Gå til innhold

Hvor kan ungdom lære alpint?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei!

Min datter på 15 har aldri lært alpint, fordi vi ikke er en sånn familie. Dette gjør at når alle vennene hennes står er hun alene, så hun vil gjerne lære. Vet noen hvor det går an å lære for noen på hennes alder, og omtrent hvor lang tid det tar før man kan stå i vanlige bakker? Bor i Oslo

Anonymkode: 37342...290

Ta på støvlene og skiene, ta trekken opp å sett utfor.  vennene hennes viser hennes lærer henne. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor god balanse jenta er, hvor godt trent, hvor «tøff» og hvor godt skivant (langrennski) 

Vår 16-årige gutt hadde for litt over et år siden stått en gang på nedoverski, men han har gått på langrennski og kjørt mange lange bratte bakker på langrennski. Vi kjøpte twintip ski som de andre hadde og så brukte kompisene et par timer på å lære han litt grunnleggende. Han er nå så klart ikke på nivå med de som har stått hele livet, men kan bli med i alle typer løyper fordi han ikke er redd.

Vil vennene ha henne med så skal de også lære henne.

Anonymkode: 710b2...5e6

AnonymBruker
Skrevet

Kan hun ikke bare dra på et par kvelder for å øve når vennene ikke er der? Eventuelt med instruktør? Da lærer hun seg fort det grunnleggende.

Anonymkode: cc9f5...a41

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sto på slalom første gang da jeg var 16 år. Og hadde en venninne som viste meg hva jeg skulle gjøre i 10 min, så klarte jeg meg fint selv. 

Anonymkode: 79fce...015

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...