AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Er det noen av dere som har hund som pleier å støvsuge hunden etter turer ute? Det gjør naboene mine vegg i vegg, utenfor inngangsdøren, rett ved mitt soveromsvindu😒 Jeg våkner av dette hver bidige morgen, og klarer ikke sovne igjen. Jeg sliter med å få sove på natten, så har et stort behov for å få sove noen timer når jeg først sovner, men nå har dette blitt et stort problem. Klokken har gjerne passert sju, så det er jo forsåvidt «lov», men like full veldig slitsomt og frustrerende.. er dette en vanlig greie blant hunde-eiere..? Anonymkode: 279d7...5c8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noen av dere som har hund som pleier å støvsuge hunden etter turer ute? Det gjør naboene mine vegg i vegg, utenfor inngangsdøren, rett ved mitt soveromsvindu😒 Jeg våkner av dette hver bidige morgen, og klarer ikke sovne igjen. Jeg sliter med å få sove på natten, så har et stort behov for å få sove noen timer når jeg først sovner, men nå har dette blitt et stort problem. Klokken har gjerne passert sju, så det er jo forsåvidt «lov», men like full veldig slitsomt og frustrerende.. er dette en vanlig greie blant hunde-eiere..? Anonymkode: 279d7...5c8 Bruker ikke støvsuge bikkja etter hver tur nei.. Det høres merkelig ut, hender vi dusjer bikkja etter tur om han er møkkete men ikke noe støvsuging nei. Men som du nevner da, de har lov til å gjøre det.. Har du prøvd å snakke med de? Kanskje de ikke vet at du hører det så godt Anonymkode: 3129d...03f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bruker ikke støvsuge bikkja etter hver tur nei.. Det høres merkelig ut, hender vi dusjer bikkja etter tur om han er møkkete men ikke noe støvsuging nei. Men som du nevner da, de har lov til å gjøre det.. Har du prøvd å snakke med de? Kanskje de ikke vet at du hører det så godt Anonymkode: 3129d...03f Dusjing av hunden iblant skjønner jeg jo må til, hadde bare ikke fått med meg at noen støvsuger hunden flere ganger daglig etter en tur utendørs. Nei, jeg ønsker ikke snakke med dem og risikere dårlig stemning, måtte bare få ut frustrasjon😕 Anonymkode: 279d7...5c8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Jeg støvsuger aldri mine hunder og dusj får de (tror ikke de ser på det som å få men mere som tvang) når de er veldig møkkete. Anonymkode: 633b2...577
LadyGrey Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Sikker på at det er en støvsuger som blir brukt? Vet flere med langhårete hunder som bruker en såkalt blåser for å få hunden tørr og ren etter tur. Lager ganske lik lyd som støvsuger. Jeg bruker ikke blåser, men spyler bikkja i dusjen etter tur om nødvendig. 6 2
NettoppJa Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Tipper det er hundeblåser og ikke støvsuger. Høres ganske likt ut, men blåseren bråker kanskje 10 ganger mer enn en normal støvsuger. Brukes for å fjerne bøss og fukt fra pelsen etter tur. Hadde sagt ifra, slik at de er klar over at du hører den godt. 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 Støvsuger bikkja faktisk, den var ny 😳 Vi støvsuger aldri hunden, men vi dusjer ved behov. Tørker av labber med håndkle eller spyler labber ved behov. Anonymkode: d3f61...5d7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 LadyGrey skrev (1 minutt siden): Sikker på at det er en støvsuger som blir brukt? Vet flere med langhårete hunder som bruker en såkalt blåser for å få hunden tørr og ren etter tur. Lager ganske lik lyd som støvsuger. Jeg bruker ikke blåser, men spyler bikkja i dusjen etter tur om nødvendig. Det kan godt hende det er en sånn blåser, jeg ante ikke at noe sånt fantes. Det høres ut som en kraftig støvsuger, så hvis det høres likt ut, så kan det godt hende det er en blåser. Uansett en kjip måte å våkne på hver morgen, på et tidspunkt jeg sårt trenger søvn😔 Syns det er merkelig å stå ute og gjøre sånt kl sju på morgenen, og også etter kl 23 på kvelden (etter dagens siste tur). Anonymkode: 279d7...5c8 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 NettoppJa skrev (2 minutter siden): Tipper det er hundeblåser og ikke støvsuger. Høres ganske likt ut, men blåseren bråker kanskje 10 ganger mer enn en normal støvsuger. Brukes for å fjerne bøss og fukt fra pelsen etter tur. Hadde sagt ifra, slik at de er klar over at du hører den godt. Ja da er det nok en sånn blåser. Kraftige saker ja😆 Jeg får se om jeg tør å si fra. Merkelig å ikke tenke tanken selv, når vi bor så tett. De har flere naboer tett på som ikke skal tidlig opp på jobb, så de burde jo tenke litt selv.. Anonymkode: 279d7...5c8 2
skreppamedleppa Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 Damned if you do damned if you don't, men denne var ny 😅 Sier det bare fordi det har florert av tråder der andre mener at hundeeiere er noen griser viss de ikke bader hunden hver dag.. Helst både før og etter tur, det skal helst ikke være spor etter hund i hjemmet i det hele tatt. Nei vi har ikke til vane for å verken støvsuge hunden på noe måte eller være helt opphengt i å støvsuge etter hunden over alt den går uavhengig av klokkeslett. Dette høres litt spesielt ut for å si det slik. Du sier du ikke ønsker å bidra til dårlig stemning, jeg kan forsåvidt forstå den vi er en konfliktsky folkeslag stortsett og kan kjenne meg igjen i det. Men jeg hadde ikke laget noe dårlig stemning om det var jeg som kanskje fikk et hint om noe slikt. Tror ikke du hadde blitt sur og skapt dårlig stemning selv heller så hvorfor skulle naboene fine det? Det har mye med hvordan det sies og formidles også😊 Og dette høres ut som et irritasjonsmoment som du dessverre blir nødt å leve med viss de ikke får beskjed. Tror ikke de gjør det for å være ond mot deg, men det er lett gjort at en ikke tenker over slikt selv. Og kl 07 er det jo lov som du sier.... Så det beste du kan gjøre er å si i fra på en høffelig og grei måte før det topper seg for deg 3
