AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Jeg vil ned 8 kg ca, siden jeg ikke kommer inn i favorittbuksene mine lenger. Har nå kun 4 bukser med masse stretch som jeg får på meg. Har hele tiden sagt at jeg nekter å kjøpe nye klær før jeg har gått ned litt, men det tar sånn tid Var og prøvde klær i går og kom ikke inn i strl 40 en gang. Følte meg som en grotesk flodhest på prøverommene. Jeg har jo alltid brukt medium eller 38/40 i klesstrl de siste 10 årene. Problemet er at disse 4 buksene som passer begynner å bli rimelig tynnslitt, så jeg burde så absolutt ha noen nye. Men føles som et nederlag å måtte bruke strl 42/44! Hva gjør dere andre, kjøper dere bare noen billige midlertidige bukser f.eks? Anonymkode: bb138...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Jeg har gått ned fra str 46 til 36. Måtte naturlig nok kjøpe nytt for hver str. Mest bukser, bluser og gensere kunne jeg ha litt lenger. Har også spart på klær i str 38 hvis jeg går opp litt igjen. Anonymkode: eb981...9d0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Har den kjedelige fordelen at jeg går opp og ned i vekt som en jojo. Så har bukser i alskens størrelser. Men jeg forstår problemet ditt. Liker du kjoler? Ville ha kjøpt meg en lang kjole med lange ermer. Jeg synes ofte at kjoler er både fint og praktisk. Da kan du gå en del ned i vekt. Opp også for den saks skyld. Og alikevel bruke kjolen i lang, lang tid. Du kan gå med tykkere strømpebukse under. Og litt lettere kledd under når det blir varmt og sol. Anonymkode: 18f4f...b81 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Jeg måtte kjøpe en billig midlertidig bukse for å ha på jobb(kontor), så jeg har 3 jeg veksler mellom. De er begynt å bli løsere:) har masse klær som passer så trenger sånn sett bare å slanke meg inn i dem:p Antidepressiva-kilo😅 Anonymkode: fc5a2...938
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 Kjøpte to bukser i dag i str 38 og fikk en vekker da jeg kom hjem og prøvde dem. Str m og 38 har jeg alltid fått på meg, de er ofte trange og jeg har kanskje egentlig trengt large og 40, men det nekter jeg å kjøpe, så lar de stramme til jeg har gått ned noen kg. Men nå har det gått for langt uten at jeg har innsett og stoppet det, de gamle buksene jeg har må ha viet seg ut, for de nye kommer jeg nå overhode ikke inn i! Skrekk og gru i speilet.. Så nå vet jeg ikke. Må enten kjøpe større str eller bare bruke stretsj og tights til jeg har gått ned og det kan ta minst en mnd.. Anonymkode: 97a7d...539
Anna Maria Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 Om de finnes bruktbutikker i nærheten kan en finne ganske greie bukser der når en driver og slanker seg. Om en leter litt.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #7 Skrevet 7. mars 2023 Nei, jeg brukte de samme buksene lenge, til de ikke satt noe særlig på lenger. Har gått ned fra 94 til ca 64/65. Kunne bruke de samme buksene til jeg var nede i 75/73 kg. Anonymkode: 0f515...700
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #8 Skrevet 8. mars 2023 Jeg har variert en del i vekt etter graviditeter (og det har tatt tid å gå ned). Jeg kjøpte bukser som passet i min nye vekt, ja, men i modeller som funker også når jeg så smått gikk ned igjen. ... å nekte seg selv å ha klær som passer syns jeg egentlig bare er en avansert form for selvhat. Og man ser MYE tjukkere ut i klær som åpenbart er for små, enn klær i en størrelse større som sitter pent. Anonymkode: a2f25...043
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #9 Skrevet 8. mars 2023 Jeg har ikke råd til nye fulle garderober flere ganger, men bukser er det greit at passer sånn noenkunde. Men kjøper enten brukt eller billige. Det er synd at det er så tungvint å kjøpe brukt. Vi skulle hatt en ordning der man kan levere inn klær for salg, henge på en lapp med vippsnummer, så kunne folk gå og se i en "butikk" med fysiske klær. Nei ikke som Fretex, der folk bare leverer fra seg drittklær og går. Man kunne hatt en leieordning der du betaler en liten sum for å leie et stativ i butikken en uke/måned, og så kunne man sette prisen selv og få betalt på Vipps. Men man slapp å være der hele tiden. Anonymkode: 249e2...db5 1
Rødstrupa Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 20.47): Jeg vil ned 8 kg ca, siden jeg ikke kommer inn i favorittbuksene mine lenger. Har nå kun 4 bukser med masse stretch som jeg får på meg. Har hele tiden sagt at jeg nekter å kjøpe nye klær før jeg har gått ned litt, men det tar sånn tid Var og prøvde klær i går og kom ikke inn i strl 40 en gang. Følte meg som en grotesk flodhest på prøverommene. Jeg har jo alltid brukt medium eller 38/40 i klesstrl de siste 10 årene. Problemet er at disse 4 buksene som passer begynner å bli rimelig tynnslitt, så jeg burde så absolutt ha noen nye. Men føles som et nederlag å måtte bruke strl 42/44! Hva gjør dere andre, kjøper dere bare noen billige midlertidige bukser f.eks? Anonymkode: bb138...5b9 Du kan godt kjøpe olabukser med god passform/stretch i mange fine farger med rette/ikke så smale ben i fargene: mørke blå, lysere blå og sort feks. Veldig god fasong og vil passe selv om du tar av 8 kg. Viktig å føle seg vel i prosessen. Er der selv🙃Lykke til! 1
Amatariel Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 Kjøper ikke mye nye klær nei. Kjenner at økonomien ikke strekker til for klær i størrelser jeg ikke vil være i og forsøker å komme meg bort fra... Men visse plagg må man jo bare ha i passelig størrelse. F.eks en kjole til anledning, turbukse, sort hverdagsbukse til jobb o.l. Jeg ville nok kjøpt èn bukse i en størrelse som passer deg nå i alle fall, man kanskje ikke 4 nei.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 20.53): Jeg har gått ned fra str 46 til 36. Måtte naturlig nok kjøpe nytt for hver str. Mest bukser, bluser og gensere kunne jeg ha litt lenger. Har også spart på klær i str 38 hvis jeg går opp litt igjen. Anonymkode: eb981...9d0 Hva er kuren for dette? Anonymkode: 8c3e6...db1
Ullakrula Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har ikke råd til nye fulle garderober flere ganger, men bukser er det greit at passer sånn noenkunde. Men kjøper enten brukt eller billige. Det er synd at det er så tungvint å kjøpe brukt. Vi skulle hatt en ordning der man kan levere inn klær for salg, henge på en lapp med vippsnummer, så kunne folk gå og se i en "butikk" med fysiske klær. Nei ikke som Fretex, der folk bare leverer fra seg drittklær og går. Man kunne hatt en leieordning der du betaler en liten sum for å leie et stativ i butikken en uke/måned, og så kunne man sette prisen selv og få betalt på Vipps. Men man slapp å være der hele tiden. Anonymkode: 249e2...db5 Det finnes jo! Loppo heter det det, og vi har det iallefall her i Skien. Og har vi det i Skien tipper jeg det finnes i flere andre byer også 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå