AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Hei! Bare lurer på hvor mye folk rengjør i hjemmet sitt hver uke? Før jeg fikk barn (har nå én på 2 og 4 år) kunne jeg ofte støvsuge sofa, støvsuge alle flater (også støvtørking), vaske gulv og rengjøre badet ukentlig. Nå ryddes de jo hver dag og jeg setter i gang robottstøvsuger 2 ganger i uken, samt vasker bad og gang. Støvtørking og vasking av gulv ellers skjer ikke ofte, kanskje en gang annen hver måneden🙈 Vi rydder ellers alt inn i oppvaskmaskinen eller vasker opp noe for hånd, og tørker over kjøkken og bord hver dag. Vasker også klær jevnlig. Er det bra nok? Føler jeg ikke har ork til noe mer slik det er nå.. Anonymkode: 4dd55...61e 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Selvfølgelig er det bra nok❤️ Anonymkode: e4328...b80 2 2
snillochsøt Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Samme opplegg her,det er bedre å senke skuldrene litt i småbarnstia enn å gjøre seg selv gal. Jeg tenker at jeg bor i et slags hobbithus, litt ting her og der, ikke helt strøkent men hvertfall aldri ekkelt. 1
Irja Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Støvsuger huset en gang i uka. I tillegg til det går robotstøvsugeren et par ganger i uka i gangen, stua og kjøkkenet nede. Tørker over spisebordet og kjøkkenbenken daglig. Rydde gjør vi hver dag. Vasker badene en gang i uka. Støvtørker kanskje et par ganger i måneden. Gulvene blir nok ikke vasket mer enn hver tredje måned.
minister-mio Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Jeg kjører robotstøbsuger under bord etter hvert måltid. Hva tenker du at én betyr? 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Det høres normalt ut. Anonymkode: 8476c...ad3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Hos oss blir det rotete og jeg skjønner ikke hvor alt støvet og rusket kommer fra? Støvsuger hver dag! Noen ganger støvsuger vi 2 ganger, særlig yttergangen. Vasker opp og setter i oppvaskmaskinen hver dag! Vasker klær når det er fullt. Rydder litt hver dag. Vasker gulvene i hele huset hver 14.dag ( vi tar hver vår etasje). Jeg tørker nok av vasken og speilet på badet 2-3 ganger per uke. Vasker gulvet på badet hver uke. Vi har ikke så stort hus, så sparer mye tid her. Jeg synes likevel det alltid er rotete her😅😅 Anonymkode: 473a0...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Selvfølgelig er det bra nok. Slapp av, du ser selv om det blir skittent og du trenger å vaske oftere. Og nei, litt støv i hjørnene før man vasker er ikke farlig. Anonymkode: 998ac...98e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 Etter at jeg fikk mann og barn, så har jeg måttet senke kravene til rent og ryddig hus betraktelig. Hvis jeg vil holde huset slik jeg pleide, så må familien min flytte ut 😅 Anonymkode: 8476c...ad3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Hos oss er det mye punktvasking av gulv etter behov 😅 kjøkkengulvet blir vaska ganske hyppig, samme med gangen(nå om vinteren) fordi det blir synlig skittent, badegulv tas selvfølgelig med resten av badet, resten blir heller sjeldent. Støvtørking blir når en av oss plutselig ser det tykke støvlaget og innser at det er fryktelig lenge siden sist. Robotstøvsuger er redningen i hverdagen Anonymkode: 2260c...f27
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 Lenge lå lista her på hygienisk rent så ingen ble syke. Har også akkurat 2 år mellom barna, så de første årene der da de var små begge to så lå lista svært lavt ja. Og vi overlevde så fint alle sammen og angrer absolutt ikke på at jeg ikke brydde meg mer om den delen. Har helt ærlig ikke giddet enda å gå tilbake til nivået før barn/med ett barn heller, det var overdrevent strøkent. Viktigere å ha litt tid for meg selv og å gjøre ting jeg liker også. Holder det passe rent. Godt nok er et viktig begrep, og å tenke over prioriteringer når døgnet bare har 24 timer tross alt. Anonymkode: 16eaa...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Etter at jeg fikk mann og barn, så har jeg måttet senke kravene til rent og ryddig hus betraktelig. Hvis jeg vil holde huset slik jeg pleide, så må familien min flytte ut 😅 Anonymkode: 8476c...ad3 Samme her! Anonymkode: 04762...9f4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 Jeg hadde mer energi da jeg hadde småbarn oog mer rutine på ting enn nå da jeg er middelaldrende og bor alene. Skal mye til at det blir helsefarlig så jeg tar det ikke veldig seriøst. Mye skippertak. Anonymkode: 039f4...464
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 Ingen fast vaskedag her, blir ved behov og når det er tid. Husker tilbake til tiden før barn, da ble det jo aldri særlig skittent og det holdt med en vask i uka. Med to kids og en hund må vi ta gulv minst en gang om dagen, og resten blir vasket en eller annen gang ila uka. Anonymkode: 85241...ade
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 Hvordan føler du huset ditt er da? Trives du hjemme, og synes selv det ser greit ut? Greier du å senke skuldrene og ikke tenke på hva andre måtte mene om hvordan du har det? Det høres jo ut som du har et helt normalt ryddig og rent hus! 😊 Jeg har også små barn, og holder det rent, men overhodet ikke ryddig til enhver tid. Det ligger småtteri her og der, gulvet vaskes sjeldent, mer punktvis ved søl. Men jeg støvsuger og holder det på et ok nivå. Anonymkode: 98ea0...1a0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #16 Skrevet 6. mars 2023 Her er det et rotehus uten like, jeg har en enormt kreativ fire åring og en to åring som vil gjøre alt storebror gjør.. rydder hver dag, men i hovedsak er det kjøkkenet som blir ryddet og vasket hver dag, samt klær blir vasket hver dag. Leker og slikt blir ryddet litt hver dag, men det blir tatt skikkelig en gang i uka hvor jeg også vasker gulvet. Det er helt nødvendig 😅 bad blir også vasket ca en gang i uka, toalett og sånt blir tatt når det trengs, noen ganger oftere ( bor med tre gutter tross alt) Anonymkode: 1f0a4...d61
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #17 Skrevet 7. mars 2023 Takk for tilbakemeldinger❤️ Ble lettet nå av å lese svar. Jeg kan vel alltids irritere meg over alt som ikke er gjort, men leverer for det meste godt med forholdene.🙂 Hilsen TS Anonymkode: 4dd55...61e 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #18 Skrevet 7. mars 2023 Jeg støvsuger hele leiligheten hver dag. Jeg vasker også på kjøkkenet og baderommene hver dag. Rydder også daglig. Vasker klær oftest daglif. Men det er fordi et ryddig og rent hjem er veldig viktig for meg, og jeg orker ikke å ha det møkkete og orker ikke ting overalt. Det du gjør er nok hvis det er nok for dere. Ikke spør andre. Hvis dere har det fint hjemme slik som det er nå så er det nok. Anonymkode: 73d58...7ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå