AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Arrangerte babyshower for min søster og fikk ikke en eneste takk. Jeg brukte mye tid, penger og energi. Stod flere timer og fikset mat og pyntet. Jeg føler meg skuffet at hun ikke har sagt takk for at du gjorde dette for meg. Overreagerer jeg eller er dette noe jeg burde ta opp med henne? Anonymkode: ecde5...84c 1
Daria Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Ble hun glad? Så du at hun satte pris på det? For meg ville det vært takk nok, jeg trenger ikke få det stavet for meg i ettertid. Du gjorde vel for hennes del, ikke for å få skryt? 12
snillochsøt Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Hadde noen gjort noe så stort for meg hadde ordet definitivt kommet ut av min munn, ingen tvil. Men viste hun takknemlighet på andre måter? 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Jeg tipper hun var så overveldet at hun glemte det. Det er mitt inntrykk etter å ha arrangert et par sånne, de er høygravid, sliten og glemsk fra før liksom. En gang tok en annen person æren for en babyshower jeg arrangerte. Sto og tok imot takk fra gjester fordi de regner med at det var henne. Hun sa ingenting. Jeg gadd heller ikke si noe, var ikke verdt det. Det viktigste var at mamman hadde en fin dag. Så, er det verdt det å si noe, ts? Anonymkode: 1fbb8...db4 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Arrangerte babyshower for min søster og fikk ikke en eneste takk. Jeg brukte mye tid, penger og energi. Stod flere timer og fikset mat og pyntet. Jeg føler meg skuffet at hun ikke har sagt takk for at du gjorde dette for meg. Overreagerer jeg eller er dette noe jeg burde ta opp med henne? Anonymkode: ecde5...84c Du overreagerer kraftig Anonymkode: a5f3f...1a4 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Føler at hun ikke viste takknemlighet heller, bare klagde på maten. Sa ikke takk for gavene til gjestene engang. Var jeg som måtte si til gjestene takk for at dere kom. Anonymkode: ecde5...84c 1
Skalperud Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 (endret) What? Skjønner godt du blir frustrert 🥹 Endret 6. mars 2023 av Skalperud 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Folk som forventer at folk sier takk for at du gjør ting de ikke har bedt deg om å gjøre er den verste sorten mennesker. Anonymkode: 33c9e...077 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Må også legge til at jeg og henne har ikke tett bånd, hun er ekstreme opptatt av å være favorittbarnet. Snakker nedlatende om meg hver eneste gang hun får mulighet til det. Jeg arrangerte dette for å prøve å få litt bedre søskenforhold, men nå er jeg lei at jeg bare gir og gir og gir, får aldri noe igjen for det. Hun stiller aldri opp for meg på noen som helst måte… så dette ble kanskje en slags bekreftelse for meg at jeg må bare holde avstand til henne. Det er sårt fordi det er familie, men jeg det tapper meg for energi å prøve og prøve og bare få drit tilbake gang på gang. Ikke har jeg hørt noe fra henne siden det, ikke en mld eller tlf samtale. Anonymkode: ecde5...84c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 Ønsket hun seg babyshower, eller hadde hun gitt uttrykk for at dette var noe hun ikke ønsket seg? Vet om flere som har blitt totalt overkjørt på dette, og hadde noen prøvd å ta innersvingen på meg og arrangert mot min vilje så hadde vedkommende fått høre noe helt annet enn takk. Anonymkode: ad0a4...749 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk som forventer at folk sier takk for at du gjør ting de ikke har bedt deg om å gjøre er den verste sorten mennesker. Anonymkode: 33c9e...077 Det er vel i det minste folkeskikk å si takk til gjestene for gavene de tok med? Anonymkode: ecde5...84c 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 Vi mennesker er sammensatt. Mange har andre måter å vise takknemmelighet på, enn å si det. Ble hun glad? I så fall har hun vist at hun satte pris på det. Leit at hun glemte å si det. Anonymkode: 3c58c...176
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må også legge til at jeg og henne har ikke tett bånd, hun er ekstreme opptatt av å være favorittbarnet. Snakker nedlatende om meg hver eneste gang hun får mulighet til det. Jeg arrangerte dette for å prøve å få litt bedre søskenforhold, men nå er jeg lei at jeg bare gir og gir og gir, får aldri noe igjen for det. Hun stiller aldri opp for meg på noen som helst måte… så dette ble kanskje en slags bekreftelse for meg at jeg må bare holde avstand til henne. Det er sårt fordi det er familie, men jeg det tapper meg for energi å prøve og prøve og bare få drit tilbake gang på gang. Ikke har jeg hørt noe fra henne siden det, ikke en mld eller tlf samtale. Anonymkode: ecde5...84c Da skjønner jeg ikke at du gadd å gjøre det. utfallet var jo ventet.... Anonymkode: 3c58c...176 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ønsket hun seg babyshower, eller hadde hun gitt uttrykk for at dette var noe hun ikke ønsket seg? Vet om flere som har blitt totalt overkjørt på dette, og hadde noen prøvd å ta innersvingen på meg og arrangert mot min vilje så hadde vedkommende fått høre noe helt annet enn takk. Anonymkode: ad0a4...749 Nei grunnen til at jeg arrangerte det var fordi hun drev og sutra til moren min at hun var bekymret ingen kom til å arrangere babyshower for henne. Så jeg prøvde egentlig bare å være snill Anonymkode: ecde5...84c
snillochsøt Skrevet 6. mars 2023 #16 Skrevet 6. mars 2023 Jeg ville trukket meg unna hele dama noen år. Hun høres jo ikke helt god ut. Kanskje hun modnes i mammarollen, kanskje ikke.
Anonym28 Skrevet 6. mars 2023 #17 Skrevet 6. mars 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Nei grunnen til at jeg arrangerte det var fordi hun drev og sutra til moren min at hun var bekymret ingen kom til å arrangere babyshower for henne. Så jeg prøvde egentlig bare å være snill Anonymkode: ecde5...84c Og kjempe snill var du og di fortjener definitivt en takk❤️ Her hadde jeg faktisk gitt beskjed. Bedre å si det man mener til nær familie, da har man hvertfall prøvd. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #18 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Må også legge til at jeg og henne har ikke tett bånd, hun er ekstreme opptatt av å være favorittbarnet. Snakker nedlatende om meg hver eneste gang hun får mulighet til det. Jeg arrangerte dette for å prøve å få litt bedre søskenforhold, men nå er jeg lei at jeg bare gir og gir og gir, får aldri noe igjen for det. Hun stiller aldri opp for meg på noen som helst måte… så dette ble kanskje en slags bekreftelse for meg at jeg må bare holde avstand til henne. Det er sårt fordi det er familie, men jeg det tapper meg for energi å prøve og prøve og bare få drit tilbake gang på gang. Ikke har jeg hørt noe fra henne siden det, ikke en mld eller tlf samtale. Anonymkode: ecde5...84c …Og der om offerkortet. «Jeg er bare søt og snill og hun er fæææl, buhu»🙄 Anonymkode: 52057...407 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #19 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): …Og der om offerkortet. «Jeg er bare søt og snill og hun er fæææl, buhu»🙄 Anonymkode: 52057...407 Handler ikke om å spille offer, dette handler rett og slett om at jeg er nå ferdig med å stille opp for henne. Jeg blir behandlet som drit uansett. Hadde du vist mer om familiesitauasjonen så hadde du nok ikke skrevet dette her. Jeg forventet faktisk en takk fra henne basert på hvordan forholdet mellom meg og henne har vært. Hadde jeg og henne hatt et godt forhold i utgangspunktet så hadde ikke jeg forventet takk, for da hadde jeg faktisk skjønt at hun var takknemlig uten at hun sa noe. Det er andre hendelser som skjedde under festen som gjør også meg skuffet over å ikke ha mottatt en takk. For eks. Når hun kom var alle gjestene på plass, alle venninne fikk klem bortsett fra meg. At hun ikke sier takk til meg er en ting, men å si takk til gjestene for gavene (noen av de gavene var dyre) det er faktisk bare folkeskikk å si takk når man mottar gaver. Men det er min mening. Jeg er ikke på noe som helst måte ute etter å spille offer. Anonymkode: ecde5...84c 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #20 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Føler at hun ikke viste takknemlighet heller, bare klagde på maten. Sa ikke takk for gavene til gjestene engang. Var jeg som måtte si til gjestene takk for at dere kom. Anonymkode: ecde5...84c Ønsket hun i utgangspunktet babyshower? Anonymkode: 65ee0...02c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå