Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går gjennom noe veldig vanskelig og kjæresten kunne ikke stille opp for meg fordi han skulle jobbe hele helgen, han var veldig lei seg for det og brukte mye tid på å si ting som "hvis jeg ikke hadde jobbet" osv. For å få tankene vekk fra ting så foreslo familien min å slå på konsollen og spille litt sammen i helgen, og da ser jeg nicket til kjæresten dukker opp og at han har tatt en rekke premier og trophies gjennom de siste timene. Han kan umulig ha gjort det fra jobb. Jeg spurte ham i løpet av helgen hvordan det var på jobb og han skrev "skulle mye heller vært hos deg :/"  hvordan skal jeg ta opp dette? Det ble veldig flaut å sitte der med familien min for de trodde også han var på jobb. Og ingen andre har tilgang til spillene hans. 

Anonymkode: 3ffd4...958

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han sier han er på jobb fordi han trenger alenetid.

Ikke forstyrr.

Anonymkode: a9207...3be

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke forstyrr.

Vettu hva, man juger ikke om at man er på jobb når kjæresten har det vanskelig, samme hvor stort behov man egentlig har for egentid. Det er bedritent gjort å ikke være der for ts.

Anonymkode: 44afa...ecf

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som plottet i en dårlig sitcom episode

Anonymkode: 54fa0...353

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som plottet i en dårlig sitcom episode

Anonymkode: 54fa0...353

Sa faren min også, at det er som en ben stiller film

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg ikke giddet å gå rundt grøten, og sagt det som det er. Du har sett han har vært hjemme og spilt hele helgen, og du er skuffet/lei deg over at han løy til deg. Han har jo helt tydelig markert at han ikke vil stille opp ifht det du går gjennom og det er dårlig, men han er feig og lyver i stedet for å si at han trenger et avbrekk eller bare heller vil prioritere seg selv. Om dette er slik han takler livet med de rundt seg så hadde jeg vel stilt spørsmål ved om han elsker deg høyt og inderlig i lengden.. men dette er ikke dumpegrunn i seg selv. Er det et mønster der, så er det noe annet. Kjipt gjort, det er det definitivt.

Hadde rett og slett prøvd å ikke lage en stor sak ut av det, men bare fortalt at det var ræva og hvorfor, og så latt ham komme til konklusjon selv om hvorfor det ikke er greit. Neste gang han trenger deg, stiller du opp da? Verdt å tenke på.

Anonymkode: 35f8e...db9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke forstyrr.

En voksen mann skal være voksen og hjelper til når kjærese etc har det vanskelig og lyver ikke om jobb for å spille TV-spill.

Anonymkode: dd263...3de

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

hvordan skal jeg ta opp dette? 

På melding: "Jeg ser du har vundet premier og trophies. Tillykke med det.'

Så må du vente og se hva han svarer.  

Anonymkode: 5d195...d03

• Liker 6
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Går gjennom noe veldig vanskelig og kjæresten kunne ikke stille opp for meg fordi han skulle jobbe hele helgen, han var veldig lei seg for det og brukte mye tid på å si ting som "hvis jeg ikke hadde jobbet" osv. For å få tankene vekk fra ting så foreslo familien min å slå på konsollen og spille litt sammen i helgen, og da ser jeg nicket til kjæresten dukker opp og at han har tatt en rekke premier og trophies gjennom de siste timene. Han kan umulig ha gjort det fra jobb. Jeg spurte ham i løpet av helgen hvordan det var på jobb og han skrev "skulle mye heller vært hos deg :/"  hvordan skal jeg ta opp dette? Det ble veldig flaut å sitte der med familien min for de trodde også han var på jobb. Og ingen andre har tilgang til spillene hans. 

Du sier det rett ut, at du har oppdaget at han løy. Ikke noe dikkedarer, du må konfrontere han å finne ut hvorfor han gjorde det. Ellers så komme dette til å bli destruktivt for dere og du mister tillit.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er flere sider av en sak. Kanskje kjæresten din har det også litt tøft for tiden, og ikke hadde overskuddet til å være med deg (og evt din familie). 

Om du ønsker å uttrykke at du har sett at han har spilt så sier du det rett ut "Jeg ser du har spilt i helgen siden du har fått trophies på playstation. Hvorfor sa du ikke bare sannheten istedenfor å lyve om at du har vært på jobb?"

Anonymkode: 4c468...e1f

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags jobb har han? Jeg sitter ofte å spiller på jobb om det ikke er noe å gjøre på helgevakter.

Anonymkode: c57b3...a49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare si det. Er jo ikke for ingenting at han lyver om sånt, da er jo ikke forholdet bra. Er han lei av å høre på gnålinga di eller hva er det som gjør at han finner det nødvendig å lyve til deg? 

Blir som eksen min  det som presterte å lyve om at han skulle på helgebesøk til bestekompisen sin 12 timer unna med fly. Så møter jeg typen min på Kiwi samme lørdag. Viste seg at han følte seg kvalt i forholdet og bare trengte en unnskyldning for å få være alene for seg selv ei helg .

Jeg slo jo opp på flekken, men sånn skjer altså når man ikke prater sammen og drar hvite løgner som  blir big deal

Anonymkode: ea350...09d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La ham gjerne få vikle seg enda mer inn i løgnen før du «tar» ham. Ble det lange dager på deg? Du er sikkert sliten etter en lang jobbehelg. Skjedde det noe spesielt på jobb? osv.

Og så kan du spørre til slutt: Hvorfor lyver du?

Anonymkode: 5330b...94e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommunikasjon er viktig. Om dere er veldig mye sammen og en føler seg kvalt kan man også vurdere å inkludere en annen partner i forholdet.

Skrevet

Han har mest sannsynlig dårlig samvittighet for at han velger å ikke prioritere deg når ting er litt kjipt. Enkelt å lyve om jobbing da dette faktisk er noe man ofte MÅ gjøre. 

Vet ikke om dette kan være tilfellet, men jeg låner ofte bort kontoen min til en kompis og da vil jeg vises som pålogget selv om jeg ikke er det. Kanskje bare spørre han rett ut? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I blant så trenger man alenetid.

Jeg hadde skrevet en melding til han "i blant så trenger man alenetid, det er ikke noe negativt i det. Jeg setter pris på at du ikke lyver neste gang. Løgn ødelegger forhold." 

Anonymkode: 24e17...f11

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som holdt på sånn. Kunne lyve og være unnvikende så hun slapp å havne i konflikter. Når hun ble konfrontert gikk hun rett i kjelleren og viste mye selvforakt. 

Det var en grunn til at hun holdt på sånn. Hun fikk aldri forståelse fra sine egne foreldre, de respekterte ikke hennes grenser. Hun fikk f.eks ikke lov til å være sliten, ikke ha lyst til noe eller bruke tid til å komme seg etter sykdom. I tillegg var hun livredd for å stå opp for seg selv, for det hadde hun gått straff for. Så hun fant en overlevelsesmekanisme hvor hun skyldte på eksterne forhold hun ikke rådet over. Det oppdaget hun at folk hadde respekt for.

Det jeg gjorde etter vi fikk snakket ordentlig om det var å alltid legge til rette for at hun kunne si nei til ting, og jeg respekterte det uansett grunn. Forsikret henne om at jeg ikke ble såret eller skuffet, vi har alle våre egne ting. Hvis det virkelig har vært viktig for meg har jeg sagt det. Jeg skapte et rom for at hun kunne utfordre trangen til å unngå ubehagelige ting.

Nå er det selvfølgelig annerledes med en kjæreste, men desto viktigere å være ærlig. For unnvikende folk er det veldig vanskelig å være ærlig om det kommer sterke reaksjoner, protester eller klar beskjed om at de har såret. De trenger rom for å lære seg å være ærlig.

Folk er forskjellige, og det beste vi kan gjøre for dem rundt oss er å hjelpe dem å komme over slike hinder. Istedet for å dumpe dem tvert det viser seg at de har dem.

PS, det forutsetter at de er villige til å gjøre en innsats.

Anonymkode: addab...fa8

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

La ham gjerne få vikle seg enda mer inn i løgnen før du «tar» ham. Ble det lange dager på deg? Du er sikkert sliten etter en lang jobbehelg. Skjedde det noe spesielt på jobb? osv.

Og så kan du spørre til slutt: Hvorfor lyver du?

Anonymkode: 5330b...94e

Tror ikke det er så lurt, hun har nok og er ikke noe vits å gjøre det verre en det allerede er. Regner med at TS vil ha en god løsning på dette og god kommunikasjon. Da er ikke det å gjøre det ennå vanskeligere for han rette veien å gå tror jeg.

Av og til lurer jeg på om mange her inne vil at andres forhold skal gå på tverke.🤔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet vi ikke hvor gamle dere er, hva du går gjennom eller hvor mye han har stilt opp for deg før denne helgen.

Men det er ikke usannsynlig at han bare trengte en pause i å ta vare på deg, og ta vare på seg selv litt i helga.

Kanskje er han heller så glad i deg, at det var vanskelig å si rett ut.

Når en er i en pårørenderolle er det viktig å huske å ta seg pusterom, og gjøre noe hyggelig for å skaffe seg overskudd til å kunne stille opp for den andre.

Å si at han måtte jobbe kan være en misforstått måte å skåne deg for at han trengte litt tid for seg selv, fordi det er utrolig tungt å være den som står nær en person som har det vanskelig også.

Har du tenkt på hva dette gjør med kjæresten din?

Anonymkode: 76fee...ee7

AnonymBruker
Skrevet

Si det rett ut "Jeg så at du brukte dagen på å spille og jeg skal ikke lage bråk rundt det nå for gjort et gjort, men jeg sier dette en gang og det er at om du ikke ivaretar mine behov som kjæreste i fremtiden og prioriterer meg over gaming når jeg trenger deg og har det vondt, da er du ikke en sånn type kjæreste jeg vil ha. Om du ikke forstår det så kan vi like gjerne gjøre det slutt nå, for jeg fortjener ikke å bli sviktet på den måten igjen" 

Anonymkode: 5008f...aef

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...