AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Hun har aldri gjort dette da hun var valp. Mistenker at hun har kommet i puberteten, for hun har plutselig begynt å jukke (?!) veldig mye på oss og har veeeldig mye energi. Så at hun hadde bitt av ledningen på en lysslynge, så har jeg tatt henne i å bite på alle mulige forskjellige ledninger og ladere vi har i huset. Kjefter på henne om jeg tar henne i øyeblikket. Men det uroer meg om hun skulle få støt. Kan vi smøre noe som smaker ekkelt på ledningene? Har noen andre tips? hvorfor skjer dette nå når hun egentlig er over valpeperioden? har ikke råd heller å kjøpe nye ladere og kabler hele tiden. Hun er en bischon havanais på 1,5 år, vi prøver å aktivere henne både fysisk og psykisk. Anonymkode: c1058...ed3
Troyamin Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 I slike tilfeller redder du livet dens ved å fysisk korrigere den. Alternativet er at den biter over en ledning og dør. Du kan avlede og gjemme bort ting, men det er bare å unngå problemet. Her bør du få inn noen som kan veilede deg videre.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Uff. Det kan være skikkelig skummelt. Hunden min tygde over en ledning når hun var valp. Fikk skikkelig støt, tennene låste seg fast rundt ledningen, og hun klarte ikke slippe før jeg dro kontakten ut. Gikk heldigvis bra, og sjeleglad jeg var i samme rom, vis ikke hadde hun ikke overlevd 😢 jeg ville fortsatt å korrigere, og fjernet alle strømførende ledninger når hun er alene. Anonymkode: fc1aa...da0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uff. Det kan være skikkelig skummelt. Hunden min tygde over en ledning når hun var valp. Fikk skikkelig støt, tennene låste seg fast rundt ledningen, og hun klarte ikke slippe før jeg dro kontakten ut. Gikk heldigvis bra, og sjeleglad jeg var i samme rom, vis ikke hadde hun ikke overlevd 😢 jeg ville fortsatt å korrigere, og fjernet alle strømførende ledninger når hun er alene. Anonymkode: fc1aa...da0 Og i tillegg bør hun aktiviseres mer gjennom ulik trening, og dessuten være så lite aleine som mulig. Anonymkode: 9f9fc...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 Smør eddik eller Tabasco på ledningene Anonymkode: 7f28f...e4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå