AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Hvor kan jeg møte de når jeg ikke er kristen selv? Hva kan jeg si? Anonymkode: 68553...d3f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Hvorfor vil du være sammen med noen som lever i en annen verden enn deg? Kun på grunn av utseende? Anonymkode: 7ce44...742 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor kan jeg møte de når jeg ikke er kristen selv? Hva kan jeg si? Anonymkode: 68553...d3f Hmm, hva er en kjærestejente? Anonymkode: a8ad6...6fc 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Hva mener du med kjærestejenter? Jenter som ønsker seg kjæreste fremfor uforpliktende forhold? Du må nok infiltrere det kristne miljøet, i så fall. Husk at mange kristne ønsker en partner med samme livssyn som dem selv. Så hvis du "faker" gudstroen din er du sannsynligvis ikke aktuell (det blir gjennomskuet). Husk også at mange kristne vil vente med sex til ekteskapet. Er du ikke jomfru er du sannsynligvis heller ikke aktuell. Anonymkode: f34a4...5df 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 De møtes ofte i "saftkø" på misjonssambandet, eller sektens sommerleire for ungdom. Så de blir ofte "tatt" veldig unge dessverre. De som imidlertid våkner opp når de blir eldre, og begynner å tenke selv.... noen av de kan bli til noen sexdyr av en annen verden 🤩👍 Anonymkode: df2fa...299 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 De jeg kjenner finner hverandre allerede som ungdommer. Gifter seg så tidlig som mulig og holder sammen. Uten å vite hvor gammel du er så kan det nok hende du er for sent ute Anonymkode: c1ba0...76b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De møtes ofte i "saftkø" på misjonssambandet, eller sektens sommerleire for ungdom. Så de blir ofte "tatt" veldig unge dessverre. De som imidlertid våkner opp når de blir eldre, og begynner å tenke selv.... noen av de kan bli til noen sexdyr av en annen verden 🤩👍 Anonymkode: df2fa...299 Er dette noe du vet eller tenker du at det må da bare være sånn! Anonymkode: a8ad6...6fc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dette noe du vet eller tenker du at det må da bare være sånn! Anonymkode: a8ad6...6fc Du skjønner at det er skrevet med et lite satirisk skråblikk, men sånn ca er det ofte. Kommer litt an på om det er en "frøken bibelstripp"/Gladkristen greie, eller en lukket sekt a la Jehovas eller Smiths venner o.l. Anonymkode: df2fa...299 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 Du er ikke et alternativ for de når du ikke er kristen selv. Vedder på du bare vil ha de pga du tror kristne jenter er submissive og noen du kan herse med. Tro om igjen vi lever i 2023 Anonymkode: 85ce3...ef3 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Gjør som jeg gjorde. Jeg ble kristen selv fordi jeg var forelsket i en kristen jente. Det ble ikke noe forhold, men er fortsatt kristen mange år senere. 😉 Anonymkode: 27030...e65 3
Antiviruset Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor kan jeg møte de når jeg ikke er kristen selv? Hva kan jeg si? Anonymkode: 68553...d3f De aller fleste kristne kvinner og menn som faktisk er dette på et personlig plan, går ikke inn i et forhold med en som ikke er kristen. Det sier seg selv, at når man ikke har disse felles verdiene og perspektivene på livet så er sjansen for at et slik forhold ikke ender i annet en lidelse for han/henne enorm stor. Så hva kan du si ? Søk den kristne tro på et ekte vis, og går ikke dette ? Ja så finn en dame med verdier som matcher dine. Kristne finner ofte andre kristne i miljøene der de vanker, eller på datingsider som har dette som en "nisje". Men selv der er det en del useriøse som tror at de kan finne en naiv kristen de kan utnytte og så stikke. Så selv der er det nok seriøs utsiling, dating og vente med alt som heter sex til man har funnet den rette.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 Så lenge du er jomfru/har mindre enn en tidligere partner og har like verdier/er villig til å bli kristen så er det vel bare å gå i kirka, melde deg inn i klubber etc Anonymkode: 0181e...08b
Antiviruset Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så lenge du er jomfru/har mindre enn en tidligere partner og har like verdier/er villig til å bli kristen så er det vel bare å gå i kirka, melde deg inn i klubber etc Anonymkode: 0181e...08b Nå er det ikke alle kristne som krever at den andre skal vær jomfru, men de kristne verdien er det få ekte kristne som firer på. Alt avhenger jo av hvorfor man er "skilt" som utroskap som det mest aktuelle. Så er det andre kristne som har mistet sin partner og er blitt enke/enkemann. Selv i yngre aldre kan det være slik. Men helt unge jenter som før ikke har vært gift eller vært i et forhold stille krav til den andre om felles kristen tro som minste krav. Det forstår jeg veldig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå