt dette produktet, har hørt det kan være bra for rosacea

Ekspander  

Ja, snegleslim inneholder en ingrediens som heter allatoin, det lindrer rødhet og er beroligende for huden. 

Anonymkode: 143ae...271

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 16.10):

Ja, snegleslim inneholder en ingrediens som heter allatoin, det lindrer rødhet og er beroligende for huden. 

Ekspander  

En annen ingrediens de bruker i Koreansk hudpleie er Centella, og den skal lindre rødhet og berolige den også. Kjempe effektivt. COSRX sine produkter inneholder disse ingrediensene og de har forskjellige linjer med de forskjellige ingrediensene ☺️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  MyMichelle skrev (På 11.3.2023 den 16.03):

Jeg kan tenke meg å prøve COSRX  96. Har lest det er greit å bruke under fuktighetskrem. Så jeg kan vel bruke den om kvelden under Ole Henriksen nattkrem.

Eller kanskje om dagen, som dagkrem over Ole Henriksen Truth serum? Men når jeg skal ut i sol bruker jeg solkrem oppå serumet. Får kviser om jeg bruker både dagkremen og solkrem. Dette ble komplisert!

Jeg har et leppeprodukt fra COSRX, og liker det.

Ekspander  

Man skal bruke COSRX 96 OVER kremene, ikke under. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 16.12):

Man skal bruke COSRX 96 OVER kremene, ikke under. 

Ekspander  

Da vil den neppe trekke inn hos meg. Jeg har ikke tørr hud. Er vel best jeg holder meg til Ole H. da, fikk mye jevnere hudfarge av å bruke bare de produktene.

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (På 10.3.2023 den 20.34):

På granca selger de aloe vera og snegleslim. Jeg kjøpte det ikke. Er det virkelig snegleslim? Er ikke det litt ekkelt?

Ekspander  

Jo!

Jeg har unngått den i åresvis - frem til jeg nå nylig startet med tretinoin og VIRKELIG trengte noe for tørre flekker.

Denne gikk igjen som anbefalt på Reddit og jeg bare 🐌🐌🐌🐌

Men, det funker. Dessverre 🐸😆🙈

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er en essens, og skal egentlig på rett etter rens (det vanlige er rens - essens/toner - serum/behandling - krem - solkrem, det spørs litt på teksturen). Jeg bruker den etter en annen essens (Dr Ceuracle Kombucha) da jeg bruker det mer som et serumsteg, etterfulgt av krem. Det er ikke så mye okklusivt i Cosrx Snail Mucin Essence at det holder for de fleste, og den klarer ikke å penetrere oljene som man finner i de fleste fuktighetskremer. Essensen kommer ut tykk, men det sprer seg tynt og kan gjerne etterfølges av serum og bør etterfølges av en krem (tykkelsen på kremen avhenger av din hudtype, klima og behov) for å "låse inne" fukten. Påfør også helst på hud som er fuktig da snail mucin inneholder hyaluronsyre og det bør alltid påføres fuktig hud.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...