AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Jeg angrer på at jeg kjøpte en fleecejakke med mye mønster og farge på. Jeg føler at jeg ikke ser bra ut i den. Fikk ingen kommentarer på den av noen. Men tenker på å bruke den som underlag for å ikke fryse. Den er av god kvalitet og varm. Det er sjelden at jeg angrer på kjøp. Men farlig å kjøpe noe sprakende mønster med farger. Angrer du av og til ? Anonymkode: d948d...a70
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Hele tida, sist en Jean Paul-jakke til 1800 på salg. Liker den ikke likevel, er så irriterende. Sjelden jeg er 100 % fornøyd. Anonymkode: c8220...b6b 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Ikke nå lenger. Man blir eldre og lærer. Blant annet at jeg nå alltid handler før champagnelunsj på weekendtur, aldri etter. Anonymkode: 93505...fa3 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke nå lenger. Man blir eldre og lærer. Blant annet at jeg nå alltid handler før champagnelunsj på weekendtur, aldri etter. Anonymkode: 93505...fa3 Ikke alle lærer altså 😄 Anonymkode: c8220...b6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Sjeldent, jeg tenker lenge over hvert kjøp med mindre det er direkte erstatning av f.eks favoritt t-skjorten. Jeg pleier ha ting på lista i minst 30 dager, men ofte mye lengre. Trenger jeg faktisk dette? Vil det gjøre livet mitt bedre? Har jeg noe annet jeg kan bruke i stedet? Anonymkode: 3a480...b5a 2 1
Daria Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Det hender, men sjeldnere nå enn før. Jeg har blitt bedre både å unngå de mest spontane kjøpene og på å vurdere hva jeg faktisk kler og liker og sannsynligvis vil bruke. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Det skjedde veldig ofte før, men nå er det heldigvis lenge siden jeg har angret. Det har flere årsaker: Jeg kjøper klær av mye bedre kvalitet enn før. Det koster mer, men ser ut og føles uendelig mye bedre. Jeg kjøper klassiske snitt og styrer unna plagg med påfunn som plasserer dem midt i en pågående trend. Jeg har blitt flinkere til å vurdere hvordan plagg passer inn i garderoben min og livet mitt. (Har jeg mange anledninger å bruke plagget i? Passer det til det jeg har før? Er det faktisk meg, eller passer det egentlig bare til noen jeg skulle ønske jeg var?) Jeg er veldig kresen på passform og nøyer meg aldri med at noe sitter sånn passe. Kort sagt har jeg funnet stilen min, vet hva jeg vil ha, og har endelig råd til å kjøpe det. (Vel, innen rimelighetens grenser – jeg innrømmer gjerne at jeg hadde handlet helt andre plagg dersom jeg var velstående nok til å velge helt fritt.) Jeg er nå 42 år gammel og har hatt det slik som nå i omtrent fem år. Anonymkode: d7608...71e 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #8 Skrevet 7. mars 2023 Hvis jeg kjøper bomkjøp så legger jeg det ut på Finn. Jeg venter lenge med å klippe av lapper på nye klær og sender ofte i retur (ubrukt selvfølgelig), men har jeg noe som ikke kan returneres så selger jeg det på Finn. Anonymkode: 39606...057 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 Altså i retrospekt angrer jeg på 90 prosent av alle kjøp jeg noengang har gjort. Man kjøper så sykt mye rart. Der og da troe man at det er noe man trenger, noen måneder senere innser du at den ikke var nødvendig. Til slutt innser man at man ikke engang liker det man kjøpte og det er faktisk mest i veien. Dette gjelder alt fra kosmetikk til klær, møbler, pynt og leker og barneutstyr Anonymkode: 7a55d...357 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #10 Skrevet 7. mars 2023 Nei, omtrent aldri. Kjøper få ting, og kjøper kvalitet Anonymkode: 072da...e60
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 De som sier de kjøper kvalitet.. Det hjelper ikke kjøpe kvalitet om man bommer på størrelse, farge ol.. -Jeg har kjøpt en kjempefin bluse, men jeg føler meg ikke fin i den, den burde kle meg for jeg bruker tilsvarende farger men er noe med snittet og fargen som gjør at jeg ser helt livløs ut. -Har også kjøpt en Hugo boss skjorte som jeg har flere i lik str, men denne siste gjør meg rød under armen og sitter for stramt under armen (tydeligvis for liten/feil snitt til min kropp). -Jeg har også kjøpt et skjørt som krøller seg og glir oppover. Har også kjøpt sko som er bittelitt for små selv om jeg har like i annen farge som passer, og det merket jeg ikke før de var tatt i bruk og brukt en hel dag. Så kvalitet blir bare dyrt, lettere å selge brukt igjen, men taper jo fra ny pris. Anonymkode: 39606...057 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De som sier de kjøper kvalitet.. Det hjelper ikke kjøpe kvalitet om man bommer på størrelse, farge ol.. -Jeg har kjøpt en kjempefin bluse, men jeg føler meg ikke fin i den, den burde kle meg for jeg bruker tilsvarende farger men er noe med snittet og fargen som gjør at jeg ser helt livløs ut. -Har også kjøpt en Hugo boss skjorte som jeg har flere i lik str, men denne siste gjør meg rød under armen og sitter for stramt under armen (tydeligvis for liten/feil snitt til min kropp). -Jeg har også kjøpt et skjørt som krøller seg og glir oppover. Har også kjøpt sko som er bittelitt for små selv om jeg har like i annen farge som passer, og det merket jeg ikke før de var tatt i bruk og brukt en hel dag. Så kvalitet blir bare dyrt, lettere å selge brukt igjen, men taper jo fra ny pris. Anonymkode: 39606...057 Men prøver du ikke plagg før du kjøper de? Eller sender tilbake om de ikke passer? Eneste jeg kan være dels enig i er sko som skal sitte akkurat. Men da motsatt av det du beskriver. Har jeg trasket i by en hel dag er beina hovne, og det er lett å kjøpe for stort. Men er jeg usikker drar jeg heller tilbake og prøver på nytt dagen etter. Anonymkode: 93505...fa3 4
Elaine Marley Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 Ja, av og til, men i likhet med andre så har jeg blitt flinkere til å ikke kjøpe ting på impuls. Hvis det er noe jeg er i tvil om så velger jeg ofte å ikke kjøpe det eller tenke på det. Før kunne jeg kjøpe en del klær og sko uten å tenke på om jeg kom til å bruke dem eller om de passet meg. Jeg husker at jeg kjøpte noen sko med litt høye hæler. Sånn 10 cm. Jeg går aldri med så høye hæler og tanken da jeg kjøpte dem var nok "de var fine" og ikke "klarer jeg å gå med disse?". Jeg har litt problemer med føttene så jeg skjønner ikke hva jeg tenkte på. De ble liggende i skapet helt til jeg solgte dem. Så nå kjøper jeg ikke sko med hæler høyere enn at jeg klarer å gå med dem 😄 Det jeg angret at jeg kjøpte sist var en jakke jeg kjøpte brukt. God kvalitet og alt, men så ikke helt ut som på bildet og var altfor stor i størrelsen. Følte at jeg så maskulin ut i den, men kan sikkert selge eller gi den bort. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #14 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): De som sier de kjøper kvalitet.. Det hjelper ikke kjøpe kvalitet om man bommer på størrelse, farge ol.. -Jeg har kjøpt en kjempefin bluse, men jeg føler meg ikke fin i den, den burde kle meg for jeg bruker tilsvarende farger men er noe med snittet og fargen som gjør at jeg ser helt livløs ut. -Har også kjøpt en Hugo boss skjorte som jeg har flere i lik str, men denne siste gjør meg rød under armen og sitter for stramt under armen (tydeligvis for liten/feil snitt til min kropp). -Jeg har også kjøpt et skjørt som krøller seg og glir oppover. Har også kjøpt sko som er bittelitt for små selv om jeg har like i annen farge som passer, og det merket jeg ikke før de var tatt i bruk og brukt en hel dag. Så kvalitet blir bare dyrt, lettere å selge brukt igjen, men taper jo fra ny pris. Anonymkode: 39606...057 Hvorfor tror du at du gjør så mange bomkjøp? Anonymkode: d7608...71e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #15 Skrevet 8. mars 2023 Ehh ja. Kjøpte noen horehæler med hæl på 18 cm. Anonymkode: c32b1...f3f 1 1
Lea Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 Ja. Hele tiden. Jeg er så usikker på om jeg kler klærne jeg kjøper og da angrer jeg. Jeg gjør veldig mange bomkjøp og jeg lærer aldri. Er i 30 årene.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #17 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men prøver du ikke plagg før du kjøper de? Eller sender tilbake om de ikke passer? Eneste jeg kan være dels enig i er sko som skal sitte akkurat. Men da motsatt av det du beskriver. Har jeg trasket i by en hel dag er beina hovne, og det er lett å kjøpe for stort. Men er jeg usikker drar jeg heller tilbake og prøver på nytt dagen etter. Anonymkode: 93505...fa3 Som en som ofte gjør mange dyre bomkjøp (men ikke den du spurte) er jeg i hvert fall veldig fornøyd til å begynne med. Og så finner jeg ut småting etter hvert; skoene gnager, ermene er for korte, passformen som jeg trodde var bra er ikke det likevel, oppdager at skuldrene er rare, osv. Da er det som oftest for sent. Anonymkode: c8220...b6b 1
Nevrosererroser Skrevet 8. mars 2023 #18 Skrevet 8. mars 2023 Jeg angrer på kjøp av BHer og truser nesten hver gang. Jeg kjøper kvalitet, prøver og får hjelp BH ene ihvertfall men må bevege meg helt merkelig eller ha pupper som endrer strl i prøverommet for ingen av de to tinga blir noensinne behagelige plagg før de er modne for søpla😂 Ellers er jeg ganske flink å returnere bomkjøp, kjøpe ting slm passer og varer. Mye fordi jeg kjøper de samme plagga igjen og igjen og gjerne i alle fargene de lages i for å slippe å tenke.
Arya2000 Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 11.22): Ikke nå lenger. Man blir eldre og lærer. Blant annet at jeg nå alltid handler før champagnelunsj på weekendtur, aldri etter. Anonymkode: 93505...fa3 Lurt 🤣
Arya2000 Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 18.07): Det skjedde veldig ofte før, men nå er det heldigvis lenge siden jeg har angret. Det har flere årsaker: Jeg kjøper klær av mye bedre kvalitet enn før. Det koster mer, men ser ut og føles uendelig mye bedre. Jeg kjøper klassiske snitt og styrer unna plagg med påfunn som plasserer dem midt i en pågående trend. Jeg har blitt flinkere til å vurdere hvordan plagg passer inn i garderoben min og livet mitt. (Har jeg mange anledninger å bruke plagget i? Passer det til det jeg har før? Er det faktisk meg, eller passer det egentlig bare til noen jeg skulle ønske jeg var?) Jeg er veldig kresen på passform og nøyer meg aldri med at noe sitter sånn passe. Kort sagt har jeg funnet stilen min, vet hva jeg vil ha, og har endelig råd til å kjøpe det. (Vel, innen rimelighetens grenser – jeg innrømmer gjerne at jeg hadde handlet helt andre plagg dersom jeg var velstående nok til å velge helt fritt.) Jeg er nå 42 år gammel og har hatt det slik som nå i omtrent fem år. Anonymkode: d7608...71e Gode tips. Gjør stadig bomkjøp og det er nok fordi jeg kjøper klær til en livsstil jeg ikke har. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå