Gå til innhold

Hvorfor må de vindus skjermene på fly være oppe ved take off?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var en komiker dom tok opp akkurat det om de var kobla til fly motorene eller noe😂.

Men ja det har aldri jeg skjønt heller hvorfor de må være opp ved take off og landing??

Anonymkode: ee80b...bb6

Skrevet

Jeg har aldri gjort det slik og har ikke sett at det står skrevet noe sted i flyet heller. :klo: 

AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri gjort det slik og har ikke sett at det står skrevet noe sted i flyet heller. :klo: 

Hæ? Flyvertinnene kommer jo og sier det til og med ved landing? At vi må ta opp vindusgreia. 

Jeg har alltid tenkt det er for at passasjerene kan si fra hvis ene vingen faller av eller noe 😂 bedre å ha 200 passasjerer som faktisk sser det og varsler om det kjapt, enn år pilotene merker det først 20 sec senere og det er for sent å gjøre noe = styrt

Anonymkode: e3772...8d9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Flyvertinnene kommer jo og sier det til og med ved landing? At vi må ta opp vindusgreia. 

Jeg har alltid tenkt det er for at passasjerene kan si fra hvis ene vingen faller av eller noe 😂 bedre å ha 200 passasjerer som faktisk sser det og varsler om det kjapt, enn år pilotene merker det først 20 sec senere og det er for sent å gjøre noe = styrt

Anonymkode: e3772...8d9

Du er nå inne på det da😂

Anonymkode: ee80b...bb6

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi at hvis flyet skulle styrte så ser hjelpemannskapet inn i flyet 

Anonymkode: be834...230

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 9.28):

Det er fordi at hvis flyet skulle styrte så ser hjelpemannskapet inn i flyet 

Anonymkode: be834...230

Ja, og i tillegg til det som står i linken er det også for at passasjerene skal kunne se ut hvis flyet må evakueres. Man skal ikke åpne nødutgangen hvis det brenner, da skal man åpne en annen nødutgang. Og da må man ha sikt gjennom vinduet.

Anonymkode: 2a6c4...f38

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noe skjer, og flyet må f.eks nødlande, så er det viktig at alle kan se ut av vinduet og forholdene rundt dem.

Anonymkode: d1381...b81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...