AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Føler meg litt såret av dette. Vi har ikke vært sammen lenge, faktisk er dette den første bursdagene til noen av oss vi feirer sammen. På den tiden vi har vært sammen har vi vært mye ute å spist. Både på fancy restauranter og litt mer casual. Jeg er veldig glad i å lage mat, og til bursdagen hans hadde jeg planlagt å lage livretten hans fra scratch med gode råvarer. Har også vært på polet og fått hjelp der til å finne vin som går godt sammen med det jeg skulle lage. Har kjøpt en fin gave til han jeg tror han vil like. Og så for meg en avslappet koselig kveld hjemme med oss to, god mat osv. Han sier nå at han hadde sett for seg at vi skulle ut å spise, og ble tydelig skuffet og virket nesten litt oppgitt når jeg sa jeg ville lage middag til oss. Nå føler jeg meg egentlig bare dum, og fikk litt følelsen av at han kanskje ikke setter pris på eller liker matlagingen min. Tanken på at han skal sitte å være skuffet mens jeg bruker masse tid, penger og energi på noe han tydeligvis ikke vil ha gjør meg bare trist. Skal jeg bare drite i dette og ta han med ut på restaurant? Har ikke kjøpt inn maten enda, kun vinen vi skulle ha. Men den kan jo spares til en annen gang..... Anonymkode: 40526...ff1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 6. mars 2023 Jeg syns du burde spurt bursdagsbarnet hva han ønsket å gjøre på bursdagen sin, før du la masse planer. Bursdagen hans handler ikke om deg 😊 Anonymkode: 7abd3...813 97 2 28
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Det er motsatt med samboeren min. Jeg spurte om vi skulle gå ut å spise på bursdagen hans, men han vil ha min hjemmelagde middag Anonymkode: 530a6...7d0 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Man spør jo bursdagsbarnet hva de helst vil Vi har vært gift i mange år, og også vi avtaler fra år til år. Kunne ikke falt meg inn å legge planer før han sa hva han ønsket. Det er flott å spise hjemme, men om man kun er to er det jo litt kjedelig å bli "vartet opp", for da blir man sittende alene en del når mat skal fikses, og kjøkken vaskes. Vi foretrekker derfor ofte å kokkelere sammen, noe vi gjerne ikke ønsker på selve bursdagen, og så heller ta turen ut når den ene skal markeres. Så oppsummert; Mannen elsker matlagingen min. Men på bursdagen velger han som regel at min tid blir brukt med han, ikke på han. Anonymkode: e4437...b46 18 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Gå på restaurant om han ønsker det på bursdagen sin. Prøv å ikke ta deg nær av det, noen bare føler at en må gå ut for å feire ting. Uten at det betyr noe mer enn at det er en preferanse eller vane. God lærdom å ta med seg at en er to i et forhold, og det er alltid lurt å snakke sammen. Spesielt dere som er tidlig i forholdet ennå og holder på å bli kjent. Det en selv tenker er en fin overraskelse eller noe en ønsker å gjøre av godhet for den andre, er kanskje ikke nødvendigvis hva den andre ønsker seg. Lurt å tenke litt på - gjør jeg dette mest fordi jeg selv har lyst, eller er det noe min partner ønsker seg? Anonymkode: 356b6...dd8 8
Sunshineyellow Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Vet han hva du har tenkt til å lage og at du har funnet den perfekte vinen? Ikke alltid man prioriterer å spise ute, nok derfor han ønsker å spise ute nå.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg syns du burde spurt bursdagsbarnet hva han ønsket å gjøre på bursdagen sin, før du la masse planer. Bursdagen hans handler ikke om deg 😊 Anonymkode: 7abd3...813 Nei den handler jo så klart ikke om kjæresten eller å måtte ta hensyn til den andre parten og 😊 kan like gjerne feire hver for seg... Anonymkode: eb400...bf5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Flink pike syndrom. Anonymkode: 7a842...c0d 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Føler meg litt såret av dette. Vi har ikke vært sammen lenge, faktisk er dette den første bursdagene til noen av oss vi feirer sammen. På den tiden vi har vært sammen har vi vært mye ute å spist. Både på fancy restauranter og litt mer casual. Jeg er veldig glad i å lage mat, og til bursdagen hans hadde jeg planlagt å lage livretten hans fra scratch med gode råvarer. Har også vært på polet og fått hjelp der til å finne vin som går godt sammen med det jeg skulle lage. Har kjøpt en fin gave til han jeg tror han vil like. Og så for meg en avslappet koselig kveld hjemme med oss to, god mat osv. Han sier nå at han hadde sett for seg at vi skulle ut å spise, og ble tydelig skuffet og virket nesten litt oppgitt når jeg sa jeg ville lage middag til oss. Nå føler jeg meg egentlig bare dum, og fikk litt følelsen av at han kanskje ikke setter pris på eller liker matlagingen min. Tanken på at han skal sitte å være skuffet mens jeg bruker masse tid, penger og energi på noe han tydeligvis ikke vil ha gjør meg bare trist. Skal jeg bare drite i dette og ta han med ut på restaurant? Har ikke kjøpt inn maten enda, kun vinen vi skulle ha. Men den kan jo spares til en annen gang..... Anonymkode: 40526...ff1 Dere kan vel ha den middagen helgen etterpå Anonymkode: 14a5b...aa7 8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Han er jo tydeligvis veldig glad i å spise ute, og da er det ikke rart at han ønsker det også på bursdagen sin. Jeg synes den som har bursdag bør få bestemme hvordan den skal markeres. Anonymkode: 2935c...db7 16 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Føler meg litt såret av dette. Vi har ikke vært sammen lenge, faktisk er dette den første bursdagene til noen av oss vi feirer sammen. På den tiden vi har vært sammen har vi vært mye ute å spist. Både på fancy restauranter og litt mer casual. Jeg er veldig glad i å lage mat, og til bursdagen hans hadde jeg planlagt å lage livretten hans fra scratch med gode råvarer. Har også vært på polet og fått hjelp der til å finne vin som går godt sammen med det jeg skulle lage. Har kjøpt en fin gave til han jeg tror han vil like. Og så for meg en avslappet koselig kveld hjemme med oss to, god mat osv. Han sier nå at han hadde sett for seg at vi skulle ut å spise, og ble tydelig skuffet og virket nesten litt oppgitt når jeg sa jeg ville lage middag til oss. Nå føler jeg meg egentlig bare dum, og fikk litt følelsen av at han kanskje ikke setter pris på eller liker matlagingen min. Tanken på at han skal sitte å være skuffet mens jeg bruker masse tid, penger og energi på noe han tydeligvis ikke vil ha gjør meg bare trist. Skal jeg bare drite i dette og ta han med ut på restaurant? Har ikke kjøpt inn maten enda, kun vinen vi skulle ha. Men den kan jo spares til en annen gang..... Anonymkode: 40526...ff1 Huff, stakkars deg😭 Anonymkode: dcfac...644 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg syns du burde spurt bursdagsbarnet hva han ønsket å gjøre på bursdagen sin, før du la masse planer. Bursdagen hans handler ikke om deg 😊 Anonymkode: 7abd3...813 Lol! Du bare vet at ts ble forbanna på deg når du skrev det der 😂 Anonymkode: 58e5f...e2f 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man spør jo bursdagsbarnet hva de helst vil Vi har vært gift i mange år, og også vi avtaler fra år til år. Kunne ikke falt meg inn å legge planer før han sa hva han ønsket. Det er flott å spise hjemme, men om man kun er to er det jo litt kjedelig å bli "vartet opp", for da blir man sittende alene en del når mat skal fikses, og kjøkken vaskes. Vi foretrekker derfor ofte å kokkelere sammen, noe vi gjerne ikke ønsker på selve bursdagen, og så heller ta turen ut når den ene skal markeres. Så oppsummert; Mannen elsker matlagingen min. Men på bursdagen velger han som regel at min tid blir brukt med han, ikke på han. Anonymkode: e4437...b46 Vi tenker litt det samme her. Når vi er hjemme på en bursdag så lager vi maten sammen, med god tid, et glass vin, kanskje litt musikk og litt smådansing på kjøkkenet. At kun den ene står på kjøkkenet gjør at den andre sitter alene og venter. Anonymkode: 94501...e19 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er motsatt med samboeren min. Jeg spurte om vi skulle gå ut å spise på bursdagen hans, men han vil ha min hjemmelagde middag Anonymkode: 530a6...7d0 Det er er essensen av KG. Folk som poster irrelevante svar eller svar som bare er for å gni det inn. Stakkars ts 😂🤣 Anonymkode: 58e5f...e2f 12 1
Rotemor Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 Du bygger deg opp forventinger uten grunnlag også blir du trist etterpå. Håper du ser at dette ikke har noe med han å gjøre? 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #16 Skrevet 6. mars 2023 Dette handler bare om totalt ulike forventinger til hans bursdag. Hvorfor bli såret? han så for seg å gå på restraurant. Du ordna masse greier uten å spørre først, og dermed kræsj i forventningene. Øvelse på kommunikasjon er viktig i et forhold Tar litt tid å få dreisen på det. Spar den gode middagen til en annen kveld og gå ut og spis. grei regel at den som har bursdag får bestemme. Så bestemmer du på din bursdag Og husk, hvis du forventer noe helt spesialt av han på din bursdag og ikke er åpen for hva som helst av hans påfunn, så må du fortelle han hva du forventer deg. Kanskje ikke så romantisk, men det er ikke romantikken som er basisen i et godt langvarig forhold, det er kommunikasjonen og forventningsvaklaringene. Anonymkode: 42634...49c 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #17 Skrevet 6. mars 2023 Du har kanskje tjenester og tid som kværlighetsspråk? Husk at det at han vil på restaurant ikke betyr at han ikke liker maten din, eller setter pris på at du gjør ting for ham. Det betyr bare at han trives godt på restaurant, og ønsker det til bursdagen☺️ Men du - jeg skjønner ikke at du spør engang. Selvfølgelig skal du "drite" i alt du hadde planlagt når han har sagt hva han hadde sett for seg, det er jo hans bursdag, ikke din. Og les gjerne om kjærlighetsspråk - du tolker for mye inn i at han ikke ble kjempeglad for planen din, det betyr ikke at han ikke liker maten din eller setter pris på innsatsen - det betyr bare at dere viser at dere er glad i hverandre på ulike måter. Anonymkode: 2e3b1...bd6 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #18 Skrevet 6. mars 2023 To ting: - Det er rart å ta seg nær av at bursdagsbarnet ønsker seg noe spesifikt på bursdagen sin - Det er rart (for meg) at det betyr noe som helst hva man gjør på bursdagen sin så lenge man ikke er helt alene. (Men skjønner jeg er i mindretallet på dette punktet, jeg glemmer til og med min egen bursdag om jeg ikke får påminnelser om det.) Anonymkode: fb6db...da2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #19 Skrevet 6. mars 2023 Han er bursdagsbarn så han bestemmer, men han trenger ikke å bli oppgitt. Svelg kamelen og gå på restaurant. Hvis han vil noe konkret så får han etterspørre det tidligere neste gang. Anonymkode: f622f...19f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #20 Skrevet 6. mars 2023 Egentlig så burde man bare hoppe over hele forelskelsesfasen. Folk gjør så utrolig mye dumt da og reagerer på en helt koko måte. Anonymkode: b2dd7...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå