Gå til innhold

Hva gjorde han egentlig imot meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe jeg som mor til tenåring per i dag tenker mer over nå enn før, og jeg blir sint, lei meg og lure på hvordan det kunne skje. 

Foreldrene mine gikk fra hverandre når jeg var 14 år gammel. Jeg var veldig sårbar og mye alene i den perioden og jeg pleide ofte å sitte i en park. Det var en som jobbet på brannstasjonen som var 28 år gammel som kom bort til meg, og han spurte om jeg ville bli med han bort på stasjonen. 
Det som skjedde der inne hadde jeg aldri i min villeste fantasi forutsett når jeg ble med han bort dit. Fyren la meg ned på ryggen og begynte å kle av og ha sex med meg. Jeg husker ennå blikket og smilet hans der han stod over meg. Og jeg glemmer alle de rare følelsene som surret rundt i meg og vondt i magen. Jeg ønsker brannstasjonen vil bli revet en dag! Dette er 30 år siden og jeg har heldigvis sluppet å se den mannen når jeg har vært hjemme på besøk til familie min. Men jeg vet han bor der ennå, og han er en av grunnene til jeg ikke har flyttet hjem igjen. 
Jeg har tenkt mer på det nå etter datteren min er tenåring og hadde noen rørt hun på samme måte så hadde jeg drept de!

Anonymkode: 53e71...07e

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er noe jeg som mor til tenåring per i dag tenker mer over nå enn før, og jeg blir sint, lei meg og lure på hvordan det kunne skje. 

Foreldrene mine gikk fra hverandre når jeg var 14 år gammel. Jeg var veldig sårbar og mye alene i den perioden og jeg pleide ofte å sitte i en park. Det var en som jobbet på brannstasjonen som var 28 år gammel som kom bort til meg, og han spurte om jeg ville bli med han bort på stasjonen. 
Det som skjedde der inne hadde jeg aldri i min villeste fantasi forutsett når jeg ble med han bort dit. Fyren la meg ned på ryggen og begynte å kle av og ha sex med meg. Jeg husker ennå blikket og smilet hans der han stod over meg. Og jeg glemmer alle de rare følelsene som surret rundt i meg og vondt i magen. Jeg ønsker brannstasjonen vil bli revet en dag! Dette er 30 år siden og jeg har heldigvis sluppet å se den mannen når jeg har vært hjemme på besøk til familie min. Men jeg vet han bor der ennå, og han er en av grunnene til jeg ikke har flyttet hjem igjen. 
Jeg har tenkt mer på det nå etter datteren min er tenåring og hadde noen rørt hun på samme måte så hadde jeg drept de!

Det skal stå, «jeg glemmer aldri»

AnonymBruker
Skrevet

Sender deg en god klem 💗

Anonymkode: be27c...745

• Hjerte 2
Skrevet

Er lei meg for at du har opplevd dette ❤️
Voksne menn som går etter barn er rovdyr. Han senset at du var sårbar og alene, og utnyttet sårbarheten din på en ond måte.
Jeg håper at du har fått hjelp til å bearbeide det, og at du har kunnet skape deg et bra liv.

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke samtykket så var dette en voldtekt. 

Uansett om du ble med han inn så er ikke det det samme som å samtykke til sex. Han utnyttet et barn i psykisk krise og begitt et overgrep. 

Jeg tror det kan være viktig for deg å snakke med en psykolog og å anmelde han. Med traumer bebreider man seg selv mye for at man ikke fikk sagt nei og satt en grense. Det å anmelde er viktig for å sette en klar og tydelig grense om at det han gjorde ikke var greit. Selvom han ikke blir straffet så har du stått opp for deg selv! 

Sender deg en varm lang klem og føler med deg ❤️❤️

Anonymkode: 8dfe4...104

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må bare rette opp i det jeg skrev. Pga alder her er dette uansett en voldtekt, også om du hadde samtykket. Det er hans ansvar for voksen å følge loven og bruke sunn fornuft med etikk og moral og ikke ligge med barn, eller i det hele tatt noen i så sårbar situasjon som du var! ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uansett om du ble med han inn så er ikke det det samme som å samtykke til sex. Han utnyttet et barn i psykisk krise og begitt et overgrep. 

Jeg tror det kan være viktig for deg å snakke med en psykolog og å anmelde han. Med traumer bebreider man seg selv mye for at man ikke fikk sagt nei og satt en grense. Det å anmelde er viktig for å sette en klar og tydelig grense om at det han gjorde ikke var greit. Selvom han ikke blir straffet så har du stått opp for deg selv! 

Sender deg en varm lang klem og føler med deg ❤️❤️

Er det ikke for sent å anmelde han? Dette var i ‘92 i sommer blir det 31 år siden. 
Jeg tenker ofte på det nå etter datteren min ble tenåring, så kom disse minnene tilbake.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det ikke for sent å anmelde han? Dette var i ‘92 i sommer blir det 31 år siden. 
Jeg tenker ofte på det nå etter datteren min ble tenåring, så kom disse minnene tilbake.

Nei, seksuelle overgrep har ikke foreldelsesfrist. Om du ønsker det så bør du anmelde. Dette kan også styrke andres saker om han gjør dette mot andre også og deres saker for eksempel ble henlagt. Da kan ny anmeldelse føre til ny etterforsking for alle overgrepene han er anmeldt eller blir anmeldt for. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, seksuelle overgrep har ikke foreldelsesfrist. Om du ønsker det så bør du anmelde. Dette kan også styrke andres saker om han gjør dette mot andre også og deres saker for eksempel ble henlagt. Da kan ny anmeldelse føre til ny etterforsking for alle overgrepene han er anmeldt eller blir anmeldt for. 

Ja, det hadde føltes riktig! Men om jeg tør er en annen sak , det er ikke sikkert jeg vil bli trodd når saken er så gammel.

AnonymBruker
Skrevet

Du ble voldtatt og han som gjorde det burde bures inne!

Det er helt grusomt at du som ung jente måtte oppleve dette❤️

Anonymkode: e8e46...92b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lovbrudd som ikke foreldes

For lovbrudd som folkemord, forbrytelser mot menneskeheten, krigsforbrytelser og terrorhandlinger som har strafferamme på over 15 år, inntrer ikke foreldelse. Det skjer heller ikke for drap, mordbrann der noen omkommer, voldtekt eller fullbyrdet seksuell omgang med barn under 18 år, jf. straffeloven § 91. Forutsetningen er at forholdet ikke allerede var foreldet før 1. juli 2014, da loven ble endret ved at foreldelsesfristen ble opphevet. I praksis betyr det at slike lovbrudd, så langt strafferammen er 21 års fengsel, begått etter 1. juli 1989 ikke foreldes. Eldre saker er foreldet.

Dette skjedde sommeren 1992. Saken min er vel blitt foreldet nå? 

«Forutsetningen er at forholdet ikke allerede var foreldet før 1. juli 2014, da loven ble endret ved at foreldelsesfristen ble opphevet. I praksis betyr det at slike lovbrudd, så langt strafferammen er 21 års fengsel, begått etter 1. juli 1989 ikke foreldes. Eldre saker er foreldet.» 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...