Gå til innhold

Leter etter bilder! Norsk barndomsnostalgi fra åtti- og nittitallet, samt tidlig 2000-tall. Til prosjekt (TikTok, Instagram)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Den ble ganske populær, og folk virker å være veldig fornøyde med å kjenne igjen bilder av seg selv og venner fra barndommen. Mesteparten av bildene fant jeg ved å søke opp "klassetur i fjæra", "leirskole 2003" og sånne ting - google må tro jeg er tidenes creep. ...Men jeg vokste jo selv opp slik. Dette er min barndom, som jeg deler med titusenvis av folk over hele Norge, og om disse bildene var ment å slå an hos nordlendinger, forteller folk at de hadde det akkurat sånn - selv om de bodde på Østlandet.

Jeg har lyst til å lage mer av dette! Jeg trenger flere bilder - men bildene jeg er ute etter ble som regel tatt før digitaliseringen tok fart. Det ville hjulpet meg enormt dersom noen ønsket å dele sine private bilder. Da er det selvfølgelig viktig at du ikke deler noe du ikke ville vært komfortabel med at ble delt på nett.

Hva ser jeg etter?
Først og fremst hva som helst som gir nostalgi for noen født mellom 1985 og 1995, men det må være foto - ikke screenshot av introen til Sesam Stasjon, liksom. Bilder av hytta, tomme klasserom (med masse elevprosjekter på veggene), idrettsturneringer og klasseturer, bursdagskaker og vafler. Kanskje noen som spiller Nintendo, eller bare scener fra en forstad. Selvsagt bonus om det er bilder fra Nord-Norge, men dette er ikke nødvendig.

Det er heller ikke nødvendig at det er mennesker synlig, eller at fjes synes. Det viktigste er å kommunisere et nostalgisk mood.
Post gjerne bildene under her - så lager jeg en ny TikTok når inspirasjonen treffer :)

Takk til alle som måtte ønske å bidra!

Anonymkode: 0b67e...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...