AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg har stusset over dette i lang tid.. men hvorfor velger man i all seriøsitet å poste en selfie som det klart er filter på? Man ser jo ikke ut som seg selv? Merker jeg får en blanding av vondt inni meg, og blir litt småflau. Hvis du gjør dette, hvorfor velger du å poste det på Instagram for eksempel? Er opprinnelig nysgjerrig. Anonymkode: 66250...7e0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 5. mars 2023 #2 Del Skrevet 5. mars 2023 Vel, du vet når du endelig får til den perfekte sminken og håret sitter som en drøm, så vil man jo bare vise seg frem! Og hvis et filter kan gjøre det enda bedre, hvorfor ikke? Det er jo ikke som om vi alle ser ut som en Instagram-modell hele tiden uansett. Og hvis vi kan få noen ekstra likes på bildene våre, så hvorfor ikke bruke et filter og få litt ekstra glød? Men jeg skjønner hva du mener, det kan føles litt juks når man egentlig ikke ser ut som det på bildet. Men hei, noen ganger trenger vi litt juks for å føle oss bedre! 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Del Skrevet 5. mars 2023 Pga skjønnhetspresset og normaliseringen av filterbruk. Så mange bruker det rundt oss så når man ser seg selv uten filter føler man seg som et trikk, og man tenker at nei jeg ser jo ikke ut som et troll, så prøver man filter og blir mer fornøyd der og ønsketenker at det ligner på seg og oppriktig tror at man ser nesten sånn ut istedet for det trollet man føler seg som uten filter. Anonymkode: dfcd4...a9d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Del Skrevet 6. mars 2023 Rebecca30 skrev (56 minutter siden): Vel, du vet når du endelig får til den perfekte sminken og håret sitter som en drøm, så vil man jo bare vise seg frem! Og hvis et filter kan gjøre det enda bedre, hvorfor ikke? Det er jo ikke som om vi alle ser ut som en Instagram-modell hele tiden uansett. Og hvis vi kan få noen ekstra likes på bildene våre, så hvorfor ikke bruke et filter og få litt ekstra glød? Men jeg skjønner hva du mener, det kan føles litt juks når man egentlig ikke ser ut som det på bildet. Men hei, noen ganger trenger vi litt juks for å føle oss bedre! 🤪 Blir trist og flau av slik tankegang da. Gå ned på så lavmål pga likes. Filter er dritharry, heldigvis bruker ikke de fleste av mine nære venner det. Hadde isåfall fått en morsom kommentar av vennegjengen. Jeg forbinder filter med harrytasser som CBE og influensere generelt.Vitner også om dårlig selvtillit, så får vondt av folk som driver på slikt. Anonymkode: 901ee...92b 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Del Skrevet 6. mars 2023 Enig! Har venninner i 30-årene som bruker filter på profilbilder og insta, jeg skjønner det bare ikke. De morsomme filtrene er jo greie, men de andre? Fremstår så utrolig tåpelig, tror de ikke at folk ser det? Anonymkode: 48c57...164 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Del Skrevet 6. mars 2023 De vil vel se hvordan de ser ut når de har beauty filter på da.. hvordan de kunne sett ut som perfekt utgave av seg selv utseende messig. Eneste jeg bruker filter til er rar snåle filter som jeg sender til random friends på lista mi..og så får jeg noen morsomme tilbake.. så får vi oss begge en god latter...mission complete. kvinne. Anonymkode: 4fca1...471 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 6. mars 2023 #7 Del Skrevet 6. mars 2023 Ser ikke helt forskjellen fra vanlig til digital-sminke. Begge deler er en kunstig forandring av "virkeligheten". Det ser selvsagt helt grusomt ut mange ganger, men det gjør virkelig sminke ofte også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 6. mars 2023 #8 Del Skrevet 6. mars 2023 (endret) Overdreven sminke og filterbruk er noe som hører til de yngste. Når voksne legger ut selfier med filter er det bare patetisk. Endret 7. mars 2023 av Pust 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå