Anonym-bruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Har vært sammen med kjæresten min i 4 år. Han er en fantastisk mann, omtenksom, snill, hjelpsom. Får meg til å le. Sier målet hans hver dag er at jeg skal smile/ være glad. Han har orden på økonomien, praktisk anlagt. Egentlig ingen ting å klage på. Borsett på sex livet. Det er omtrent ikke eksisterende. Føler det ofte er jeg som tar initiativet. Og sexen er vel helt ok. Det er litt vanskelig å få han med til familien min. Så ofte reiser jeg alene. Føler han ofte prioriterer huset og fikse ting der, enn å være med på det jeg har lyst til. Savner nyforelskelsen, det å ligge på sofaen sammen og småkose, litt mer lidenskap liksom.. Dere andre som er i langvarige forhold, hvordan er det hos dere? Tenker det er jo ikke sikkert det vil være med med noen andre.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Hvis sexen er dårlig hadde jeg ikke giddet. Fins mange bra partnere der ute! Anonymkode: c4a89...9cf 5
Anonym-bruker Skrevet 5. mars 2023 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis sexen er dårlig hadde jeg ikke giddet. Fins mange bra partnere der ute! Anonymkode: c4a89...9cf Det er sant. Men så har han så mange andre gode sider. Hverdagen er jo veldig fin med han. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Jeg vil bare si at det finnes ingen som er perfekte. Ikke let etter det. Dyrk det du har. Kommuniser, hva må til for å piffe opp litt? I langvarige forhold er det nok vanlig at sexen dabber av.. Anonymkode: 30507...4b6 3 4
Anonym-bruker Skrevet 5. mars 2023 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil bare si at det finnes ingen som er perfekte. Ikke let etter det. Dyrk det du har. Kommuniser, hva må til for å piffe opp litt? I langvarige forhold er det nok vanlig at sexen dabber av.. Anonymkode: 30507...4b6 Ja det er nok det. Man finner vel aldri noen hvor alt er perfekt.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Gresset er IKKE grønnere på andre siden av gjerdet! Ville jobbet med det forholdet du har. Anonymkode: 0dc93...a56 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 Alle forhold er ulike, både fordi annen partner er akkurat det, og fordi dynamikken mellom deg og en annen vil være annerledes på mange måter. Ingen forhold er perfekte, men det er ulik grad av hvor vanskelig ulike ting er. Vi har et godt sexliv, og gjør det meste sammen, også familiebesøk. Vi har også noen ting som er krevende, men ikke de tingene du nevner. Hos oss er en utfordring at han samler på for mye, en annen at jeg trenger mer alenetid enn ham. Han ville nok på sin side nevnt at jeg er dårlig på å passe tiden, og bruker for mye tid på mobilen. Anonymkode: 3cc8c...f9a 1
Anonym-bruker Skrevet 5. mars 2023 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alle forhold er ulike, både fordi annen partner er akkurat det, og fordi dynamikken mellom deg og en annen vil være annerledes på mange måter. Ingen forhold er perfekte, men det er ulik grad av hvor vanskelig ulike ting er. Vi har et godt sexliv, og gjør det meste sammen, også familiebesøk. Vi har også noen ting som er krevende, men ikke de tingene du nevner. Hos oss er en utfordring at han samler på for mye, en annen at jeg trenger mer alenetid enn ham. Han ville nok på sin side nevnt at jeg er dårlig på å passe tiden, og bruker for mye tid på mobilen. Anonymkode: 3cc8c...f9a Det er helt sant. Alle har sine ting. Det å ha et godt sexliv er kanskje det jeg savner aller mest. Føle på den forelska følelsen. Føler det bare blir hverdag. Når vi er fra hverandre, hvis jeg f eks besøker familien min i en annen by, snakker vi bare om hverdags ting. Aldri at vi savner hverandre.. kun hverdags.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Nå har du skrevet om denne mannen i mangfoldige tråder i lang tid. Det blir ikke noe bedre. Hvis du savner det du ikke får av han, så er det gjerne greit å avslutte. Jeg har byttet partner i voksen alder, og problemene jeg hadde med forrige, fikk jeg ikke med han nye. Kanskje jeg og eksen ikke passet sammen! Regner med at dama han er med nå er en bedre match for han enn jeg var. Anonymkode: 87339...869 1 2
Anonym-bruker Skrevet 6. mars 2023 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nå har du skrevet om denne mannen i mangfoldige tråder i lang tid. Det blir ikke noe bedre. Hvis du savner det du ikke får av han, så er det gjerne greit å avslutte. Jeg har byttet partner i voksen alder, og problemene jeg hadde med forrige, fikk jeg ikke med han nye. Kanskje jeg og eksen ikke passet sammen! Regner med at dama han er med nå er en bedre match for han enn jeg var. Anonymkode: 87339...869 Men nå vil jeg jo egentlig ikke avslutte. Vanskelig å forklare, men jeg føler vi må være sammen. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 Anonym-bruker skrev (12 timer siden): Har vært sammen med kjæresten min i 4 år. Han er en fantastisk mann, omtenksom, snill, hjelpsom. Får meg til å le. Sier målet hans hver dag er at jeg skal smile/ være glad. Han har orden på økonomien, praktisk anlagt. Egentlig ingen ting å klage på. Borsett på sex livet. Det er omtrent ikke eksisterende. Føler det ofte er jeg som tar initiativet. Og sexen er vel helt ok. Det er litt vanskelig å få han med til familien min. Så ofte reiser jeg alene. Føler han ofte prioriterer huset og fikse ting der, enn å være med på det jeg har lyst til. Savner nyforelskelsen, det å ligge på sofaen sammen og småkose, litt mer lidenskap liksom.. Dere andre som er i langvarige forhold, hvordan er det hos dere? Tenker det er jo ikke sikkert det vil være med med noen andre. Er vel ganske normalt etter 4 år... Du må snakke med han om dette! Enkelt og greit. Fortell hva du savner, hør hva han tenker. Men ikke forvent at han gjør mer enn å følge det opp en gang eller to for å vise deg at han bryr seg. For man utvikler seg, det er er rare med forhold. Det forandrer seg ettersom tiden går, og om man fast skal henge igjen i å skulle ha det som det var før, da blir det neppe noe langvarig forhold. Fordi det skjer ikke. Man må vokse med forholdet og finne nye og andre måter å ha det godt på enn det man gjorde første året man datet liksom. Høres jo egentlig ut som en ganske bra fyr du har der. Er det viktig for deg får du ordne til at en kveld i uka er date-kveld da. Forklar at du trenger det. Han blir nok med. Drit i at det er du som må ordne med det, det er jo ditt behov som skal dekkes, ikke hans. Og da må man ta ansvar for å få det til å skje. Kan ikke sitte og vente på at det skal skje. Aksepter at det er sånn det er. Så blir alt mye greiere Men kan også høres ut som at dere kunne kommunisert bedre. Om du er lei deg for at han prioriterer hus foran deg, så må du si det til han. Ikke tro han skjønner det. Kanskje tenker han at du virker happy med en handy-man som holder ting i orden! Også må dere snakke sammen om hvordan ting kan bli bedre. Kan hende du håper han er tankeleser Det er han garantert ikke. Og han høres jo ut som en fyr som da gjerne setter av en time til noe dere kan gjøre sammen, om du får formidlet at det er det du trenger fra han. Ellers pusler han videre med det han trives med han vet du. Vi har vært sammen i 15 år og gift i 9 år, forholdet har forandret seg mange ganger underveis. Nytter ikke nå å sitte og ønske seg tilbake til sån vi hadde det på studenthybelen i Oslo, her vi sitter i enebolig med to barn, fulle jobber og et hektisk liv. Bare å glemme. Jeg tar det som gode minner, men synes det er helt riktig her vi er nå. Så nå har vi vært nødt til å finne andre måter å glede hverandre på, og tro meg, plutselig er det mer verdt at han har tatt støvsugingen og gulvvasken enn hvor hyppig sexen er. Og det er helt greit, så lenge vi har omsorg for hverandre, så går det meste bra. Og noen ganger er det heller at jeg tar en ekstra kveld med legging så han kan kose seg med en fotballkamp, enn at jeg ligger naken på senga. Fordi det vi trenger mest i denne livsfasen er litt space og tid til å gjøre ting vi liker, både hver for oss og sammen om mulig. Noe HELT annet enn behovene vi hadde i 20-årene kan man si Måtte gjort det slutt mange ganger om vi hele tiden skulle ønsket oss tilbake til slik det var. Vi må heller bygge nytt, under nye forutsetninger. Anonymkode: f718b...3ea 1 2
Anonym-bruker Skrevet 6. mars 2023 Forfatter #12 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er vel ganske normalt etter 4 år... Du må snakke med han om dette! Enkelt og greit. Fortell hva du savner, hør hva han tenker. Men ikke forvent at han gjør mer enn å følge det opp en gang eller to for å vise deg at han bryr seg. For man utvikler seg, det er er rare med forhold. Det forandrer seg ettersom tiden går, og om man fast skal henge igjen i å skulle ha det som det var før, da blir det neppe noe langvarig forhold. Fordi det skjer ikke. Man må vokse med forholdet og finne nye og andre måter å ha det godt på enn det man gjorde første året man datet liksom. Høres jo egentlig ut som en ganske bra fyr du har der. Er det viktig for deg får du ordne til at en kveld i uka er date-kveld da. Forklar at du trenger det. Han blir nok med. Drit i at det er du som må ordne med det, det er jo ditt behov som skal dekkes, ikke hans. Og da må man ta ansvar for å få det til å skje. Kan ikke sitte og vente på at det skal skje. Aksepter at det er sånn det er. Så blir alt mye greiere Men kan også høres ut som at dere kunne kommunisert bedre. Om du er lei deg for at han prioriterer hus foran deg, så må du si det til han. Ikke tro han skjønner det. Kanskje tenker han at du virker happy med en handy-man som holder ting i orden! Også må dere snakke sammen om hvordan ting kan bli bedre. Kan hende du håper han er tankeleser Det er han garantert ikke. Og han høres jo ut som en fyr som da gjerne setter av en time til noe dere kan gjøre sammen, om du får formidlet at det er det du trenger fra han. Ellers pusler han videre med det han trives med han vet du. Vi har vært sammen i 15 år og gift i 9 år, forholdet har forandret seg mange ganger underveis. Nytter ikke nå å sitte og ønske seg tilbake til sån vi hadde det på studenthybelen i Oslo, her vi sitter i enebolig med to barn, fulle jobber og et hektisk liv. Bare å glemme. Jeg tar det som gode minner, men synes det er helt riktig her vi er nå. Så nå har vi vært nødt til å finne andre måter å glede hverandre på, og tro meg, plutselig er det mer verdt at han har tatt støvsugingen og gulvvasken enn hvor hyppig sexen er. Og det er helt greit, så lenge vi har omsorg for hverandre, så går det meste bra. Og noen ganger er det heller at jeg tar en ekstra kveld med legging så han kan kose seg med en fotballkamp, enn at jeg ligger naken på senga. Fordi det vi trenger mest i denne livsfasen er litt space og tid til å gjøre ting vi liker, både hver for oss og sammen om mulig. Noe HELT annet enn behovene vi hadde i 20-årene kan man si Måtte gjort det slutt mange ganger om vi hele tiden skulle ønsket oss tilbake til slik det var. Vi må heller bygge nytt, under nye forutsetninger. Anonymkode: f718b...3ea Takk for et langt og fint svar 🙂 Det er helt sant det du skriver. Man kan ikke ønske seg tilbake til sånn det var. Men jeg føler på en måte at jeg ikke får dekt behovene mine.. vi har liksom ikke samme seksuelle kjemi lenger. Kan ligge i armkroken på sofaen, men det er ikke sånn at det ene fører til det andre. Det stopper alltid der. Jeg har sagt det så mange ganger at jevnlig sex er viktig for meg. Vi blir "enige" at det skal være oftere, men det skjer aldri noe. Jeg begynner å bli veldig lei. Og mindre interessert egentlig. Ønsker meg og veldig barn, er 35 så begynner å tenke mye på det. Føler han aldri prøver møte meg på halvveis. Og at alle andre har det mye bedre enn oss.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 Hvis han ikke vil ha familie, så ville jeg bare gått. Det er for stort til å ofre for en mann som ikke ligger med deg en gang. Anonymkode: a1443...8a7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 Anonym-bruker skrev (19 timer siden): Egentlig ingen ting å klage på. Borsett på sex livet. Det er omtrent ikke eksisterende. Føler det ofte er jeg som tar initiativet. Og sexen er vel helt ok. Dere andre som er i langvarige forhold, hvordan er det hos dere? Tja. Har vel ingen ting å klage på vi heller. Er ikke alltid jeg gidder å bli med når hun skal til sin familie og vica versa. Men det er ikke noe rart ved det når vi har bodd sammen i mange år, og foreldrene våre alle bor umiddelbar nærhet. Vi har sex veldig sjeldent sammenlignet med mange i forhold. Kanskje 1-2 ganger i året. Men når vi har sex, så er det veldig, veldig bra. Ville ikke forandret på noe ved sexen vi har. Første par årene vi var sammen, så hadde vi typ «daglig» sex. Så mange år med kanskje 1-2 ganger i uken. Så etterfulgt av ca 2 år uten sex, så 1-2 ganger i året siste par årene. Altså mange forskjellige «faser». Det eneste som har vært konstant ved sexlivet, er at sexen alltid har vært veldig bra. Vi har nå straks bodd sammen i 20 år, og jeg har aldri i løpet av straks 20 år ikke hatt minst 1 orgasme når vi har sex. Bare som et lite eksempel. Vi har heller ikke i løpet av 20 år avvist hver andre en, eneste gang. Anonymkode: cd249...c5e
Anonym-bruker Skrevet 6. mars 2023 Forfatter #15 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tja. Har vel ingen ting å klage på vi heller. Er ikke alltid jeg gidder å bli med når hun skal til sin familie og vica versa. Men det er ikke noe rart ved det når vi har bodd sammen i mange år, og foreldrene våre alle bor umiddelbar nærhet. Vi har sex veldig sjeldent sammenlignet med mange i forhold. Kanskje 1-2 ganger i året. Men når vi har sex, så er det veldig, veldig bra. Ville ikke forandret på noe ved sexen vi har. Første par årene vi var sammen, så hadde vi typ «daglig» sex. Så mange år med kanskje 1-2 ganger i uken. Så etterfulgt av ca 2 år uten sex, så 1-2 ganger i året siste par årene. Altså mange forskjellige «faser». Det eneste som har vært konstant ved sexlivet, er at sexen alltid har vært veldig bra. Vi har nå straks bodd sammen i 20 år, og jeg har aldri i løpet av straks 20 år ikke hatt minst 1 orgasme når vi har sex. Bare som et lite eksempel. Vi har heller ikke i løpet av 20 år avvist hver andre en, eneste gang. Anonymkode: cd249...c5e Høres ut som dere er fornøyd med sånn det er. Jeg har opplevd å bli avvist, han et for sliten.. det er for varmt ute. For kaldt.. og vil si sexen var bedre i starten. Nå er det ikke så mye å skryte av vil jeg si.. hadde sexen vært fantastisk hadde der vært lettere å svelge det ikke er så ofte.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #16 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Gresset er IKKE grønnere på andre siden av gjerdet! Ville jobbet med det forholdet du har. Anonymkode: 0dc93...a56 JODA, gresset KAN GODT være myyyye grønnere!! Kan folk slutte å komme med sånne avleggs 50- talls kommentarer?? Anonymkode: 46943...f34 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #17 Skrevet 6. mars 2023 Du kan få en som er bedre på alle punkter. Eller en som er verre. Du kan få en som er mye bedre på sex og vil besøke familien din, og gjør absolutt alt han kan for å unngå husarbeid. Men hvor ofte er du med han på de tingene han vil? Anonymkode: 7fc9c...80a 1
Anonym-bruker Skrevet 6. mars 2023 Forfatter #18 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kan få en som er bedre på alle punkter. Eller en som er verre. Du kan få en som er mye bedre på sex og vil besøke familien din, og gjør absolutt alt han kan for å unngå husarbeid. Men hvor ofte er du med han på de tingene han vil? Anonymkode: 7fc9c...80a Det er sant. Han jeg bor med er flink på husarbeid faktisk, lager middag til oss hver dag. Ikke så ofte. Det er desverre blitt sånn at jeg ikke orker være med på hans ting for jeg føler han aldri vil være med meg. Kan hende det hadde hjulpet om jeg ble med han mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå