Gå til innhold

Nevn Norges vakreste by

Ballinciaga

Anbefalte innlegg

Her er alle velkomne til å skrive om den byen i Norge dere mener er den vakreste byen i landet.

Jeg starter:

Kongsberg

Begrunnelse: Dette er en fantastisk liten perle i indre Buskerud omkransa av flotte fjell og nydelig natur! Byen er bare rett og slett helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å svare på da jeg ikke har vært i alle byer i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (5 timer siden):

Umulig å svare på da jeg ikke har vært i alle byer i Norge. 

Du skal si hvilken norsk by du mener er den vakreste blant de du har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Kristiansand

Begrunnelse: Fantastisk fint på sommeren med bystranda, fiktive palmetrær på stranden og Aquarama, veldig koselig å tusle i Markens gate og utrolig fine leiligheter og hus på Flekkerøya med havutsikt 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt inet til å gjøre meg litt kjent med små byer i normandie-regionen i Frankrike og endel østrikske alpe-landsbyer etc..små østeuropeiiske byer med høyt innslag av middeladerske byggninger..

Norge har , som følge av kristendommens inntog, ikke ivaretatt noe av gamle festninger og byggverk som ble reist i tiden rundt og før tvangskristningen..middelalderen er helt utslettet og består av noen få enkeltstående helleristninger..

Hvis en er glad i å se arbeiderbrakker som er omgjort til borettslag og eller husbankhus fra 70-80-tallet så syntes du sikkert norske byer og bygder er kjempefine, hvis du stiller litt høyere krav så er oslo , stockholm og københavn omtrent akkurat like jævlig stygg å se til , det har også vært svenskene og danskene som i tur og orden har designet skandinavia og det ser dertil ut. 

Mye av nordnorge ble brent ned under krigen og består av gamle nedlagt bruk fra 50-tallet og ellers 70-80-talls hus.. dette er også melodien i resten av norge.

Jeg kan dessverre ikke plukke ut ett eneste vakkert by eller tettsted i Norge. Det er veldig mye fin og vakker natur , men byggverkene og menneskene er det så som så med, det er som om de konkurrerer hverandre ned.

Terningkast 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...