Gå til innhold

Har du noen gang reddet livet til et annet menneske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg svømte og noen fikk et slags anfall som viste seg å være lett epilepsi, vedkommende sank i vannet foran meg og jeg fikk dratt de opp og slet oss mot land,  flere så oss og hoppet uti for å hjelpe. Tror jeg reddet noen fra å drukne da

Anonymkode: 8dc51...9b8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En barn satt på nabobordet satt noe i halsen på cafe. Foreldrene stivnet og jeg gikk bort og dro ungen opp av stolen og dunket ut biten. Så ga barnet tilbake til mor. De gråt alle tre av redsel og takknemlighet.

Anonymkode: 6121d...546

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reddet en unge som var falt i et basseng. Hoppet uti og fikk henne opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere ganger i jobben min ( pasienter har satt noe i halsen (ufrie luftveier), pasient i status epilepticus og én gang hjemme da barnet mitt fikk en alvorlig allergisk reaksjon. 

Anonymkode: bc71c...0f6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en person jeg ikke kjente spesielt godt , bare hadde møtt hos felles venner noen ganger . 
Møtte denne personen da jeg var ute å gikk på en av mine lengre turer med hunden vår . Reagerte på at han var så nedstemt . Han slo følge med meg , fortalte om samlivsbrudd og vonde følelser . Jeg lyttet , og foreslo en kopp kaffe hjemme hos oss neste dag, for at han skulle ha noe å gjøre og kunne ta bort tankene fra det vonde . Han kom, og det ble trivelig om litt småkleint fordi vi ikke kjenner hverandre noe særlig. Noen mnd senere møttes vi igjen på fest og han fortalte at han hadde bestemt seg for selvmord den dagen vi møttes , og at pga samtalen vår og at han ble invitert til kaffe hadde han ombestemt seg . Jeg hadde reddet han ,og han ville jeg skulle vite . Han kom seg over bruddet , og fikk delt omsorg for gutten sin ❤️ Aldri undervurder å lytte ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere ganger sørget for at folk fikk hjelp som reddet livet deres, men ikke stått for den livreddende delen selv

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ei måda... 

Nektet å bli med å gå på isen (fordi faren min var veldig streng på akkurat det), og fordi jeg ikke gjorde det - så gjorde kompisene mine det heller. En eller to dager etter døde en person etter å ha gått igjennom isen på akkurat samme vann, og omtrentlig samme sted vi "fjaset" på... 

Gir den til fatters, men tar et halvt "poeng" for den, iaf...  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Plukket opp en unge som ramla uti vannet fra brygga. Jeg var i vannet fra før, og jeg var ikke lengre enn noen få svømmetak unna.

Anonymkode: acdeb...b96

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger. Ett selvmordsforsøk (ringte ambulanse og hjalp til med å bryte opp døra) og ett tilfelle jeg ikke kan fortelle om fordi det er for lett gjenkjennelig.

(Selvmordsforsøkeren har det veldig fint nå.)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eget barn. Han løp ut bak en ryggende bil  og var så liten at sjåføren umulig kunne se ham. Jeg løp imellom. Bilen bråstoppet kun cm ifra beina mine. Pjokken selv merket ingenting.

Men tenker ikke egentlig at jeg reddet livet hans, i den forstand. Det var jo i utgangspunktet min feil at han løp avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje, på sett og vis. Det var en periode av livet mitt hvor jeg jobbet mye svart. Det betyr mindre penger i statskassen. Det igjen betyr mindre penger å gi til korrupte diktatorer i andre land som brutaliserer egen befolkning, samt mindre penger til å importere drapsmenn og voldtektsforbrytere. Det er mulig min gjenholdelse av skattepenger har vært med på å redde liv. 

Anonymkode: 387af...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.juli i regjeringskvartalet, vil helst ikke oppgi detaljer om det av åpenbare grunner.

En annen gang var det strengt tatt ikke jeg men brannvesenet som gjorde jobben. En nabo hadde vert på fylla og skulle steke seg noe mat, sovna på sofaen og fikk ikke med seg at leiligheten ble fyllt av røyk. Han hadde ikke skifta batteri på røykvarsleren sin på noen år så den eneste grunnen til at jeg fanga det opp var fordi jeg tilfeldigvis var våken og hadde gått en liten tur med hunden, da jeg kom hjem syntes jeg det lukta litt brent i oppgangen. Han måtte tilbringe to dager på sykehus pga røykskader og hele leiligheten måtte vaskes, nesten alt av møbler måtte byttes osv. Han hadde strøket med om brannvesenet ikke hadde kommet til da de gjorde det, de måtte bruke stigebil og knuse ruta på stua hans.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg reddet livet til bestevenninnen min da vi var 16 år. Typen hadde akkurat gjort det slutt, og hun hadde kjærlighetssorg. Vi gikk tur sammen. Da det kom en lastebil mot oss, så kastet hun seg ut i veien for å ta livet av seg. Jeg klarte å huke tak i henne og dra henne ut av veibanen. 

Noen år senere giftet hun seg med en annen og fikk to barn med ham. De er fortsatt gift nå, 20 år senere. 

Anonymkode: abec1...2c0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje, på sett og vis. Det var en periode av livet mitt hvor jeg jobbet mye svart. Det betyr mindre penger i statskassen. Det igjen betyr mindre penger å gi til korrupte diktatorer i andre land som brutaliserer egen befolkning, samt mindre penger til å importere drapsmenn og voldtektsforbrytere. Det er mulig min gjenholdelse av skattepenger har vært med på å redde liv. 

Anonymkode: 387af...edf

Samtidig har jeg kanskje reddet noen ved å betale skatt, fordi pengene kanskje gikk til sykehus. Så synes ikke det er veldig "redding av liv"

Anonymkode: fa874...a23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har reddet mitt eget og mitt barns liv da huset vårt begynte å brenne . Vi var i 2 etasje og jeg tenkte vel egentlig ikke , bare handlet . Fløy ned trapp , og ut dør med barnet i armene . Hun kom helt uskadd fra det , jeg fikk noen mindre skader . Ikke varige skader andre enn på psyken for min del . Men tenker nå at jeg ikke kan forstå at jeg klarte det . 

Anonymkode: 4f3fd...75f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Da jeg vokste opp hadde jeg min beste venn i nabohuset. Kjente foreldrene hans godt. Både faren og jeg var alene hjemme i våre respektive hus, og plutselig gikk han i bakken mens han klipte gresset. Hans familie hadde historikk med akutt hjertestans, og jeg visste jo dette. Så jeg styrtet ned med ambulansen på ring, og startet HLR. Han lever enda, 20 år senere:') Men straks ambulansen tok ham avgårde så skreik jeg :fnise: Var sånn 15år og hadde lært HLR på skolen:P

Anonymkode: 79fc5...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja kanskje: 

1. Mitt barn som fløy ut i veien rett foran en bil. Fikk dratt henne inn igjen, dog med mindre skader i armen som resultat. 

2. En tenåringsjente som var hardt skadet etter en trafikkulykke. 

3. Et familiemedlem som fikk slag. 

Umulig å vite hva resultatene kunne blitt. 

Anonymkode: cb020...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i nærheten av et lite barn som hadde blitt lagt for å sove i vognen sin. Etter ei stund begynte ungen å sprelle, og slet tydelig med å puste. Foreldrene hans frosset til, så jeg røsket tak i føttene på ungen, og slo barnet på ryggen. Ut føyk en liten stein, og ungen fikk tilbake fargen i ansiktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reddet ei venninne fra å drukne i Dubai. Var så store bølger at hun ikke klarte å svømme i land, men med nok dytting og tid kom vi oss begge i land til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...