Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dugnad for rike barnehage eiere. Jeg undrer.  Hvorfor gjør dere det. Hva er motivasjon.  Dette medfører bare at eieren putter 5000 ekstra i lommen sin.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deltar på dugnad for at barna våre skal ha det hyggelig rundt seg, og at barnehagen er ryddig og fin til 17 mai. Dugnad på skolen dropper jeg dog, da de ønsker helt urealistiske ting. Det får kommunen koste selv.

Anonymkode: d62c1...74e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Igjen? 

Anonymkode: 154fb...1ca

• Liker 3
Skrevet

Hva har dårlig råd med dugnad å gjøre? Mye man kan gjøre som ikke koster noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke dugnad i private barnehager. Eneste barnehagen vi gjorde dugnad i var foreldrestyrt der eventuelt overskudd gikk tilbake til kurs for ansatte og å gjøre kjekke ting for barna.

Men om private barnehager inviterer til dugnad er det noe FAU bør ta tak i.

Anonymkode: 90cd8...516

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva oppgavene er det. Om det er vedlikehold får de påkoste vaktmester. Om det er å lage et temarom for læring kan jeg bidra med noe. 

Anonymkode: 62c0c...c47

Skrevet

Her var det dugnad i den offentlige barnehagen.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Hva har dårlig råd med dugnad å gjøre? Mye man kan gjøre som ikke koster noe. 

TS sitt poeng er at eiere av private barnehager  sitt igjen med store overskudd, så hvorfor skal da foreldre (gjerne med dårlig råd) bidra gratis for dem.  
Jeg er enig med TS.  Man skulle tro at vedlikehold og det å gjøre det fint og hyggelig i barnehagen, er en naturlig del av det å drifte en barnehage.  Det gjelder også kommunale barnehager, synes jeg.  

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men er det vanlig med dugnad i barnehagen? Har lest om det her, men aldri opplevd av det har vært en forventning. Har hatt barn både i privat og offentlig barnehage.

Anonymkode: ca0ed...e30

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi ikke gjør det, så koster det oss 1500 kr! Og ja, vi får faktura om vi ikke møter. 3 timer obligatorisk dugnad hvert år. 

Anonymkode: 9f1ab...7de

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis vi ikke gjør det, så koster det oss 1500 kr! Og ja, vi får faktura om vi ikke møter. 3 timer obligatorisk dugnad hvert år. 

Er det mulig??  Dette bør dere ta opp i foreldreutvalget. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (44 minutter siden):

Gjør dugnad for rike barnehage eiere. Jeg undrer.  Hvorfor gjør dere det. Hva er motivasjon.  Dette medfører bare at eieren putter 5000 ekstra i lommen sin.

Hva f... har det med foreldre med dårlig råd å gjøre? Prøver du å få frem noe form for provokasjon for å få mer oppmerksomhet i tråden din for å få folk til å klikke seg inn på en side med reklame? Er du reklame-bot?

Anonymkode: f679c...f91

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vr ingen dugnad når mine unger gikk i privat barnehage. I den kommunale derimot, var det dugnad to ganger i året, 2-3 timer hver gang.

Anonymkode: 662d7...0d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det tror jeg er ulovlig. 

Anonymkode: 4a072...55c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Regner med kommunen tjener lite på mitt bidrag på dugnaden

Anonymkode: 3e22a...645

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med kommunen tjener lite på mitt bidrag på dugnaden

Anonymkode: 3e22a...645

Det gjør den kanskje.  Men tror du at de kommuneansatte hadde stilt opp gratis for å slå plen og luke i blomsterbed utenfor rådhuset til 17.mai?  Jeg kan love deg at det ville blitt forlangt overtidsgodtgjørelse for noe sånt.  

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Akryl said:

Hæ?

Anonymkode: 68cc1...8d4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Amossa said:

Det gjør den kanskje.  Men tror du at de kommuneansatte hadde stilt opp gratis for å slå plen og luke i blomsterbed utenfor rådhuset til 17.mai?  Jeg kan love deg at det ville blitt forlangt overtidsgodtgjørelse for noe sånt.  

Nå er det vel ikke de ansatte i bhg som gjør dugnaden?

Anonymkode: 68cc1...8d4

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med trådstarters poeng, selv om det er irrelevant om man er lavtlønnet eller ikke (men det er vel for å få fram poenget).  Å gjøre dugnad for en privat barnehage, hvor eierne tar ut masse utbytte, blir som om jeg skulle male huset til Stein Erik Hagen på dugnad for å få lov til å handle på Rimi.

Vår barnehage er en ideell stiftelse, så der stiller jeg mer enn gjerne opp.  

Anonymkode: a266d...13c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det tror jeg er ulovlig. 

Anonymkode: 4a072...55c

Det er nok ikke det… Har vært slik siden barnehagen var ny for 15 år siden (jeg har hatt 3 barn der med en del aldersforskjell).  Privat andelsbarnehage med nærmere 100 barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...