AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Jeg ønsker andre sine synsponkter på en sak. Jeg ønsker meg sårt barn og begynner snart å gi opp håpe på å finne meg en mann. Vært singel i snart 10 år. Den biologiske klokken går. Jeg har vært innom flere alternativ i forhold til barn uten partner, men ikke fonne det som er riktig for meg. Det jeg ønsker synsponkter på er at jeg traff en mann på en datingside. Han var kjekk og vi fikk snakket endel. Han ønsket også barn, og var veldig klar for det. Han har nu foreslått av kan prøve å få barn sammen når begge ønsker det. Kunne dere som ønskere dere barn gjordt noe slik? Jeg tenker, hvis man skal gå å få profosjonell hjelp så vet ikke barne hvem farn er før det er 18 år. Høres det «vilt» ut å gjøre dette med en fremmed? Anonymkode: 68bcd...9f4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 Det er en ganske risikabel måte å få barn på kontra å bruke sæddonor. Det er f.eks. en reell mulighet for å få kjønnssykdommer, men det verste er at dette er et menneske du må samarbeide med i veldig mange år framover enten du vil eller ikke. Du får ha barnet bare 50% av tiden (mot 100% hvis du bruker sæddonor) og du må akseptere at han har et annerledes hjem med annerledes regler og oppdrar barnet annerledes enn deg. Med tiden vil han sannsynligvis gifte seg og få barn med noen andre i tillegg uten at du har noe du skulle sagt om hvem barnet ditt skal bo med og ha i livet sitt. Det kan være vanskelig nok å oppdra et barn med en man er glad i og ønsker å dele livet ditt med og du har lyst til å gjøre dette med en helt ukjent. Du er i beste fall naiv, i verste fall ganske dum. Ja, barnet ditt får en far, men vil samtidig aldri oppleve å ha bare ett hjem og en stabil hjemmesituasjon og risikerer også å ha foreldre som ikke klarer å samarbeide og er i stadig konflikt. Jeg kan ikke se at det å få barn med en fremmed er positivt verken for deg, ham eller for barnet. Jeg ville råde deg til å tenke deg virkelig nøye om før du tar et slikt valg. Anonymkode: cd5b7...c82 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Det finnes de som gjør det. Får barn sammen uten å være sammen. MEN man skal virkelig vite hva slags menneske det er man får barn med. Barnet blir jo bundet til denne personen i 18 år, å da er det kjipt om man har gitt barnet en forelder som bare trykker det ned og ikke er egnet i det hele tatt. Anonymkode: 665da...039 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Du bør være sikker på at dere er helt enige om oppdragelse, verdier osv. Anonymkode: 86252...8d0 1 1
Mt3 Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Det finnes jo mye risk i å få barn med en totalt fremmed. Og når dere begge har lyst på barn, hvordan skal dere fordele samvær? Hvilke holdninger og verdier har han, hvordan vil han oppdra barnet. Vil dere kunne bo i ett vertikaldelt hus, som naboer, som romkammerater.... Det er jo noen som får barn med ons de har møtt, men det skal jo mye til for å få til ett godt samarbeid. Såklart lettere i din situasjon der begge er enige om å få barn i utgangspunktet, men likevell en større risk enn om en kjenner hverandre godt. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Valgt donor selv. Var inne på tanken og gjøre som deg, men innså at vi hadde ulike syn på visse ting. Vedkommende går f.eks til lege for alt mens jeg er opptatt av å bruke naturlige midler og legemidler kun som siste utvei. Fordelen med å gjøre som du vurderer er jo at barnet får en far. Men ulempen at du ikke har kontroll på hvordan det blir med konflikter i forhold til oppdragelsen osv Anonymkode: 86252...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Hvilken mann er dette som er helt ukritisk til å få barn med en fremmed kvinne? Tenk om han er pedofil og ser på dette som enkel tilgang på et offer? Dette hadde jeg ALDRI gjort. Sende barnet sitt på samvær til en fremmed mann? Hvem gjør det?! Anonymkode: fe39d...67b 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en ganske risikabel måte å få barn på kontra å bruke sæddonor. Det er f.eks. en reell mulighet for å få kjønnssykdommer, men det verste er at dette er et menneske du må samarbeide med i veldig mange år framover enten du vil eller ikke. Du får ha barnet bare 50% av tiden (mot 100% hvis du bruker sæddonor) og du må akseptere at han har et annerledes hjem med annerledes regler og oppdrar barnet annerledes enn deg. Med tiden vil han sannsynligvis gifte seg og få barn med noen andre i tillegg uten at du har noe du skulle sagt om hvem barnet ditt skal bo med og ha i livet sitt. Det kan være vanskelig nok å oppdra et barn med en man er glad i og ønsker å dele livet ditt med og du har lyst til å gjøre dette med en helt ukjent. Du er i beste fall naiv, i verste fall ganske dum. Ja, barnet ditt får en far, men vil samtidig aldri oppleve å ha bare ett hjem og en stabil hjemmesituasjon og risikerer også å ha foreldre som ikke klarer å samarbeide og er i stadig konflikt. Jeg kan ikke se at det å få barn med en fremmed er positivt verken for deg, ham eller for barnet. Jeg ville råde deg til å tenke deg virkelig nøye om før du tar et slikt valg. Anonymkode: cd5b7...c82 Deet er jo nettop derfor jeg legger ut dette for å høre andre sine synsponkter. Du sir at ssmarbeid kan bli vanskelig, JA! Men det har jeg sett folk som i parforhold også gjør, tross for å vært sammen i flere år. Det kommer man ikke uten om. Å det e jo nettop det jeg vil at det SKAL være en far der, uavhengig med tanke på at det kan bli et vanskelig samarbeid. Kan være vi løse det fint. Man har ingen garanti uansett parforhold eller ikke. Har sedd flere utfall av det. Anonymkode: 68bcd...9f4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sende barnet sitt på samvær til en fremmed mann? Godt poeng! Anonymkode: 95b1a...75f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvilken mann er dette som er helt ukritisk til å få barn med en fremmed kvinne? Tenk om han er pedofil og ser på dette som enkel tilgang på et offer? Dette hadde jeg ALDRI gjort. Sende barnet sitt på samvær til en fremmed mann? Hvem gjør det?! Anonymkode: fe39d...67b Dette! Anonymkode: a4078...614
DildoShwaggins Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvilken mann er dette som er helt ukritisk til å få barn med en fremmed kvinne? Tenk om han er pedofil og ser på dette som enkel tilgang på et offer? Dette hadde jeg ALDRI gjort. Sende barnet sitt på samvær til en fremmed mann? Hvem gjør det?! Anonymkode: fe39d...67b Hvilken dame er dette som er helt ukritisk til å få barn med en fremmed mann? Tenk om hun er pedofil og ser på dette som enkel tilgang på et offer? Dette hadde jeg ALDRI gjort. Sende barnet sitt på samvær til ei fremmed kvinne? Hvem gjør det?! Tror du glemte at denne ukjente mannen er like mye forelder som kvinnen. Tenker du samme ang pedofili når kvinner åpenlyst velger å få barn med bruk av donor? Det har også vist seg at en partner kan være pedofil uten at man selv vet det, og så blir barna misbrukt. Alle er potensielt sett pedofile, drapsmenn, psykopater osv. man kan aldri garantere noe om noen 💁🏼♀️ 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvilken mann er dette som er helt ukritisk til å få barn med en fremmed kvinne? Tenk om han er pedofil og ser på dette som enkel tilgang på et offer? Dette hadde jeg ALDRI gjort. Sende barnet sitt på samvær til en fremmed mann? Hvem gjør det?! Anonymkode: fe39d...67b Det kan man jo like gjerne snu på hodet. Hvilken kvinne får helt ukritisk barn med en fremmed mann? Det er også veldig spesielt at pedofili er din største bekymring! Det er altfor mange på KG som skriker opp om pedofili i alle tråder enten det er relevant for temaet eller ikke. Gå og spre pedofiligreiene deres et annet sted. Anonymkode: cd5b7...c82 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 Mt3 skrev (41 minutter siden): Det finnes jo mye risk i å få barn med en totalt fremmed. Og når dere begge har lyst på barn, hvordan skal dere fordele samvær? Hvilke holdninger og verdier har han, hvordan vil han oppdra barnet. Vil dere kunne bo i ett vertikaldelt hus, som naboer, som romkammerater.... Det er jo noen som får barn med ons de har møtt, men det skal jo mye til for å få til ett godt samarbeid. Såklart lettere i din situasjon der begge er enige om å få barn i utgangspunktet, men likevell en større risk enn om en kjenner hverandre godt. Det er sant. Mye å tenke over angående både samvær, oppdragelse, verdier, bosituasjon +++ Jeg har ikke tatt stilling til noe enda, og har nok sikkert flere ting jeg må gå gjennom før jeg evt velger å ta den ene eller andre veien eller om jeg tenker å vente. Jeg har værtfall den muligheten til å kanskje bli kjent med denne mannen først. som du å sir, folk blir jo gravide etter et ons også. Syns dette er kjempe vanskelig. Takk for dine synsponkter. TS Anonymkode: 68bcd...9f4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 Dette er en dårlig ide. Anonymkode: 36774...60f 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 Det er så mange problemer som kan kome her. Du bør definitivt heller valgt ein donor. Anonymkode: a38f4...1e5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #16 Skrevet 6. mars 2023 Jeg holdt faktisk på å gjøre dette. Vi ble kjent via nettdating, men fant fort ut at vi ikke passet sammen som par. Ingen av oss fikk følelser. Men vi hang litt sammen likevel, og begynte å snakke om dette du her nevner. Der og da virket det som en kjempeide, men jeg er glad for at det ikke ble noe av. Etterhvert som mnd gikk og jeg ble bedre kjent med han så dukket ene ringen etter den andre opp som jeg syntes trakk ned ved han. Enkelte synspunkt og verdier f.eks. Men også løsninger han hadde hjemme hos seg. F.eks så jeg veldig tydelig at han ikke hadde peiling på hvordan man vasket klær ORDENTLIG. Bare hive inn klær hvite som svartfarga, boxere og gensere sammen og bare trykke start uten å sjekke temperaturen. Jeg begynte å tenke litt sånn: og dette skal jeg sende barnet mitt til, sende med barnet klær som garantert ble misfarget og ødelagt etter kun en helg her. Jeg er jo hverken kjæresten hans eller mora hans så det er ikke min oppgave å skulle lære han alt dette. Vi går fint sammen NÅ ja, men hva skjer hvis han treffer The One og blir hodestups forelsket? Folk kan virkelig forandre seg. Ja og sånn ellers, forskjellige prioriteringer og verdier. Han var mer laidback enn meg når det kommer til mat. Jeg liker å lage mat fra bunnen mens han kjører ferdigmat. Så mens jeg bruker masse tid på å lære barnet viktigheten av å lage maten selv, så skal han resten av tiden hos far sitte å proppe i seg Grandiosa, og kebab. Er veldig glad jeg droppet dette her. Og ts dette blir nok mer styr enn du faktisk ser for deg. Anonymkode: e294a...699 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #17 Skrevet 6. mars 2023 Det finnes nettsider for dette i f.eks. Sverige og USA. Så så galskap-ide er det ikke. Jeg forstår deg godt TS. Man har ingen garantier selv med en langvarig kjæreste. Er veldig få pedofile som forteller til kona at de kommer til å forgripe seg på deres felles barn. Pedofile og andre "abusers" kan vel så gjerne gjemme seg i et langvarig forhold. Med det sagt; i et langvarig forhold har man bedre peil på verdier, holdninger, personlighet etc. Men mange som får seg overraskelser der også.... Alt i alt ville jeg stolt på magefølelsen. Ta de sjekkene du kan ta angående nettverk, økonomi og familie. Møt de, om du kan. Hva slags folk omgås han med, hva slags person er han. Jeg fikk barn med en langvarig venn som ble kjæreste. Barnet kom fort etter vi ble kjærester, Tenkte jeg kjente han godt siden vi tross alt var venner i over 10 år før vi ble kjærester. Endte med den ene overraskelsen etter den andre allikevel....Og har inntrykk av at det ikke er så uvanlig... Er veldig få garantier i livet! Anonymkode: d1105...f57 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #18 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er en dårlig ide. Anonymkode: 36774...60f Forklar Anonymkode: 68bcd...9f4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #19 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg holdt faktisk på å gjøre dette. Vi ble kjent via nettdating, men fant fort ut at vi ikke passet sammen som par. Ingen av oss fikk følelser. Men vi hang litt sammen likevel, og begynte å snakke om dette du her nevner. Der og da virket det som en kjempeide, men jeg er glad for at det ikke ble noe av. Etterhvert som mnd gikk og jeg ble bedre kjent med han så dukket ene ringen etter den andre opp som jeg syntes trakk ned ved han. Enkelte synspunkt og verdier f.eks. Men også løsninger han hadde hjemme hos seg. F.eks så jeg veldig tydelig at han ikke hadde peiling på hvordan man vasket klær ORDENTLIG. Bare hive inn klær hvite som svartfarga, boxere og gensere sammen og bare trykke start uten å sjekke temperaturen. Jeg begynte å tenke litt sånn: og dette skal jeg sende barnet mitt til, sende med barnet klær som garantert ble misfarget og ødelagt etter kun en helg her. Jeg er jo hverken kjæresten hans eller mora hans så det er ikke min oppgave å skulle lære han alt dette. Vi går fint sammen NÅ ja, men hva skjer hvis han treffer The One og blir hodestups forelsket? Folk kan virkelig forandre seg. Ja og sånn ellers, forskjellige prioriteringer og verdier. Han var mer laidback enn meg når det kommer til mat. Jeg liker å lage mat fra bunnen mens han kjører ferdigmat. Så mens jeg bruker masse tid på å lære barnet viktigheten av å lage maten selv, så skal han resten av tiden hos far sitte å proppe i seg Grandiosa, og kebab. Er veldig glad jeg droppet dette her. Og ts dette blir nok mer styr enn du faktisk ser for deg. Anonymkode: e294a...699 Det er en ærlig sak det, og hvis man ikke passer sammen gjør man ikke det. Det er nok lurt å snakke sammen om verdier og hvilke forventninger man har, om ikke så er det best som i ditt tilfelle å la det gå. Men da skjekka du det værtfall ut å fant ut hva som hva best for deg. - TS Anonymkode: 68bcd...9f4
AnnBanan Skrevet 21. mars 2023 #20 Skrevet 21. mars 2023 Hvis det gjøres riktig, kan det fungere veldig bra til din fordel. Men her er mitt råd. Gå til noen av nettplattformene som Co-Parentmatch hvor jeg for eksempel fant fyren min. Det er egentlig ikke vanskelig å se hvem som er rar og hvem som ikke er det under en chat. Du kan alltid møtes personlig og snakke et sted i løpet av dagen. Det er faktisk mange rare, men du kan se dem langveisfra.. Det neste er sykdommer. Han må sjekkes, like godt som deg selv (spiller ingen rolle om du skal ligge med fyren eller ikke. Å være gravid selv med urinveisinfeksjon kan være farlig). Denne veien er ikke enkel og ikke kort, men den lønner seg til slutt. Jeg prøvde lenge med mannen min å få barn og nådde 47 år. Legen min ønsket å overtale meg til å besøke en fertilitetsklinikk og søke eggdonor, men jeg nektet. Jeg vil ha mitt eget barn fra mine egne gener. Så møtte jeg denne unge mannen fra Co-Parentmatch her fra Norge som var en ekte kjæreste og en gentleman med sæddonorerfaring, og jeg bestemte meg for å prøve. Jeg er gravid nå med barnet hans og venter den 25. april, kan ikke glede meg mer!! Kommunikasjon er veldig viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå