Gå til innhold

Hvorfor ble gulvet flekkete etter å ha moppet?🥱

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vaskedama har ikke vært her på 5-6 uker så tenkte å moppe gulvene selv i dag. Jeg brukte sånn spraymopp. Fylte den kun med kaldt vann og begynte å moppe. Etter at jeg ble ferdig og det ble helt tørt på gulvet så kunne jeg se flekker på gulvet. Altså det var renere før. Jeg gjorde gulvet så flekkete etter å ha moppet. Lurer på hvilken feil jeg gjorde her??

Etterpå tok jif spray til glass og vindu, moppet på et lite område på gulvet og tørket med tørkepapir. Det ble helt rent. Uten noen merker. Slik vil jeg ha det 

Anonymkode: d2fe7...b95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hva en spraymopp er? 
Men kan det være at du brukte for mye vann? Det kan bli skjoldete ved for mye vann.

Jeg bruker et mildt, varmt såpevann (allrent) og vrir moppen svært godt opp. Støvsuger eller tørrmopper først.

Anonymkode: 6a82f...1cb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt usikker på hva en spraymopp er? 
Men kan det være at du brukte for mye vann? Det kan bli skjoldete ved for mye vann.

Jeg bruker et mildt, varmt såpevann (allrent) og vrir moppen svært godt opp. Støvsuger eller tørrmopper først.

Anonymkode: 6a82f...1cb

Jeg støvsuget også først. Og brukte veldig lite vann🤥

Skrevet

Du kan ha brukt for mye såpe. Det lager skjolder og ser fett ut. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, KatteLatte said:

Dette

Anonymkode: 4fbf7...6f5

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man bruker mikrofibermopp så skal man faktisk ikke bruke såpe, men bare vann. Med såpe ødelegger man hensikten med mikrofiber, som har en million små "knivblader" i moppen/kluten som skal skjære seg gjennom fettsyrene og dermed fjernen skitt. Hvis man bruker vaskemiddel så får ikke microkluten/moppen gjort jobben sin, men heller legger en hinne av såpe på toppen uten å fjerne skitten under. 

Derfor er det også viktig å ikke bruke skyllemiddel når man vasker mikrofiber. For da mister man også den effekten det er tiltenkt. 

Anonymkode: 0e4aa...935

• Liker 1
Skrevet
KatteLatte skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette

Anonymkode: 4fbf7...6f5

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis man bruker mikrofibermopp så skal man faktisk ikke bruke såpe, men bare vann. Med såpe ødelegger man hensikten med mikrofiber, som har en million små "knivblader" i moppen/kluten som skal skjære seg gjennom fettsyrene og dermed fjernen skitt. Hvis man bruker vaskemiddel så får ikke microkluten/moppen gjort jobben sin, men heller legger en hinne av såpe på toppen uten å fjerne skitten under. 

Derfor er det også viktig å ikke bruke skyllemiddel når man vasker mikrofiber. For da mister man også den effekten det er tiltenkt. 

Anonymkode: 0e4aa...935

Nå skrev TS har hun bare brukte vann da, så jeg forstår ikke helt hvorfor dere drar inn såpe i dette?

AnonymBruker
Skrevet

Brukte kun kaldt vann

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...