NettoppJa Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 Ja, jeg tenker at det er ok å si ifra. Jeg ser problemet fra begges sider, hundeblåser er et helt magisk verktøy når du har langhåret hund. Men å stille seg opp rett utenfor soveromsvinduet til andre og blåse bikkja tørr... ja det er kanskje ikke helt greit. Kan du spørre om det er et annet sted de kan bruke blåseren? Jeg er selv innehaver av en slik blåser, samt tilhørende hund. Men bruker den absolutt ikke etter alle turer, det høres egentlig litt manisk ut... 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #12 Skrevet 5. mars 2023 Bruk ørepropper.. Anonymkode: d6718...2a1 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det noen av dere som har hund som pleier å støvsuge hunden etter turer ute? Det gjør naboene mine vegg i vegg, utenfor inngangsdøren, rett ved mitt soveromsvindu😒 Jeg våkner av dette hver bidige morgen, og klarer ikke sovne igjen. Jeg sliter med å få sove på natten, så har et stort behov for å få sove noen timer når jeg først sovner, men nå har dette blitt et stort problem. Klokken har gjerne passert sju, så det er jo forsåvidt «lov», men like full veldig slitsomt og frustrerende.. er dette en vanlig greie blant hunde-eiere..? Anonymkode: 279d7...5c8 hvis hunden blir møkkete (for eksempel på grunn av gjørme) så kan det selvfølgelig være en god ide å vaske hunden litt på beina i alle fall. men at noen faktisk støvsuger hunden deres, den har jeg aldri hørt om før... Anonymkode: 214b6...7bc
PITTY Skrevet 7. mars 2023 #14 Skrevet 7. mars 2023 Jeg støvsuger hunden først og fremst for røyting. I tillegg liker hun å bli støvsugd. Men flere ganger om dagen? Drøyt..
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #15 Skrevet 7. mars 2023 NettoppJa skrev (På 6.3.2023 den 0.45): Ja, jeg tenker at det er ok å si ifra. Jeg ser problemet fra begges sider, hundeblåser er et helt magisk verktøy når du har langhåret hund. Men å stille seg opp rett utenfor soveromsvinduet til andre og blåse bikkja tørr... ja det er kanskje ikke helt greit. Kan du spørre om det er et annet sted de kan bruke blåseren? Jeg er selv innehaver av en slik blåser, samt tilhørende hund. Men bruker den absolutt ikke etter alle turer, det høres egentlig litt manisk ut... Vi bor i Bergen hvor det regner mye, så jeg kan forsåvidt skjønne at det ikke er så kjekt å ta inn en klissvåt hund etter morgenturen, men veldig kjipt for oss rundt som alltid våkner av dette, hver eneste dag. De kunne kanskje brukt blåserne på andre siden av boligen der de har en liten hageflekk, men da må hunden evt gjennom boligen først😆 Anonymkode: 279d7...5c8
Minime94 Skrevet 7. mars 2023 #16 Skrevet 7. mars 2023 Flere av blåserene kan man skru ned i styrke så de ikke bråker like mye. Kan eventuelt spørre om muligheten for dette om den må blåses etter tur 😊
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #17 Skrevet 7. mars 2023 Minime94 skrev (17 minutter siden): Flere av blåserene kan man skru ned i styrke så de ikke bråker like mye. Kan eventuelt spørre om muligheten for dette om den må blåses etter tur 😊 Ja kanskje det kan gå an, takk for tips😊 Anonymkode: 279d7...5c8
Visla Skrevet 7. mars 2023 #18 Skrevet 7. mars 2023 Jeg hadde satt pris på å få en headsup om noe jeg gjorde var til bry for naboene. Ikke alt man tenker over selv. naboen veggivegg spurte om jeg kunne lavære å vaske klær på kvelden fordi de ble plaget av sentrifugen da de hadde små barn. Jeg tenkte ikke på det selv, og ble ikke sur på dem. Satt pris på de sa ifra istedet for å gå å irritere seg. Så nå tar jeg hensyn når jeg har mulighet. Men da naboen forann sa ifra at teppet jeg hadde hengt ut til tørk plaget dem når de kikket ut vinduet på morgenen. Den lot jeg bare passere😅 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #19 Skrevet 8. mars 2023 Jeg våkner til barn som løper rundt på eiendommen vår hver dag kl 8. De venter på skolebussen. Jeg synes det er helt greit. De løper og leker utenfor mitt soveromsvindu i stedet for å løpe på veien, der det er litt dårlig sikt rundt svingen. De er der i 5 minutter hver morgen. Anonymkode: a094f...8d0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #20 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg våkner til barn som løper rundt på eiendommen vår hver dag kl 8. De venter på skolebussen. Jeg synes det er helt greit. De løper og leker utenfor mitt soveromsvindu i stedet for å løpe på veien, der det er litt dårlig sikt rundt svingen. De er der i 5 minutter hver morgen. Anonymkode: a094f...8d0 Så fint at du syns det ikke gjør noe, da🙂 Anonymkode: 279d7...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå