Gå til innhold

Beina er bly tunge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I den siste tiden har beina vært bly tunge og armene helt slappe. Bare det å dusje er en stor kamp. Føles ut som jeg skal falle når som helst. Etter en dusj er jeg helt slapp og all energi er vekk.  
Har vært borte fra jobb de 2 siste mnd. Tatt alt av blodprøver som er fine. 
Ligger for det meste av dagene fordi jeg orker ikke stort. Matlysten er lik null. Eneste jeg får i meg er mye usunn mat. Vet det ikke er lurt, men har ikke ork til å lage noe. 

Prøvde meg på en liten gåtur i dag. Kjenner nesten ikke beina når jeg går. 

Noen som har vært borte i dette? 

Anonymkode: e0a68...c3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du målt crp?

Anonymkode: 7152f...bfc

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har ME. Verste sykdommen.

Anonymkode: 4060b...b11

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du målt crp?

Anonymkode: 7152f...bfc

Ja! Den var fin 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Har ME. Verste sykdommen.

Anonymkode: 4060b...b11

Hva slags undersøkelser tok du for å vite om du har ME?❤️

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt korona?

Anonymkode: 61899...e3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

I den siste tiden har beina vært bly tunge og armene helt slappe. Bare det å dusje er en stor kamp. Føles ut som jeg skal falle når som helst. Etter en dusj er jeg helt slapp og all energi er vekk.  
Har vært borte fra jobb de 2 siste mnd. Tatt alt av blodprøver som er fine. 
Ligger for det meste av dagene fordi jeg orker ikke stort. Matlysten er lik null. Eneste jeg får i meg er mye usunn mat. Vet det ikke er lurt, men har ikke ork til å lage noe. 

Prøvde meg på en liten gåtur i dag. Kjenner nesten ikke beina når jeg går. 

Noen som har vært borte i dette? 

Jepp, hver gang jeg har hatt covid...
Forferdelige saker!Når man er vant til et aktivt liv og plutselig ikke orker å løfte beina omtrent. 
Var slik i fjor etter 1. runde covid, og rimelig sikker på at jeg hadde covid igjen i januar i år enda jeg ikke klarte å få positiv hjemmetest. Var med koronasmittet person tett på to kvelden på rad til nyttår, så ble forkjøla først og så etterpå meldte fatiguen seg. Tok sikkert tre uker før jeg var normal igjen. Da fikk jeg influensa. Dette er året npr man er småbarnsmor. Men uansett.

Har tenkt inni meg at ME kan umulig være annet enn en tilsvarende reaksjon på en infeksjon, bare at den ikke går over. Har vært SÅ redd for at det ikke skulle gå over, begge gangene. Tatt det VELIDG med ro og lyttet til kroppen i håp om å ikke forverre noe osv...

Forøvig fikk jeg også svangerskapsutmattelse i begge svangerskapene mine, som også opplevdes litt slik. Så nå sitter jeg og teker at kroppen min ikke er særlig glad i slike uvedkomne og nye greier som innvaderer meg...hverken ukjente virus eller fostere 😛 Får tydeligvis en ganske kraftig reaksjon på det. Men takk gud har det gått over hver gang. 

Ikke at dette gir deg noen svar, men kan du ha hatt covid da?

Anonymkode: 6214f...b90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jepp, hver gang jeg har hatt covid...
Forferdelige saker!Når man er vant til et aktivt liv og plutselig ikke orker å løfte beina omtrent. 
Var slik i fjor etter 1. runde covid, og rimelig sikker på at jeg hadde covid igjen i januar i år enda jeg ikke klarte å få positiv hjemmetest. Var med koronasmittet person tett på to kvelden på rad til nyttår, så ble forkjøla først og så etterpå meldte fatiguen seg. Tok sikkert tre uker før jeg var normal igjen. Da fikk jeg influensa. Dette er året npr man er småbarnsmor. Men uansett.

Har tenkt inni meg at ME kan umulig være annet enn en tilsvarende reaksjon på en infeksjon, bare at den ikke går over. Har vært SÅ redd for at det ikke skulle gå over, begge gangene. Tatt det VELIDG med ro og lyttet til kroppen i håp om å ikke forverre noe osv...

Forøvig fikk jeg også svangerskapsutmattelse i begge svangerskapene mine, som også opplevdes litt slik. Så nå sitter jeg og teker at kroppen min ikke er særlig glad i slike uvedkomne og nye greier som innvaderer meg...hverken ukjente virus eller fostere 😛 Får tydeligvis en ganske kraftig reaksjon på det. Men takk gud har det gått over hver gang. 

Ikke at dette gir deg noen svar, men kan du ha hatt covid da?

Anonymkode: 6214f...b90

Oisann! Det hørtes ikke godt ut.. :( 

Hatt corona 1 gang og det var i 2021. Var syk i januar i et par dager. Tok corona test hver dag, men ga ikke utslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...