Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var sammen i 8 år ... jeg fant nylig ut at han har hatt overlapp i ca 1/2 år med meg og «hun nye». Han påstår at de bare  er venner, men de ligger sammen og gjør alt vi brukte å gjøre - og vi har de siste 14 dagene ikke hatt noe kontakt. 

jeg kjente faren hans veldig godt... men jeg er nesten sikker på at «hun nye» kommer til å være der.. og da orker jeg ikke å være der.. men føles rart å droppe den etter å ha vært i «familien» i 8 år..

Anonymkode: 13f0f...8d1

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei hvis det er slutt syns jeg ikke du skal dra dit. Det skaper for mye drama og hensyn for nærmeste pårørte. F eks svigermor som har mer enn nok med seg selv også blir det prat mellom andre deltakere at der er eksen til sønnen og der er nye dama til sønnen og spekulasjoner om hva som skjedde. Dette er en dag de nærmeste må få slippe andre hensyn. Send din ex svigermor en omtanke på melding eller blomst til adressen hennes og kondoler og skriv noe kort om at du er glad for at du fikk bli kjent med han og ønsk hun alt godt og varme tanker. 

Eksen din er ikke verdt eller anledning for å nevne, for en dust! Håper du aldri snakker med han igjen! 

Anonymkode: 1be39...825

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste skjønner at du ikke deltar, om han har med seg den nye dama. Du kan heller ta en telefon til eks-svigermor og høre hvordan det går med henne og om det er noe du kan gjøre for henne etter begravelsen. Det er uansett ofte da det blir stille og rolig rundt pårørende, og de virkelig kjenner på sorgen. Så da kan det være godt med en sånn telefon.

Anonymkode: a7e72...4cd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Send blomster og eit hyggeleg kort til enka

• Liker 6
Skrevet

Sett deg på bakerste rad sånn som jeg gjorde i min fetters begravelse 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (9 minutter siden):

Du kan ikke sammenligne fetters begravelse medfaren til en utro ex sin begravelse. Dessuten er utroskapet og ny dame helt ferskt så det kommer til å skape mye engstelige følelser blandt pårørende om den bedratte eksen dukker opp og det er sure miner mellom eksene og folk skal sladre. Jeg er selv enke og det hadde ødelagt hele dagen for min del å måtte ta hensyn til at eksen til den utro sønnen min dukket opp, om så bare satt stille på bakerste rad 

Anonymkode: bb632...57f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha sendt enken en fin blomst, enten avskårne eller en orkide, og kondolert og samtidig skrevet at jeg gjerne skulle ha deltatt i begravelsen, men at etter det som har skjedd blir det for vondt å være der.

Jeg tviler forresten på at hun nye dama vil være der. Tror nok eksen din føler en del på at han har ført deg bak lyset og vært utro, og det blir sikkert ganske mye for familien om han kommer drassende med hun nye i tillegg. Vil anta at han er der alene med familien.

Anonymkode: c0a89...54b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått, i respekt for den avdøde. Satt meg på bakerste benk og holdt lav profil. Hadde også sendt blomster til enken.

Anonymkode: 9f23b...639

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ville gått, i respekt for den avdøde. Satt meg på bakerste benk og holdt lav profil. Hadde også sendt blomster til enken.

Denne støtter jeg fullt ut. Dersom den nye dama synes det er for vanskelig så vil hun være smålig og vise det til både partner og familien hans.

Å vise noen man har kjent godt den siste respekt burde alle de andre i kirka forstå. Og kommer du sent og setter deg bakerst så burde ikke det være noe problem. Du kan jo også trekke deg diskret tilbake når sermonien er avsluttet. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt men som andre sier ikke gjort mye ut av meg. Åtte år er lenge å være en del av en familie.

Jeg kommer til å dra i mine ekssvigerforeldres begravelser selv om det ble slutt i 2011, men det handler like mye om at det er min sønns besteforeldre.

Anonymkode: cbdfb...a57

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er en veldig lite kirke, kan du jo gå, men finne deg en plass langt bak. Så har du gått i begravelsen, skrevet i kondolanse protokollen,. Men vært en smule usynlig. 

Anonymkode: 38ae9...778

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette med lav profil 

• Liker 4
Skrevet
Maskinfører skrev (5 timer siden):

Samme gjorde jeg i min eks-svigermors begravelse.

Min eks-svigerinne takket meg for at jeg kom.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt riktig !   Har du et snev av respekt og empati, så legger du følelser til side den ca timen en begravelse varer ....  ærlig talt.

Anonymkode: 549be...10f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått men satt meg langt bak. Det er nokså vanlig der jeg kommer fra. 

Hvis du ikke kan gå hadde jeg sendt kondolansebukett eller sendt penger hvis de ønsker penger til en sak. Pårørende får liste med hvem som har sendt penger og beløp. Noen sender 200 kr andre mer. 

Anonymkode: 3e31d...006

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har hatt et nært forhold i 8 år så er det kanskje naturlig å ringe til ekssvigermor og kondolere? Kommer an på hvor lenge det er siden bruddet selvsagt. Men da kan du lodde stemninga litt.

Folk er forskjellige, men ganske mange synes det er viktig at andre anerkjenner tapet. Og hvis den luringen av en eks du har har spunnet en historie om at dere brøt opp sivilisert og er gode venner, så vil hun muligens reagere på at du ikke kommer hvis dere hadde et nært forhold.

Det er ikke noe opplagt svar her, jeg synes du skal fokusere på ekssvigermor.

Anonymkode: 5cdab...f36

• Nyttig 1
Skrevet

Du var kanskje veldig nær denne eks svigerfaren? Hvordan ville du følt det i ettertid om du ikke var der. Ville det føltes kjipt og ville du sittet igjen med et snev av anger, så bør du dra. 

Hvis du tror det går greit og at du ikke vil føle noe spesielt, så kan du nok vurdere å ikke dra. 🙂

BTW, eksen din er en taper. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener bestemt du skal gå. Begravelser er en såpass spesiell avslutning på relasjonen at det må bare ny dame finne seg i. Det er veldig vanlig at gamle exer dukker opp. Begravelse er en personlig ting mellom deg og avdøde føler jeg. Såpass raus må man faktisk være. Da synes jeg det er mye rarere med alle de ordningene med å feire jul, 17 mai osv sammen med exer.

Anonymkode: 09637...8db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er en selvfølge at du stiller 

Anonymkode: 7a243...185

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, veldig upassende at en eks dukker opp i begravelsen.

Anonymkode: 2ebe5...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...