Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som husker ca hvor mye babyklær kostet det første året?

Anonymkode: 7a0f3...bcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet at noen shopper masse og andre lite og at pris varierer, er derfor bare nysgjerrig på hvor mye dere brukte i kroner:)

AnonymBruker
Skrevet

Ganske lite. Noen hundrelapper, kanskje en tusenlapp. Kjøpe klespakker på finn.no :) 
Helt genialt.

Anonymkode: b811d...272

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte alle klærne de første  seks mnd på finn. Sparte enorme summer, men husker ikke hvor mye totalt på året. 

Anonymkode: be427...ee0

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje 2000, kjøpte det aller meste på FINN 

Anonymkode: ecb75...ac3

Skrevet

Kjøpte alt for mye! Ente opp med å bruke praktiske klær som body og strømpebukse i ull :)

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Arvet alt av klær hos ei venninne! Men brukte litt penger på gaver son takk til dem (morgenlevering, ei flaske vin, dra innom med litt boller hvis jeg hadde bakt osv).

Anonymkode: 325ef...e4c

Skrevet

Masse! Det første året er verst. Sikkert bruk 3-4000kr kun på strl 56/62… og mer blir der nok… kommer til å kjøpe pent brukte klær også da ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte nesten ingenting på babytøy. Vi var veldig heldige og arvet så og si alt 🤗 Første halvåret brukte barna våre stort sett bare body og strømpebukse da, var vi utendørs så lå baby uansett i deilig vognpose eller bilstolpose 😊 Det er jo noen som insisterer på å kjøpe alt nytt og å kjøpe masse tøy som så og si ikke blir brukt. Dem om det. Det er babytiden som er gratis for å si det slik; nå har vi 3 gutter som holder på med hver sin konkurranseidrett og tusenlappene flyr 😅

Anonymkode: 3f92a...508

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte litt klespakker, men fikk altfor mye i samme størrelse og mye som var stygt. 

Så kjøper heller på salg. For vår del, holdt det med 4-5 bodyer, bukser, heldresser, pysjamaser i hver størrelse

Anonymkode: 33dd3...48a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Arv, eller kjøp brukt. Det er så kort tid man får brukt hver størrelse det første året, så å kjøpe nytt føles bare som økonomisk og miljømessig sløseri 😊

Anonymkode: 83b44...b87

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet at noen shopper masse og andre lite og at pris varierer, er derfor bare nysgjerrig på hvor mye dere brukte i kroner:)

Rundt 2000 kr. Besteforeldre og tanter var helt ville, så vi trengte ikke kjøpe noe. Ikke etter fylte 1 år heller for så vidt. 

Anonymkode: 49a1d...1e9

AnonymBruker
Skrevet

Varierer veldig! Vi var heldige å arvet mye, for de sliter lite klær det første året. Vi har i tillegg arvet mye yttertøy for 2-4 års alderen som kommer godt med!

Jeg kjøper kun ull på tilbud, andre vanlige klær er som regel ikke så dyrt og vi handler det meste på barnashus, KappAhl, Lindex som ikke har så dyre priser. Legger litt ekstra i yttertøy istedenfor. Vi har også spart mye på at mormor strikker alt av mellomlagsull til ungene! 

Så det trenger altså ikke å bli for dyrt. Jeg og mine venner bruker også å gi arveklær til hverandre. Fått en del klær og sko av ei venninne som har et barn som er 1 år eldre enn mitt barn, nå rekker jeg å bruke det på begge mine også gir jeg det som er i grei stand tilbake pluss andre ting som kan være brukbart. Vi har lånt bort utstyr til venner, og får låne utstyr tilbake. Mye blir jo bare brukt i noen mnd, som feks bedside crib, slyngevugge, bagdel på vogn, vippestol, bæresjal/seler.

skal sies at vi ikke sparte på pengene til førstemann, vi har enormt med utstyr vi kjøpte i desperasjon når ungen gråt 10 timer i døgnet. 

Anonymkode: 23b62...596

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte det meste brukt eller fikk gratis på Finn og av venner/familie. 
så det var ikke mange kronene. 
egentlig har jeg aldri brukt noe særlig på klær eller utstyr t noen av barna mine som nå er ganske store. 
At det skal koste mye å få barn er bare tull. 
eneste jeg har kjøpt nytt er vel smokker og lignende 😁

Anonymkode: 28195...072

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert en del tusen. Jeg har ikke kjøpt brukt men har kjøpt mye på salg. Men har virkelig ikke oversikt.. Men gøy å kjøpe litt fine (og som jeg synes er praktiske) klær :) Har jo også trengt litt yttertøy, UV-tøy, solhatt, ull, siklesmekker osv.

Har arvet litt og fått mye klær i gave og da.

Anonymkode: 60c89...d29

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp klespakker på Finn.no!

Anonymkode: dab6a...e0f

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert 15 000 🙈

Kjøpte en del i str 56, men måtte ha både 44 og 50… Også gikk det endel til barnehagestart når barnet var 10 mnd. Ulltøy koster en del. Brukte stort sett ull de første 2 mnd også ull igjen på høsten. Gulpa og bæsja ned MYE av klæra også de første mnd, som ble helt ødelagt og bare måtte kastes… 

Anonymkode: 0dc62...27b

AnonymBruker
Skrevet

Mulig mellom 1000 og 3000. Har arvet en del og kjøpt en god del brukt, resten har vi kjøpt på salg. Sokker, nattøy og strømpebukser er det vi har kjøpt mest av selv, pluss noen få baseplagg.

Anonymkode: 54011...e48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sikkert 15 000 🙈

Kjøpte en del i str 56, men måtte ha både 44 og 50… Også gikk det endel til barnehagestart når barnet var 10 mnd. Ulltøy koster en del. Brukte stort sett ull de første 2 mnd også ull igjen på høsten. Gulpa og bæsja ned MYE av klæra også de første mnd, som ble helt ødelagt og bare måtte kastes… 

15000 bare det første året er vel ikke mulig?😅😅😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

15000 bare det første året er vel ikke mulig?😅😅😅

Det er selvfølgelig mulig… et ullsett med body og longs koster 500-600 kroner. Man trenger mer enn 1 sett med klær, og barnet vokser i tillegg ganske fort det første året så klærne må jo byttes ofte. 

Ulldress,lue,votter og tøfler er ca 1700,-

også ila 1 år måtte vi ha 3 sett med ulldress, lue osv. mange sett i forskjellig størrelse med bodyer, longs, sokker.. til barnehagestart måtte vi ha 

fotposer 300,- 

vinterlue med hals  500,-

vintervotter 500,-

vinterdress 1500,-

Vintersko/overgangssko 1000,-

fleece sett 500,- 

4-5 sett med body og longs 3000,- 

sommertøy (tipper vi brukte ca 2000,-) 

også måtte vi ha en del pyjamaser pga gulpebaby , gikk fort 2 stk på en kveld 😅  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...