Gå til innhold

Usikker på om jeg har blitt voldtatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en stund tilbake var jeg og samboer gjennom 13 år på en hotellweekend i forbindelse med jobb. Vi begge hadde kjenninger tilstede på en pub vi var på på kvelden. Jeg ble ganske full og dro tilbake til hotellrommet et par timer før samboeren min. Jeg våknet da han kom tilbake ved at han gav med oralsex. Vi begge har snakket tidligere om at dette er noe vi begge liker å bli vekt av. Etterhvert utviklet dette seg til heftigere sex, og han tok meg vaginalt i flere stillinger. Det var bra selv om jeg husker at jeg opplevde han som litt voldsom. Plutselig presset han seg inn i meg analt, kjempehardt slik at jeg hylte av smerte og spontant begynte å gråte. Vi avslutte umiddelbart og la oss på hver vår side av sengen. Vi har ikke analsex som en vanlig del av sexen, men har gjort det noen få ganger da vi har avtalt dette. 
Jeg opplevde situasjonen som voldsomt krenkende og gråt lenge etter hendelsen. Jeg kjenner at jeg ikke helt klarer å glemme det som skjedde, da det også gjorde at jeg forandret syn på han. 
hva tenker dere? Er det sånn man må regne med når begge parter er fulle eller gikk situasjonen over en grense? 

Anonymkode: d3da3...a8d

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånt skal man ikke regne med i det hele tatt selvom begge parter var fulle… 

Anonymkode: 48a05...925

• Liker 8
Skrevet

Dette høres heller ut som svekket forståelse av situasjonen pga alkohol + misforståelser. Det kaaan også være at han bommet, men det høres ut som det var intensjonelt.

Jeg tenker at så lenge han stoppet med en gang, har bedt om unnskyldning og at det ikke skal gjenta seg, så må man ha takhøyde for at man kan gjøre en feil vurdering.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke voldtek, men jeg forstår hvorfor du føler deg krenket. Man putter ikke pikken rett i analen, vil tippe det var alkoholen og tanketomhet. Har han ikke sagt unnskyld? Har dere ikke snakket om det?

Anonymkode: f9df7...76f

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke voldtek, men jeg forstår hvorfor du føler deg krenket. Man putter ikke pikken rett i analen, vil tippe det var alkoholen og tanketomhet. Har han ikke sagt unnskyld? Har dere ikke snakket om det?

Anonymkode: f9df7...76f

Ikke skyld på alkoholen. Man kan la være å gjøre slikt uansett om man har drukket.

Anonymkode: a5909...e77

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du burde anmeldt han til politiet. 

Anonymkode: 712ba...4a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du seriøst gi deg... Voldtekt? Herregud. 

Anonymkode: 3a41c...48c

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg savner å høre hans reaksjon og hva som har skjedd i etterkant. Var det en bom, eller mente han å gjøre det? Hvordan reagerte han da han så reaksjonen din, annet enn å avslutte, og har dere snakket om det i etterkant? 

Jeg tenker ikke man skal legge skyld på alkohol, men at alkohol kan være en del av en forklaring på hvorfor det ble sånn denne gangen, da noe avhengig av hva dere har snakket om i etterkant 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det med oralsexen når du sov er voldtekt, men så vidt jeg skjønner er dere enige om at det er greit. Da ser jeg ikke noe poeng i å lage noen sak ut av akkurat det.

Det å kjøre på med analsex var ikke greit. Jeg er tviler litt på om det er voldtekt i Norge å gjøre noe man ikke har avtalt under frivillig sex. (Jeg lager ikke reglene, så ikke skyld på meg).

Det er en egen lov i Norge som mange ikke vet om, nemlig seksuell handling uten samtykke:

§ 297.Seksuell handling uten samtykke

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket i det.

Du må egentlig bare håndtere det på den måten du mener er riktig for deg. Du har ingen plikt til det ene eller andre.  Det at han gav seg med én gang tyder på at han i alle fall ikke hadde intensjoner om voldtekt. Det var kanskje mer dumhet enn ondskap. Men igjen: hvor dum er det lov å være?

Anonymkode: 32f3c...2dc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er voldtekt. Å samtykke vaginalt og oralt er ikke å samtykke analt!! Du kan ikke fortsette å være sammen med en mann som voldtar deg. Samme det om han var full, det er ingen unnskyldning. Han vet veldig godt at samtykke er viktig men han ga faen, tenkte han kunne få tvunget seg inn og håpet du ble så satt ut at du ikke sa noe (70% voldtektsofre går i frys og klarer ikke reagere så det kan godt hende dette er noe han har gjort mot andre før!). Skaden har skjedd og den er fatal, han er en overgriper som ikke respekterte deg og traumene vil prege deg enda værre om du fortsetter å la han få tilgang til kroppen din. 

Anonymkode: f6c51...ae2

• Nyttig 2
Skrevet
Katten.2.0 skrev (59 minutter siden):

Dette høres heller ut som svekket forståelse av situasjonen pga alkohol + misforståelser. Det kaaan også være at han bommet, men det høres ut som det var intensjonelt.

Jeg tenker at så lenge han stoppet med en gang, har bedt om unnskyldning og at det ikke skal gjenta seg, så må man ha takhøyde for at man kan gjøre en feil vurdering.

En fornuftig stemme oppi dette:)

TS: det høres ut som det er veldig viktig for deg å finne ut om samboeren din (gjennom 13 år) kan klassifiseres som en voldtektsmann eller ei. Hvorfor? Skulle tro dere hadde fartstid nok til å klare å finne ut av tingene her. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Gjest Warrior
Skrevet

Nei det er ikke voldtekt. 

Voldtekt =

- Sex uten samtykke.

- Sex med noen som sover som IKKE er avtalt på forhånd at det er greit å bli vekket sånn. 

- Sex som fortsetter etter den ene sier klart og tydelig nei at hun eller han ikke vil mer/ombestemte seg, viser at hun/han ikke vil mer og partneren bare fortsetter og respekterer ikke et nei. 

Så nei kaller ikke dette voldtekt. Mer misforståelser og for hardhendt. 

AnonymBruker
Skrevet
Warrior skrev (2 minutter siden):

Voldtekt =

- Sex uten samtykke.

- Sex med noen som sover som IKKE er avtalt på forhånd at det er greit å bli vekket sånn. 

- Sex som fortsetter etter den ene sier klart og tydelig nei at hun eller han ikke vil mer/ombestemte seg, viser at hun/han ikke vil mer og partneren bare fortsetter og respekterer ikke et nei. 

Ganske tydelig at du ikke vet hvor vondt det kan være å få en pikk rett i rumpa på den måten. Det er ikke noe man gjør uten eksplisitt samtykke på forhånd.

Anonymkode: 9a09f...3cd

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din vet at du kun har analsex om det er avtalt på forhånd. Likevel valgte han der å ha analsex med deg uten samtykke til det.

Han gjorde en seksuell handling med deg du ikke hadde samtykket til og som han visste du ikke vil være med på uten at det på forhånd er avtalt. Da er det pr. definisjon et lovbrudd og voldtekt.

Hva sa han selv rett etter og dagen etter?

Anonymkode: 1fc19...21a

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Vel,

Om TS følger opp innspillene til de som roper høyest her, og anmelder mannen, tror jeg det hele ender opp med kun tapere. Han risikerer rettssak, og i verste fall straff. Forholdet ryker garantert, med de økonomiske konsekvenser det får for begge.(tillater meg her å tvile på at hun har særeie på bolig, bil, osv)

Eventuelle barn vil måtte bli del av et opprivende samlivsbrudd, og muligens vokse opp under dårligere økonomiske rammer pga dette.

Alt dette pga et engangstilfelle med et par-tre centimeter feilnavigering i fylla....

Endret av Resignert
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Warrior skrev (15 minutter siden):

Voldtekt =

- Sex uten samtykke.

Ehhh det som skjedde var sex uten samtykke. Det du selv beskriver ER voldtekt. Å samtykke vaginalt er IKKe å samtykke analt! 

Anonymkode: f6c51...ae2

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt at folk ikke tør å ha sex lenger…

Anonymkode: d7bcd...869

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår godt at folk ikke tør å ha sex lenger…

Anonymkode: d7bcd...869

Vet du hva, det har aldri vært vanlig eller akseptert å stikke penis i rumpa på noen uten å være enige om det.

Anonymkode: 9a09f...3cd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Han gikk definitivt over en grense, og du har opplevd seksuell vold.
Analsex er ikke noe man gjør spontant. Det kreves mye glidemiddel og utvidelse på forhånd - f.eks. med fingre.
Han kan på ingen måte skylde på fyll. Rus har aldri skyld for grenseoverskridelser, kun overgriperens holdninger til den han forgriper seg på.
Jeg ville ikke hatt tillit til ham som sexpartner etter en slik opplevelse.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke voldtekt.. hjelpes 😳

Anonymkode: 6e5f8...7e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...