Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om jeg kanskje overdriver litt her..

Mannen har et stort sovehjerte og hater å bli vekket og vil sove lenge.

Baby sover ganske godt på natten, men hen er likevel en baby. Jeg tar baby når hen gråter og trenger noe på natta og når hen våkner tidlig på morgenen. Baby sover på samme rom som oss, noen ganger i mellom oss. Når baby våkner og gråter, noen ganger kan hen også dra sin pappa i håret eller klatre litt på han for å prøve få oppmerksomheten hans. Han blir ofte veldig tydelig irritert over å bli vekket av baby. Snur seg med ryggen til og utroper "åååh..!" 

Jeg er redd baby vil føle seg avvist, og tenker litt at han bør ta det på en bedre måte å bli vekket av baby. Hen er tross alt en baby, så å bli så irritert over å bli vekket kl 7 er jo litt rart. Med mindre han skal på jobb tidlig (sjelden) så sover han gjerne til 12.

Anonymkode: 3abc6...85f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Baby sover ganske godt på natten, men hen er likevel en baby. Jeg tar baby når hen gråter og trenger noe på natta og når hen våkner tidlig på morgenen. Baby sover på samme rom som oss, noen ganger i mellom oss. Når baby våkner og gråter, noen ganger kan hen også dra sin pappa i håret eller klatre litt på han for å prøve få oppmerksomheten hans. Han blir ofte veldig tydelig irritert over å bli vekket av baby. Snur seg med ryggen til og utroper "åååh..!" 

Jeg er redd baby vil føle seg avvist, og tenker litt at han bør ta det på en bedre måte å bli vekket av baby. Hen er tross alt en baby, så å bli så irritert over å bli vekket kl 7 er jo litt rart. Med mindre han skal på jobb tidlig (sjelden) så sover han gjerne til 12.

Babyer er ikke annet enn små mennesker, så ja, selvsagt føler de seg avvist når de blir avvist.

Herregud, jeg hadde klikket om mannen sov til 12 etter vi fikk barn. OMG. Unntaksvis, som syk, eller om man har vært ute på noe - ja. Men ellers har man et nyy liv når man har laget en familie da. Her sover vi lenge annenhver helgedag, da våkner vi til feridg frokost kl 8:30 ca. Det får da jammen meg holde. Man sover jo bort hele dagen! Helt uforståelig for meg. Ikke si han er en gamer som sitter oppe til kl 3. Det er så turn-off...

Anonymkode: d5256...9fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har to babyer 🫣

Anonymkode: fcb78...8ed

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du også får sove til 12 om du vil halvparten av dagene? Jeg skjønner veldig godt at det er kjipt å bli vekket tidlig, men tenker han babyen klarer seg selv i mellomtiden? Jeg håper du samtidig gjør ham oppmerksom på at det kalles omsorgssvikt …

Anonymkode: 44aac...83d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Babyen kan nok føle seg avvist, men samtidig tenker jeg de er ganske robuste! Husker jeg hadde et tilfelle selv hvor han gråt og gråt og gråt i timesvis. Tilslutt var jeg så sliten at et irritert «åååå hysj!!» datt ut. Jeg følte meg som verdens verste mamma etterpå, men hs forsikret meg om at baby ikke tar skade av små episoder så lenge det ikke skjer hele tiden.

Tror også det kan  hjelpe at du er der. Min mann bor inni telefonen sin. Synes det er så ubehagelig, baby prøver jo å ta kontakt med han hele tiden, men møter bare steinansikt mobiltryne. Har spurt flere ganger om han kan legge bort telefonen når han er med baby, men det evner han tydeligvis ikke å gjøre. Til gjengjeld er jeg desto mer til stede og oppmerksom. Ser at baby ofte søker meg når han møter steinansiktet til pappaen.

Anonymkode: 185b9...07e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Barnslig mann. 
Hvem er det som sover til 12 når man har småbarn, egentlig? Det er ikke normalt. 

Anonymkode: 20008...af3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Babyen kan nok føle seg avvist, men samtidig tenker jeg de er ganske robuste! Husker jeg hadde et tilfelle selv hvor han gråt og gråt og gråt i timesvis. Tilslutt var jeg så sliten at et irritert «åååå hysj!!» datt ut. Jeg følte meg som verdens verste mamma etterpå, men hs forsikret meg om at baby ikke tar skade av små episoder så lenge det ikke skjer hele tiden.

Tror også det kan  hjelpe at du er der. Min mann bor inni telefonen sin. Synes det er så ubehagelig, baby prøver jo å ta kontakt med han hele tiden, men møter bare steinansikt mobiltryne. Har spurt flere ganger om han kan legge bort telefonen når han er med baby, men det evner han tydeligvis ikke å gjøre. Til gjengjeld er jeg desto mer til stede og oppmerksom. Ser at baby ofte søker meg når han møter steinansiktet til pappaen.

Det der er bare trist. 
Har han ikke noen interesse av babyen sin? Han må vel forstå hvor viktig det er med øyekontakt og respons for at babyen skal kunne utvikle seg normalt og få en trygg tilknytning også til faren sin?

Dra han med deg til helsesøster, så får hun forklare dette for han.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 17.43):

Det der er bare trist. 
Har han ikke noen interesse av babyen sin? Han må vel forstå hvor viktig det er med øyekontakt og respons for at babyen skal kunne utvikle seg normalt og få en trygg tilknytning også til faren sin?

Dra han med deg til helsesøster, så får hun forklare dette for han.

Dette!

Mannen min har tendenser til det samme, men han får jammen meg høre det - og skjerper seg/innser det selv også.

Anonymkode: c16b5...58d

AnonymBruker
Skrevet

Ufff, ikke bra!

du må fortelle han at nå er det dere som er voksne om må ta dere sammen. Smile og være nøytral bør være mulig isteden for sur.

Jeg husker hvor sur jeg var inni meg når vi sto opp kl 5, men hver dag tok jeg meg sammen slik at barnet skulle ha en fin tid. Men det var å være bevist på hvilke signaler man sender og faktisk forby de negative ut!

mannen din må læres opp og ta seg sammen😜

Anonymkode: 2a2d3...a98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 12.27):

Vi laget regel. Ingen telefon foran baby. Da fikk man heller gå bort å ta seg 15 min på soverommet alene med telefonen.

Anonymkode: 2a2d3...a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...