Ballinciaga Skrevet 6. mars 2023 #1 Del Skrevet 6. mars 2023 Her er alle velkomne til å skrive om den byen i Norge dere mener er den vakreste byen i landet. Jeg starter: Kongsberg Begrunnelse: Dette er en fantastisk liten perle i indre Buskerud omkransa av flotte fjell og nydelig natur! Byen er bare rett og slett helt nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 6. mars 2023 #2 Del Skrevet 6. mars 2023 Umulig å svare på da jeg ikke har vært i alle byer i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ballinciaga Skrevet 6. mars 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 6. mars 2023 Athena Freyja skrev (5 timer siden): Umulig å svare på da jeg ikke har vært i alle byer i Norge. Du skal si hvilken norsk by du mener er den vakreste blant de du har sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 16. april 2023 #4 Del Skrevet 16. april 2023 Kristiansand Begrunnelse: Fantastisk fint på sommeren med bystranda, fiktive palmetrær på stranden og Aquarama, veldig koselig å tusle i Markens gate og utrolig fine leiligheter og hus på Flekkerøya med havutsikt 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 19. april 2023 #5 Del Skrevet 19. april 2023 Nå har jeg brukt inet til å gjøre meg litt kjent med små byer i normandie-regionen i Frankrike og endel østrikske alpe-landsbyer etc..små østeuropeiiske byer med høyt innslag av middeladerske byggninger.. Norge har , som følge av kristendommens inntog, ikke ivaretatt noe av gamle festninger og byggverk som ble reist i tiden rundt og før tvangskristningen..middelalderen er helt utslettet og består av noen få enkeltstående helleristninger.. Hvis en er glad i å se arbeiderbrakker som er omgjort til borettslag og eller husbankhus fra 70-80-tallet så syntes du sikkert norske byer og bygder er kjempefine, hvis du stiller litt høyere krav så er oslo , stockholm og københavn omtrent akkurat like jævlig stygg å se til , det har også vært svenskene og danskene som i tur og orden har designet skandinavia og det ser dertil ut. Mye av nordnorge ble brent ned under krigen og består av gamle nedlagt bruk fra 50-tallet og ellers 70-80-talls hus.. dette er også melodien i resten av norge. Jeg kan dessverre ikke plukke ut ett eneste vakkert by eller tettsted i Norge. Det er veldig mye fin og vakker natur , men byggverkene og menneskene er det så som så med, det er som om de konkurrerer hverandre ned. Terningkast 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå