AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Hei! Min datter på 15 har aldri lært alpint, fordi vi ikke er en sånn familie. Dette gjør at når alle vennene hennes står er hun alene, så hun vil gjerne lære. Vet noen hvor det går an å lære for noen på hennes alder, og omtrent hvor lang tid det tar før man kan stå i vanlige bakker? Bor i Oslo Anonymkode: 37342...290
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Varingskollen (nederste del) og Tryvann er sikkert bra. Tryvann i helgene er altfor mye folk. Anonymkode: d19e5...564
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 SNØ i Lørenskog har kurs med jevne mellomrom, på ulike nivåer. Ellers så går det an å sjekke de ulike alpintklubbene i nærheten, kan hende de gjennomfører kurs også? Anonymkode: bcbb5...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Varingskollen (nederste del) og Tryvann er sikkert bra. Tryvann i helgene er altfor mye folk. Anonymkode: d19e5...564 Takk! Vet du om noen kurs, for nybegynner ungdommer? Anonymkode: 37342...290
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): SNØ i Lørenskog har kurs med jevne mellomrom, på ulike nivåer. Ellers så går det an å sjekke de ulike alpintklubbene i nærheten, kan hende de gjennomfører kurs også? Anonymkode: bcbb5...2cd Det skal jeg. Hun er bare redd for å komme på kurs med mange unge barn Anonymkode: 37342...290
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei! Min datter på 15 har aldri lært alpint, fordi vi ikke er en sånn familie. Dette gjør at når alle vennene hennes står er hun alene, så hun vil gjerne lære. Vet noen hvor det går an å lære for noen på hennes alder, og omtrent hvor lang tid det tar før man kan stå i vanlige bakker? Bor i Oslo Anonymkode: 37342...290 Drar du i toppen av bakken og kommer deg levende ned, så har du sånn ca lært det. Det var sånn jeg lærte det, og ett par teknikker som venninna mi lærte meg. Anonymkode: ce51f...cf6 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drar du i toppen av bakken og kommer deg levende ned, så har du sånn ca lært det. Det var sånn jeg lærte det, og ett par teknikker som venninna mi lærte meg. Anonymkode: ce51f...cf6 Lurt det. Hun har en venn som heller ikke kan stå, de kan jo prøve seg fram sammen, så hun ikke føler seg så flau. Anonymkode: 37342...290
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 Hun har ikke en venn/venninne/familimedlem som kan lære bort da? Ganske raskt å lære. par timer i barnebakken så er nok mye gjort Anonymkode: 79ccc...e3c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Bestill egen skilærer. Har gjort det til begge barna mine, og det har vært helt gull. De har begge to hatt en dobbelttime for å lære teknikk, så stått litt alene (eller sammen med meg) og så hatt en ny dobbelttime noen uker etterpå. Da får de full fokus fra instruktør, og de lærer seg lett teknikken. Anonymkode: 89357...541 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det skal jeg. Hun er bare redd for å komme på kurs med mange unge barn Anonymkode: 37342...290 De har privattimer også Anonymkode: fffdd...ff6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun har ikke en venn/venninne/familimedlem som kan lære bort da? Ganske raskt å lære. par timer i barnebakken så er nok mye gjort Anonymkode: 79ccc...e3c Jo, hun er bare redd for at vennene hennes synes hun er dårlig! Selv om hun har veldig gode venner hun vet veldig godt at aldri hadde dømt henne, de er veldig støttende. Hun er fortsatt så flau over å ikke kunne det 😅 Anonymkode: 37342...290
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #12 Skrevet 5. mars 2023 De fleste skisteder har jo privatlærere. Et par timer så har hun lært grunnprinsippene. Anonymkode: 713f8...e03 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #13 Skrevet 5. mars 2023 Kan hun stå i det hele tatt? Hvis ikke, kan hun stå på langrenn? Man kan lære mye med et par privattimer! Spesielt om hun kan stå litt fra før De fleste skibakkene har skiskoler som tilbyr privattimer. Anonymkode: b81a8...719
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #14 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan hun stå i det hele tatt? Hvis ikke, kan hun stå på langrenn? Man kan lære mye med et par privattimer! Spesielt om hun kan stå litt fra før De fleste skibakkene har skiskoler som tilbyr privattimer. Anonymkode: b81a8...719 Hun har stått langrenn flere ganger med skolen, kan jo stå på turer osv, men er ikke spesielt god heller. Hun stod slalom sist for kanskje 4 år siden,derfor aner hun ikke hvor god hun er, eller hvor vanskelig hun synes det er! Dette som skremmer henne, hun er redd for å dumme seg ut, selv om jeg sier andre ikke bryr seg om hun faller, det er sånn hun blir bedre! Anonymkode: 37342...290
fru Alving Skrevet 5. mars 2023 #15 Skrevet 5. mars 2023 Bestill instruktørtime ta gjerne en dobbelttime så er mye gjort. Begge mine barn hadde det første gang de sto, tar du et par sånne timer så lærer de å svinge ta heis osv. Har til og med hatt en time selv!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #17 Skrevet 6. mars 2023 Jeg lærte meg det selv. Jo kortere ski, jo lettere å svinge. Altså ikke begynn rett på slalåmski, men feks blades eller carvingski. Begynn gjerne i barnebakken. Da får man lært seg å svinge og bremse. Kjør ellers grønne løyper og ta det i eget tempo. Det er ikke så vanskelig, men det kan ødelegge gleden om man drar med noen som er rågod og ikke skjønner at du er helt nybegynner. Det gjorde jeg, jeg ble fortalt at det var kjempelett og jeg prøvde da slalåm (ikke carvingski) og satte utfor fra toppen uten å klare å svinge eller bremse. Venninner som lo 🥴 (de hadde stått hele livet..). Anonymkode: 78be8...b8f
Ella-2 Skrevet 6. mars 2023 #18 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lærte meg det selv. Jo kortere ski, jo lettere å svinge. Altså ikke begynn rett på slalåmski, men feks blades eller carvingski. Begynn gjerne i barnebakken. Da får man lært seg å svinge og bremse. Kjør ellers grønne løyper og ta det i eget tempo. Det er ikke så vanskelig, men det kan ødelegge gleden om man drar med noen som er rågod og ikke skjønner at du er helt nybegynner. Det gjorde jeg, jeg ble fortalt at det var kjempelett og jeg prøvde da slalåm (ikke carvingski) og satte utfor fra toppen uten å klare å svinge eller bremse. Venninner som lo 🥴 (de hadde stått hele livet..). Anonymkode: 78be8...b8f Finnes det fremdeles de lange som ble kalt slalåmski? Trodde det nå bare var carvingski?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #19 Skrevet 6. mars 2023 Min sønn på 12 lærte det av å se youtube videoer. Prøvde seg i bakken ett par helger med korte ski,nå kjører han som han ikke har gjort annet. Anonymkode: e550b...424
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #20 Skrevet 6. mars 2023 Ella-2 skrev (2 timer siden): Finnes det fremdeles de lange som ble kalt slalåmski? Trodde det nå bare var carvingski? Ja, men tror nok de fleste bruker carvingski. Ser noen står på slalåm fortsatt, de er nok mye stødigere ved stor fart. Anonymkode: 78be8...b8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå