Gå til innhold

Utendørs bryllupsfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

:D Vi ønsker oss veldig en utendørs bryllupsfest.vi tenkte da partytelt av hensyn til været. Er det noen som har erfaringer å dele med oss? Og hva har dere betalt? :D Er også veldig takknemlig for andre tips til utendørs fest i august :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

var i brullup i partytelt...

det høljregnet! men det gikk greitt likevel.. tørt og varmt inni teltet...

litt trangt siden de hadde beregnet at folk kunne gå ut av teltet og oppholde seg på plenen..

men nå stod plenen nesten under vann.. ;)

så partytelt er bra! tett og med gulv.. og oppvarming!!!!

Skrevet

Henger meg på her jeg, dette lurer jeg på også. Vi ønsker utendørsbryllup med mulighet for å trekke innendørs, enten i telt eller et hus/hytte. Godt å vite at telt holder tett... Noen som vet pris på leie?

Skrevet

Vi hade nästan ett utomhusbröllop.

Vår tanke var att vi skulle sitta ute och äta, men av praktiska skäl satt vi inne. Ordentliga bord, fina glas och fin servis, ingen blåst mm.

Vi var dock ute och drack champagne och åt jordgubbar och minglade i nästan 1½ timme innan maten. Vi hade endast ett litet partytält från Norsk Sängetöy (tror jag det var) som inte tål mycket regn, men solen sken massor så det var skönt med lite skugga.

Mellan förrätt och varmrätt var vi ute och tog mera foton, efter kaffet satt vi allesammans ute i det sköna, varma augustivädret. Det blev som ett utomhusbröllop även om vi var inne och åt.

Som sagt var, tänk på att skaffa ett tält som tål regn, ett bra golv och tänk på att det kan blåsa. Jag vet tyvärr inte vad ett tåligt partytält kostar att hyra, men tänk på vad det ska klara av.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror det koster mellom 12000- 20000 hvis man skal ha partytelt ferdig oppsatt med gulv, bord, stoler etc. Ganske dyrt... så derfor leide vi lokale istedet for.

Skrevet

Hei !

Vi hadde utdørsbryllup i august i fjor. Jeg syns dette var helt perfekt. Vi var så heldige å hadde fint vær på dagen, august er en fin mnd. å ha utendørsbryllup i. Mye mer stabilt vær enn i f.eks. juni.

Vel, vi leide et sikkelig selskapstelt for 5000,- da satt de det opp for oss og tok det ned.

Stoler og bord lånte vi på jobben til mannen min og svigermor.

Teltet plasserte vi i hagen vår, så kokkene kunne lage mye av maten på vårt kjøkken.

Maten vi hadde var all slags grillmat, salater og div. så kokkene sto i et lite telt ute å grillet. Og til dessert ble det satt ut et dessert bord der gjestene forsynte seg selv. Så det ble på en måte et slags koldtbord der alle forsynte seg selv.

Jeg syns dette var en perfekt måte å feire dagen, men du må huske på at det er mye mer jobb, du må jo ha tak i; glass, bestikk, duker, ol.

Vi hadde også fått tak i en bar som hadde tappekran for øl som vi hadde også plassert ute. Og hadde et lite telt over den. Vi brukte pc til musikk og denne sto også under her. Danset gjorde vi i teltet. Vi la gulv i teltet men dette er nok ikke et "must" å gjøre.

Siden vi hadde teltet i hagen hadde vi toalett og gavebord og div. inne hos oss.

Bare spør hvis det er mer du lurer på!

Skrevet

Vi hadde også bryllupsfesten ute, slik som prinsessa.

I tillegg hadde vielsen ute også.

Prisen vi betalte for teltet var 2500,- og de satte det opp på en torsdag, og tok det ned igjen på mandag. Deilig og slippe dette selv...

Min svigerfar la gulvet selv i teltet, og dette synes jeg faktisk var et must!

Siden det kan trekke godt i fra bakken, hvis det har vært regn osv. I tillegg er det mye lettere å dekke langbord om underlaget er jevnt.

Vi hadde som sagt vielsen ute ( på gården til mine svigerforeldre), og deretter ble det servert jordbær og champagne.

Vi hadde dekket på til middag i teltet ( hestesko), men siden det var så fint vær tok vi kaffe og cognac ute rundt småbord.

Kakene hadde vi seinere på kvelden, også ute i friluft ( de som ville satt inne i teltet), men kakebordet var et langbord ute i det fri.

Til middag hadde vi forresten spekemat + vi hadde en kokk som grillet grillspyd og div. Pluss masse salater, potetsalat osv.

Maten og desserten ble som et slags koldtbord, vi hadde kun servitører til å sjenke drikke.

Seinere på kvelden ble bordene i teltet ryddet til småbord, så hadde vi dansen der.

På gården hvor bryllupet var, finnes en gammel stue. Den hadde vi laget om til bar.

På utsiden av stua (utenfor vinduet), hang vi et barkart , og der kunne man bestille drikke . Og for de som var kaldere av seg kunne man gå inn,og i tillegg sitte. :lol:

Ja det var en toppers dag, og jeg kan anbefale det på det sterkeste!!

Kanskje litt rotete fortalt det her, men bare spør om det er noe du/dere lurer på!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Fant denne jeg:

http://www.festus.no

Søk på partytelt på gule sider så dukker det opp en del. Mange har priser på nettsiden. Ser ut til at leie for telt ligger på ca 5000 ktoner, og så kommer gulv, evt varme og sånt i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...